Hoi dames, Helaas worstel ik al heel mijn leven al met mijn gewicht. Sinds ik al op de basisschool zat hoorde ik dat ik te zwaar was en op dieet moest. Er zijn sommige momenten in mijn leven geweest dat ik op een gezond gewicht was, maar dit duurde maar een half jaar. Ik kom SUPER snel aan en afvallen is een hele strijd. Ik ben al vanaf de geboorte van mijn tweede dochter bezig met sporten/op mijn eten letten, maar ik raak er zo gedemotiveerd van. Ik blijf maar haken op dat hoge getal! Ik wil niet meer dat dikkerdje zijn van de familie. Een buurman heeft deze ingreep vorig jaar gedaan en hij zegt dat dit de beste keuze is geweest die hij in zijn leven heeft gemaakt. Hij was een erg gezette man en zijn etensstijl/levensstijl is helemaal verandert. Hij is veel fitter, ziet er beter uit en hij is veel socialer geworden. Vaak zeggen mensen dat dit de 'makkelijke' optie is. Helaas lukt het gewoon bij sommige niet en ik ben al meer dan 8 jaar veel te zwaar. Zijn er dames die een maagband hebben plaatsen? Hoe hebben jullie dit ervaringen? Hoe lang was de herstelperiode etc? Deel je ervaringen P.s. houdt dit topic a.u.b. luchtig, dus reacties zoals 'minder eten, meer sporten' daar hebben wij niks aan
Mij werd een maagband afgeraden door het Ziekenhuis omdat uit onderzoek is gebleken dat een maagband op langer termijn niet de effecten heeft die je graag wilt hebben. Uiteindelijk heb ik in 2014 een Gastric Sleeve operatie laten doen, ben nog steeds 56kg lichter en voel mij als herboren. Dat mensen dit als een '' makkelijk '' iets zien zal helaas altijd zo blijven. Ik kan je vertellen uit eigen ervaring dat dit alles behalve makkelijk is. We zijn nu 3 jaar verder en ik kan in principe gewoon eten wat iedereen eet, ik moet ook gewoon net zoals ieder ander opletten met wat ik eet en drink. Je moet het niet alleen lichamelijk maar ook zeker geestelijk aankunnen. De negatieve reacties die je zult horen zijn niet leuk, zeker in het begin maakt het je aan het twijfelen. Je moet dan ook echt sterk in je schoenen staan. Als '' Gezond eten '' en '' Veel Sporten '' zo makkelijk zou zijn voor iedereen dan hadden we niet dit soort keuzes hoeven te maken zeg ik altijd maar. Ik heb een jaar onderzoek gedaan naar de verschillende manieren van operaties. Daarbij kwam dus ook de maagband langs, de verhalen die ik las op internet deden mij doen besluiten om dus niet te kiezen voor die operatie. Er zijn ook ziekenhuizen die deze operaties dus niet meer uitvoeren omdat het dus op langer termijn niet het juist effect hebt. En laten we eerlijk zijn, we willen natuurlijk in de toekomst gewoon slank blijven toch? Wat ik je dus als tip wil mee geven is is dat je jezelf echt goed moet inlezen, lees goede maar ook zeker de slechte verhalen van een ingreep, ga naar informatie avonden, maak jezelf lid op speciale groepjes op Facebook etc. Beslis niet in een dag of 2 of je het gaat doen want het is een heftige omslag. Als je vragen hebt dan mag je ze gerust stellen.
Ik heb zelf geen maagband, maar mijn schoonzus wel. Bij haar helpt het helemaal niet en ze heeft er alleen maar ellende van. Ze moet vaak braken na het eten omdat het vast zit. Ze is er ook een paar keer weer aan geopereerd omdat het was verschoven en er was nog wat mee, maar weet niet meer precies wat. Zij zou het nooit meer doen. Ik dacht ook dat maagbanden niet meer gedaan wordt, maar alleen maagverkleiningen.
Ik ken trouwens ook ( een oude vriendin ) waarbij het dus ook niet werkte. Die was zelfs zo erg dat ze dr band liet oprekken tijdens feestdagen zodat ze lekker kon eten en dan als dat voorbij was liet ze het weer strakker zetten.Maar die zat nadat het strakker werd getrokken soms te kokhalzen als ze een mandarijn partje naar binnen werkte, dat deed dan zo'n zeer. Tja, er moet natuurlijk ook gewoon een knop in je hoofd om, het is en blijft net zoals ieder ander dieet een hulp middel en geen oplos middel.
