Mijn man heeft weer eens te snel gereden en dit keer was t in Duitsland. Nu hebben we een boete binnen gekregen en ons Duits is niet meer wat t geweest was. We willen de boete zsm betalen maar heb geen idee hoe ik dat via internetbankieren kan doen. BIC en Iban staat er maar moet ik niet een kenmerk vermelden zodat ze weten dat t van ons is? Wie o wie kan dit vertalen, hieronder een foto van de boete.
Aktenzeichen: dit nummer is het betalingskenmerk. Verder zou ik de naam vermelden. Dan komt het wel goed. Heb je ook een mooie foto
Aaah oké ja ik dacht al zoiets maar wilde het zeker weten voor ik straks er nog achteraan moet gaan bellen in t Duits . Dank je wel!
Oei dat is een flinke Ik had er ook een van de vakantie. Volgens mij heb ik inderdaad dat nummer er in vermeld.
Wel een hoge snelheidsboete! Ik had een Duitse boete afgelopen juni van 10 euro kosten totaal (paar kilometer te hard gereden binnen bebouwde kom). Wordt de boete in Duitsland soms hoger als je vaker snelheidsboetes hebt gehad?
Boetes zijn in Duitsland afhankelijk van het Bundesland (provincie) Mijn partner had vorig jaar twee overtredingen met dezelfde snelheid (te snel) en daar zat best een verschil in. In het ene Bundesland kostte de snelheidsovertreding 15 euro en in het andere bijna 90. Overtredingen bij werkzaamheden worden overigens veeeel zwaarder beboet