boete maar nooit daar geweest

Discussie in 'De lounge' gestart door ilayda, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ik heb dit ook eens meegemaakt,ik zou in Groningen geweest zijn en te hard hebben gereden.Ik heb het cjib gebeld en hun hebben het uitgezocht waaruit bleek dat het een fout van hun was.

2. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Hier een boete gehad voor mobiel bellen tijdens het rijden. We zouden staande zijn gehouden. Dus al helemaal vreemd dat hij naar ons adres gestuurd werd. Hij stond op onze naam, maar het kenteken klopte totaal niet en het was hier wel in onze eigen woonplaats.
    Heel eng dat iemand ons adres gebruikt had.

Maar met 1 telefoontje was het opgelost. Nooit meer wat van gehoord.

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Een vriend van mij kreeg onlangs ook een boete in de bus. Hij zou te hard gereden hebben in Rotterdam rond 16.15u op een vrijdag. Het rare van het verhaal is dat hij in België woont en dat hij pas om 16.00u gedaan had en naar huis reed. Het is gewoon onmogelijk om in 15 min even naar Rotterdam te rijden. Hij heeft uiteindelijk ook die boete niet moeten betalen. Maar het is natuurlijk wel schrikken als je zoiets in de bus krijgt!

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ook ik heb dit een keer gehad. Ik kreeg een boete voor parkeren bij een in-/uitrit in Amsterdam terwijl ik om dat moment bezig was met mijn motorexamen in Den Bosch en mijn auto bij de instructeur voor de deur stond. Ik moest toen de boete gewoon betalen, bezwaar aantekenen en toen werd de boete kwijtgescholden en kreeg ik mijn geld weer terug.

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Zijn je nummerplaten niet een keer gejat?? Ik zal zeker in beroep gaan hoor!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Met rente hoop ik?

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nee niet eens. Maar ik heb altijd begrepen dat je eerst moet betalen en dan pas bezwaar aan moet tekenen.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Klopt, is zeker het beste. Altijd.

Maar de BD geeft altijd wel met rente.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat er op zijn naam ergens anders is gepint lijkt me geen bewijs. Mijn man heeft ook vandaag mijn auto mee. Als ik nu boodschappen ga doen, is mijn auto nog niet bij diezelfde supermarkt (ik bedoel maar).
    Denk wel dat de foto duidelijkheid geeft hoor!
    Soms is iets niet goed te lezen en inderdaad, soms worden kentekens gedupliceerd.

Succes! Altijd een gedoe, dit soort dingen.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Gevonden op de site van het CJIB. De regels zullen dus blijkbaar zijn aangepast m.b.t. het eerst betalen en dan bezwaar aantekenen.

Boete voor een verkeersovertreding
    In beroep gaan tegen een verkeersboete

Als u het niet eens bent met een aan u opgelegde verkeersboete, dan kunt u een beroepschrift sturen aan de officier van justitie. In deze brief legt u uit waarom u het niet eens bent met de opgelegde sanctie.
    U kunt geen beroep instellen tegen de administratiekosten.
    Als u twijfelt of uw beroep kans van slagen heeft, kunt u gebruik maken van de Bezwaartest van het Openbaar Ministerie. Hiermee kunt u inschatten of uw bezwaar ‘kans maakt’.
    Zolang uw beroepschrift in behandeling is bij de officier van justitie, bent u niet verplicht te betalen. Dit geldt ook voor de administratiekosten.
    Inhoud beroepschrift

In uw beroepschrift legt u uit waarom u het niet eens bent met de opgelegde sanctie.
    U moet bij uw beroepschrift een kopie van de beschikking meesturen.

In uw beroepschrift kunt u de informatie opvragen die de officier van justitie gebruikt om uw beroepschrift te beoordelen. Voor zover de CVOM daarover beschikt, zal deze informatie aan u worden toegestuurd.
    Uw beroepschrift moet verder zijn voorzien van de datum waarop u het ondertekent (= dagtekening) en uw handtekening.
    Daarnaast is het belangrijk dat u in ieder geval de volgende gegevens vermeldt:
    Naam

Voornamen

Geboortedatum

Adres

Geboorteplaats

Rekeningnummer

Mondelinge toelichting
    Als u dat wenst, kunt u telefonisch worden gehoord. U moet dat wel specifiek in uw beroepschrift aangeven. Vergeet in dat geval niet het telefoonnummer te vermelden waarop u overdag te bereiken bent.
    Beroepstermijn

U moet uiterlijk binnen zes weken uw beroepschrift versturen naar
    Centrale Verwerking Openbaar Ministerie
    Unit Mulder
    Postbus 50.000
    3500 MJ Utrecht
    De termijn van zes weken gaat in op de dag na de verzenddatum van de beschikking. Op de voorzijde van de beschikking staat precies vermeld wanneer uw beroepstermijn eindigt.
    Om te beoordelen of uw beroepschrift op tijd is verstuurd, wordt gekeken naar de datum van de poststempel. Uw beroepschrift moet uiterlijk een week na de uiterste beroepsdatum zijn ontvangen.