Ikzelf niet, maar mijn zusje wel. Dit leverde best wat problemen op, omdat ze 2 maanden na de maagband zwanger bleek te zijn. Gelukkig is de zwangerschap wel goed verlopen. Ze is echter nog steeds te zwaar. Ze kan misschien maar kleine porties eten, maar als iedere kleine portie een boterham met roomboter en hagelslag is, helpt het nog niet echt. Ze is in totaal 30 kilo kwijt, maar heeft nog zeker 30 kilo overwicht na 2 jaar. Mijn buurvrouw had een maagverkleining en zij werd een jaar later ziek: kanker. Ze vermagerde ineens veel te veel, had geen reserves en haar lichaam kon de combinatie van medicijnen, een zwaar geïrriteerde maag en weinig voedsel niet aan. Ik besef me dat dit twee vervelende voorbeelden zijn en dat ze je misschien weinig helpen. Maar als je goed bent van gezondheid en geen kinderwens heb voor de nabije toekomst, dan snap ik echt wel dat je dit wil doen. Soms zijn er paardemiddelen nodig om diep ingesleten gedrag te veranderen. Wat je beslissing ook wordt, ik wens je veel succes. Worstelen met je gewicht en je lichaamsbeeld is zwaar, ik gun je daar verlichting in (no pun intended).
Ik niet, maar mijn zus wel. Bij haar werkte op een gegeven moment de maagband niet meer en zij heeft in juli een maagverkleining gekregen. Voor haar is dit echter wel de 'makkelijke' weg, want ze past haar eet- en levensstijl niet aan.
Dan zal ze dus uiteindelijk gewoon weer dik worden. Wel jammer, dit soort mensen ( die er dus met de pet naar gooien ) zorgen er wel voor dat het een '' slechte '' naam krijgt terwijl dat in veel gevallen echt niet nodig is.
Hier bij een nicht van mij hetzelfde; ze ging na een paar maandjes eigenlijk nog slechter eten dan ervoor, ipv een gezonde maaltijd, at ze chips en chocola. Ze is nu - 3 jaar later - zwaarder dan voor de operatie...
Hier een GBP gehad, Beste keuze uit mijn leven. Aug 2017 geholpen en ik ben 63 kilo afgevallen. Ik kan alles eten en drinken wat ik wil, alleen blijf ik maar afvallen. Ik zit nu op ondergewicht ( 52 kg) en het is nu niet mooi meer. Maar ik heb liever dit, dan zo ongelukkig te zijn als dat ik toen was...
Verschilt dat dan per persoon wat je na de tijd wel of niet kan eten? Ik had een collega die een gbp had gehad en zij kon echt niet alles meer eten. Als we een vette hap hadden nam zij niet want daar werd ze ziek van. Ts.. Ik heb er allemaal geen verstand van maar zoals anderen zeggen informeer jezelf goed. En let erop dat je niet doorslaat. Mijn oudcollega sloeg imo echt door. Ze was flink afgevallen na haar gbp en zag er goed uit maar volgde het ene dieet na het andere om maar nog meer af te vallen. Dat is volgens mij ook niet gezond.
Augustus 2017? Dat lijkt me sterk, dat was vorige maand Dat extreem laag heb ik ook gehad, maar je lichaam gaat straks weer wat omhoog als het tot rust is gekomen. Is heel normaal. Ze zeiden hier in het Ziekenhuis dat dat wel een kilo of 5 kon zijn. En ik moet zeggen, het klopt wel, ik was eerst extreem laag, was echt niet mooi om te zien, toen kwam ik er 5 bij en nu sta ik gewoon al maanden stabiel. Moet wel gewoon opletten natuurlijk maar stabiel is stabiel
Het feit is dat je je lichaam weer opnieuw moet laten wennen aan eten. Ik kon in het begin ook niet tegen een vette hap en nog steeds rommelt mijn maag als ik een vette hap neem. Vlees kan ik ook erg moeilijk weg krijgen en valt vaak als een baksteen op de maag, maar op zich kan ik het ( als ik rustig aan doe ) gewoon vlees eten. Wat ik wel zoveel mogelijk vermijd is varkensvlees, als ik dat eet en per ongeluk net een hapje teveel dan hang ik boven de pot en kan ik de rest van de dag echt hondsberoerd zijn. Maar het verschilt echt persoon wat je wel en niet kan eten.
Ik ken een mevrouw die onder hypnose maagband zet. Misschien is dat eerst een optie Ff Google. Herkenbaar met de strijd tegen de kilo's. Bij mij is op een gegeven moment de knop om gegaan en ben gaan afvallen inmiddels 20 kwijt! ..
Sorry maar ik moet hier hard om lachen, heb even een filmpje zitten kijken en eerlijk gezegd geloof ik hier echt niets van.
Ik ken een paar mensen die een maagverkleining hebben gehad en wat ik er van mee heb gekregen is dat het altijd nog invloed zal hebben op je levensstijl. Je zal altijd goede vitamine preparaten en waarschijnlijk vitamine b12 injecties moeten omdat je maag dit niet meer voldoende kan opnemen. Je verliest meer door een maagverkleining, dus niet alleen gewicht maar ook de capaciteit om je lichaam gezond te houden met alleen voeding.
Daar was ik ook wel nieuwsgierig naar want ik heb dit nu al een aantal keer gelezen dat mensen maagkanker kregen na zo'n operatie Zelf twijfel ik ook wel over zo'n operatie. De huisarts stelde het vorig jaar ook voor. Qua bmi kom ik in aanmerking. Maar ik durf het niet aan.
Ik ken nog niet 1 iemand die Kanker heeft overgehouden door de ingreep van een Maag verkleining. En geloof mij, ik ken aardig wat mensen die deze ingreep hebben ondergaan.