Vanwege eerdere kma, zijn we extra voorzichtig. moeten beginnen met intro van vast voedsel. Al enkele maanden eet lucas nu heel graag brood. Altijd Tarvo van de bakker. Maar vorige week hebben ze per ongeluk t verkeerde brood meegegeven. Hier kwam ik pas na 2dgn achter omdat mijn man die dagen brood gegeven had en hem was het niet opgevallen. Ik denk dat ze fijn volkoren meegegeven hadden. Geen probleem, want hij heeft er niet op gereageerd. Dus had ik tegen het kdv gezegd dat zij hun eigen brood wel mochten proberen. Ze hebben altijd boerenbruin van de Aldi. Maar sinds dien heeft lucas echt hele rare luiers. Ze stinken echt enorm, deze geur herken ik ook niet van tandjesluiers. Daarbij zijn ze lichtgeel van kleur én waterdun. Alsof het een spuitluier is. Kan dit van het brood zijn? Hij heeft nl verder niet echt nieuwe dingen gehad (boterhamworst de week ervoor, maar dan had de reactie eerder al wel gekomen) Én zo ja, wat is dan het verschil waar zijn darmen dan zo heftig op reageren? Ik ben niet zo thuis in de wereld van brood... Sorry voor evt typfouten, schrijf dit vanaf mijn mobiel! Bedankt voor jullie reacties, moeten we hiermee nog iets doen richting HA?
Ik zou voor de zekerheid tegen het kdv zeggen dat hij voorlopig jullie brood meekrijgt. Je kunt bij t kdv vragen baarde broodzak zodat je de ingredienten kunt vergelijken. Mijn zoontje reageerde precies zo op tarwe. Mag hij nog steeds niet hebben en krijgt daarom speltbrood. In brood van de supermarkt zitten heel veel ingredienten en toevoegingen. Ik kan je zo dus niet zeggen waar t aan ligt. Ga terug naar je eigen brood zodat zijn darmen rustig zijn. Je zou naderhand kunnen opbouwen door hem op 2 kdv 1 hapje te geven van hun brood en dat op te bouwen. Het kan ook zijn dan hij nu een buikgriep heeft en kun je naderhand t brood weer probeer
Hier hetzelfde probleem gehad en het is bij het introduceren heel belangrijk dat je je in het begin aan hetzelfde merk/soort houdt. Alleen zo kan je kijken hoe er op gereageerd wordt. Dus tijdens introduceren je eigen spullen meegeven en hun erop wijzen dat hij echt alleen dat mag. Waarom hij anders reageert? Komt mede door KMA, die kindjes hebben vaak meer tijd nodig om aan ander voedsel te wennen en dan met name de darmen. Dus het kan idd daardoor komen. Kan uiteraard ook een buikgriepje of kiesjes zijn, zou nu nog niet naar de ha stappen. S6!
In supermarktbrood (en zeker goedkoop brood zoals van de Aldi) zitten veel meer toevoegingen, hulpstoffen en andere dingen dan in brood van de bakker. Dus het kan heel goed dat hij op één van die stoffen reageert. Daarnaast is bijna al het brood bij de bakker koemelkvrij (dus mss was het 'verkeerde' brood ook wel koemelkvrij), in tegenstelling tot brood uit de supermarkt.