Verdiensten tekstschrijver

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik heb morgen een gesprek, mijn eerste klus als echte BETAALDE tekstschrijver voor een redelijk grote organisatie. Uitgenodigd op basis van mijn blogs en dergelijke en super spannend!

Nu vroeg ik mij alleen af;

wat is een normaal salaris op basis van je artikelen? Want dat kan ik nergens echt duidelijk vinden. Vooral omdat er ook wat uren research en dergelijke in gaat zitten (interviews, reistijd enzo).

Het gesprek is dan ook om dit soort dingen kort te sluiten, maar ik zie mezelf al 'Ja' zeggen op 5 euro per artikel om het zo te zeggen.

P.S.
    Ben heus niet nerveus :D

2. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik heb geen flauw idee, sorry
    Maar ik wil je wel heel veel succes wensen!

3. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
  4. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Ik werk op een communicatiekantoor en betaal doorgaans mijn redacteurs als ze meerdere artikels mogen schrijven 0,04 cent per teken, inclusief spaties. Dat gaat dan wel eerder naar een pakketprijs van meerdere korte artikels.

Als er veel research bij komt kijken, verschillende mensen geïnterviewd moeten worden of het echt een lang en zwaar artikel is, betalen we meer.
    Herschrijven/correctieronde na feedback van de klant of na hetwerking na onze eindredactie wordt niet extra betaald. We betalen ook enkel het gevraagd aantal tekens. Als ik dus een tekst vraag van 2000 tekens en ik krijg er één van 3000 dan betaal ik er maar 2000 aangezien ik zelf nog een hoop werk heb dan om er 1000 te schrappen om het in layout te krijgen.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Thanks carriebradshaw! Dat is een duidelijk beeld!

6. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Graag gedaan hoor.
    En vraag maar een stukje meer he, ze gaan er zelf spontaan niks bijdoen waarschijnlijk. :) Als het te duur is zullen ze zelf wel een lager voorstel doen.

Deel Deze Pagina