In uw beroepschrift kunt u de informatie opvragen die de officier van justitie gebruikt om uw beroepschrift te beoordelen. Voor zover de CVOM daarover beschikt, zal deze informatie aan u worden toegestuurd.

11. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hebben wij ook gehad.
    Kregen een bekeuring op een belachelijk tijdstip voor stilstaan waar het niet mag in rotterdam. (naar mijn weten lagen we toen allebei in bed ;) )
    Heb ik eerst gebeld en die vrouw zei idd dat ik een bezwaarschrift moest indienen. Daar moet iig je kenteken en de kleur van je auto in staan.

Wij hebben m ook nooit hoeven betalen.

12. Babbs

Babbs Niet meer actief

Ik heb dat ook een keer gehad, kreeg een boete terwijl ik op vakantie in Mexico was. Heb een bezwaarschrift aangetoond met bewijs (ticket en vakantoeboeking) en heb gelijk gekregen. Ik kon overigens niet aantonen dat niet een ander op dat tijdstip in mijn auto reed (maar dat is ook bijna niet te doen). Maar ik kreeg het voordeel van de twijfel en de boete werd vernietigd. Succes!

13. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Pff het CJIB, ik kan er nog kwaad op worden, hier een iets ander verhaal.
    Onze buurman met dezelfde initiale en achternaam als mij was staande gehouden omdat hij geen gordel droeg. Meneer agent had zijn huisnummer waarschijnlijk niet goed opgeschreven want de boete kwam bij mij. Ook niet ons nummer maar bij de naaste buren, dus dachten dat is het buurmeisje dus hadden hem bij ons afgegeven. Logisch met dezelfde naam. Ik maak hem open, ja misschien was ik wel geflitst ofzo was me van geen kwaad bewust. Zag ik get kenteken staan van de auto dus van de buurman 5 huizen verderop. Ik bezwaar geschreven dat het ging om de buurman want er was een man staande gehouden met zijn eigen auto dus op zijn naam en niet de mijne. Maar blijkbaar wilde ze er gewoon niet aan want ik kreeg een brief terug dat ik hem netjes moest betalen. Ben wel naar de buurman gegaan van dat ben jij en die heeft hem ook netjes betaald maar ik was woest. Ook al die energie voor niets. Had ik hem maar nooit open gemaakt dan hadden ze later wel gezocht via het kenteken en had ik ook nergens last van gehad. Maarja hij heeft hem betaald dus het liep goed af.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou beiden doen, dien officieel bezwaar in met bewijsstukken (aangetekend versturen) en bel even. Op zich heb je wel even om bezwaar in te dienen (6 weken) maar vergeet het niet. Met bellen heb je namelijk in principe geen rechten. Als ze zeggen, we maken het in orde, en het gebeurt niet kan het zijn dat je bezwaartermijn is verlopen en dan moet je waarschijnlijk gewoon betalen.

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik hoop voor je dat je inderdaad niet hoeft gaan te betalen maar ik zou ook schriftelijk bezwaar maken.

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oo spannend! ik duim voor je meid! hopelijk heb je posi test in je handen zondag!!

17. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    hoi dames,
    heb zojuist cjib gebeld, ze verwees me door dat ik politie friesland moest bellen.

Heb ik gedaan,en moest de zaaknummer doorgeven.
    Politie heeft naar de foto gekeken en 2e cijfer moest iets anders zijn.Hij gaf aan dat we niks moesten doen en dat hun het gaan regelen.We krijgen binnen 2 weken een brief van de politie dat we niet hoeven te betalen. als we bezwaar tekeken zei hij gaan er 2 dingen langs elkaar heen.

zo ben ff opgelucht.

18. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    dankje sila

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou mooi dat het zo wordt opgelost!
    En ik zal voor je duimen dat de ivf gelukt is en jullie zondag een positieve test hebben.

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    nou fijn dat dat weer is opgelost! nu zondag nog een positieve test!!! en dan helemaal fijn he! ga voor je duimen meid!

Deel Deze Pagina