5 maanden: 4 of 5 flesjes?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Divatje, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Hoi!

Onze zoon is 5 maanden en krijgt nog geen bijvoeding (kma). We mochten/moesten naar 4 flessen gaan. Dat hebben we gedaan maar nu loopt hij weer elke nacht te spoken. 12 uur wakker, 2 uur wakker, 6 uur wakker. Eerste paar keer kan ik hen met een speentje (na een paar keer teruggeven) wel sussen maar vanaf 6 uur blijft hij dan 'zeuren'.
    Ik denk dat hij gewoon honger heeft en doordat hij overdag minder krijgt, de nacht niet 'haalt'.

Ik begreep dat je in principe van 5 flessen van 180/6 naar 4 flessen 180/6 moest. En dan mag er rijstebloem door de eerste en laatste fles. Maar sindsdien zitten we dus weer met de onrustige nachten. (komt niet door de rijstebloem, die kreeg hij al door de laatste fles en dat ging super).

Nu denken we er over om dan of 4x 210/7 te geven of weer naar 5x 180/6 terug te gaan. In de hoop dat de nachten dan weer goed gaan.

Ik lees veel tegenstrijdigheid over flesjes van 210/7, of dat nou wel of niet mag/kan.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou teruggaan naar 5x180+6.
    Het kan ook dat hij de ene dag aan 4 flessen genoeg heeft en een andere dag aan 5. Hier gingen we pas naar 4 flessen toen ze ook wat bijvoeding kregen. Zonder bijvoeding vind ik het niet gek dat hij 4 flessen te weinig vindt.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hij is duidelijk nog niet toe aan zo weinig voeding...Lekker terug naar 5 flesjes!

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Die van ons zaten allebei vrij vroeg op vier flesjes. Gewoon uitproberen en als het niet gaat dan niet. Bij de oudste ging het meteen goed, bij de jongste zijn we eerst weer een tijdje vijf flessen gaan geven, en hebben we het later weer geprobeerd.
    Dus ik zou zeggen, terug naar vijf flessen en over een maandje ofzo weer proberen.

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

zou ook terug gaan naar 5 flesjes... en dan later nog is proberen :)
    geef je al hapjes?

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Het maakt niks uit. Of je nou 4x 210 geeft of 5 x 180.... Als je kleine over de dag verdeelt maar genoeg binnen krijgt dan haalt ze de nacht weer... Je kleine moet er alleen wel aan meemwerken. Sommige baby's vinden 210 te veel dus volg je kleine gewoon!!!

7. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Ik zou terug gaan naar 5 flessen
    Hier ook en kindje met kma naar hij kreeg wel met 5 maanden fruit en dat ging super goed geen last ervan.
    En hij kreeg 4 flessen van 210 cc en ze ook meestal helemaal leeg
    Naar volg je gevoel

8. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Bedankt meiden.

We hebben toch gekozen voor 3x 210/7 (8.00u-12.00u-16.00u) + 's avonds ca 20.00u 1x 180/6 + beetje rijstebloem die hij niet volledig leegdronk (restje van 20 a 30 cc).

Vannacht ging goed, dus ik hoop dat het zo goed is voor hem. Een beetje een middenweg.
    We vinden 4 flesjes opzich wel fijn omdat je anders zo weinig tijd tussendoor hebt, 3 of 4 uur tussen flesjes is best een verschil (hij krijgt ongeveer 8 uur de eerste fles en 8 uur de laatste).
    Maar als dit niet werkt, gaan we weer naar 5x 180/6 en om de 3 uur eten.

Hij krijgt nog geen bijvoeding omdat we tot 6 maanden moeten wachten, maar denk dat het ook wel prima is. We zijn nu sinds een week aan het oefenen met wat rijstebloempap van een lepeltje eten en dat gaat niet zo soepel. Hij duwt de pap er met zn tong uit en gaat uiteindelijk huilen als hij er geen zin meer in heeft.
    Maargoed, we hebben dus besloten dat maar rustig aan te oefenen (deze smaak kent hij en vind hij lekker) en als dat goed gaat met groentehapjes te beginnen.

9. Koon

Koon Niet meer actief

Hier kwam een fles van 210 er gelijk weer uit, dat was echt te veel. 1x geprobeerd en toen gewoon 5x 180 blijven aanbieden.

Deel Deze Pagina