baarmoeder groeit te hard (denk Ik)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mevrouw Pinguin, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Met 12 weken was Ik bij de vk en toen zat mijn baarmoeder 1 vinger onder de navel. Nu 15 weken en al 4,5 vinger boven de navel.

Bij 12 weken zei de vk dat hij wel erg hard groeide, hij hoort boven het schaambot uit te komen maar Nog niet bij de navel. En nu voel ik het zelf al 4,5 vinger daarboven.

2e zwangerschap en heb ook al een hele grote buik

2. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    En ik vroeg me dus eigenlijk af of het normaal is? Of ik er nog iets mee moet?

3. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is volkomen normaal bij een tweede. Je baarmoeder groeit veel harder omdat hij weet hoe het moet ;)
    Geen zorgen maken, mijn baarmoeder is nu ook een stuk groter dan wat het gemiddelde is en ook een enorme buik

4. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook! De VK merkte het op (eveneens mijn alweer grote buik) maar heeft er verder niets van gezegd. Dus het zal echt geen kwaad kunnen.

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    De vk houdt het neem ik aan in de gaten?

Verder kun jij er weinig invloed op uitoefenen.

Hier loopt de baarmoeder 7 wk voor op de groei.
    Niet fijn, maar op een gegeven moment stagneert die groei gelukkig (bij mij rond 34 wk...).
    Hier wel een extra groeiecho gehad, ivm de baarmoeder grootte en 't feit dat mijn baarmoeder zo hard is, dat het kindje niet te voelen is en omdat peuter randdysmatuur was. Maar die echo was pas rond 28 wk.;)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.064
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Hier ook een (veel) te grote baarmoeder.
    Hij komt bij mij nu al tot onder mijn ribben. En ben pas 19 wkn.
    Maarja het is mijn 5e zwangerschap dus ik ben het gewend.

Enig minpunt is dat het zo hard ging, waardoor ik met dagelijks flinke bandepijn loop al vanaf de 10e week.

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik heb een megabuik met een groot kind, grote placenta en ruim vruchtwater (zwangerschapssuiker). En toch komt mijn baarmoeder minder hoog dan in de boekjes staat. Terwijl baby ook niet ingedaald is. Rara hoe kan dat. Twee hints: niet alle vrouwen zijn even groot. En als je tien naakte vrouwen naast elkaar zet van gelijke lengte, zul je ontdekken dat de een z'n navel echt centimeters hoger zit dan die van de ander. Bij mij zit m'n navel 8 centimeter boven m'n heupbotten. Bij een vriendin zit hij precies tussen haar heupbotten. Ik weet niet wie van ons afwijkt, maar met navelafstand alleen ben je er in elk geval niet.

8. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Hier bijna t zelfde, 11+6 zit mijn baarmoeder 3 vingers onder de navel. Gyn heeft er verder niks over gezegd behalve dat het flink groeit.

9. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Was hier ook, vk heeft er verder niets van gezegd en het is mijn tweede dus het zal wel best zijn. Inmiddels is het bijgetrokken naar heel gemiddeld, het was vooral in de eerste helft dat de baarmoeder harder groeide dan gemiddeld.

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Vandaag controle gehad, baarmoeder zat op de navel.
    Ik herinnerde me jouw topic dus gevraagd of normaal is bij 2e zwangerschap. Ja hoor heel normaal dat hij al veel hoger zit dan bij eerste. De mijne was bijvoorbeeld heel ovaal naar boven toe. Er is veel meer ruimte bij 2e zwangerschap zei de verloskundige.

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Was vanochtend bij de vk, mijn baarmoeder zat ook veel hoger dan verwacht, ongeveer gelijk aan met 27 weken, maar hij was dan wel veel smaller dan normaal. Hij groeit dus vooral omhoog.

Zolang de vk er verder niks van zegt, zal het vast geen kwaad kunnen om een grotere baarmoeder te hebben, heeft de kleine mooi veel ruimte.

Deel Deze Pagina