Ik zou niet meebetalen. Neem aan dat hij niet opgejut zal zijn? En als hij zich niet goed kan concentreren met mensen in de auto kan hij beter niet meer de chauffeur spelen.
Nee, zeker niet bij door rood rijden. Bij een parkeer boete wat jullie allemaal niet gezien hadden bijv kan ik me voorstellen dat je het een idee vind maar nee, te hard rijden en door rood, en dan daarna ook nog drinken dat vind ik echt eigen verantwoordelijkheid!
Ik zou niet meebetalen. En als weerwoord zou ik haat zeggen dat hij de kosten mag delen voor jullie terugreis want dat waas ook niet zoals gepland.
zou echt niet betalen he. hij is verantwoordelijk. Verder heb ik begrepen dat de bedoeling was dat ook hij terug zou rijden met jullie maar omdat hij besloot te drinken dit niet kon. in dat geval zijn er al extra onkosten gemaakt om thuis te komen omdat hij zich niet aan de afspraak heeft gehouden. dus nee . als hij nu netjes bob was gebleven, jullie thuis had afgezet dan zou ik zeggen oke. samen uit samen thuis. maar in dit geval denkt jullie vriend alleen aan zichzelf en nee dan zou ik zeker niet meebetalen
en indd ff vragen of het op de heen of terugreis was. dit maakt ook zeker uit. als je inlogt op cijb kun je de boete zien inc foto
Die is gek! Je hebt toch niet gevraagd om te hard te rijden en door rood te rijden? Dat je het überhaupt overweegt zeg. Dat kan ik gen vriend noemen.... die gaf ik eens goed zijn vet. Dat hij het zelfs durft te vragen. Ik geloof niet dat ik hem nog zou willen kennen als hij dronken achter het stuur ging zitten. Tokkiefiguur. Tijdstip van flitsen staat gewoon op de bekeuring.
No way. Hij stapt met drank op achter het stuur, de rest heeft daardoor een alternatief moeten kiezen en daar geld voor moeten betalen. Hij betaalt die terugreis dus, samen met de boete, maar mooi zelf.
Maar dat jij verkeersborden en een rood licht mist, heeft toch niks met je reisgezelschap te maken? Ik vind het van de zotten om vrienden om een bijdrage te vragen wanneer je zelf gewoon niet goed hebt opgelet. Andere regio, tja, beter opletten dus. En als je dan te afgeleid bent, dan vraag je je medepassagiers of ze rustiger willen doen zodat je beter op kan letten... Het zou niet in me op komen een bijdrage van vrienden te vragen.
Nee ik zou niet betalen. Fijne bestuurder door rood en te hard rijden om vervolgens met slok op achter het stuur te kruipen. Deze meneer kan beter zelf voor de boete opdraaien. Misschien dat hij dan eens nadenkt.
Ik zou hem trouwens ook nog om z'n oren wapperen dat dankzij hem jullie extra kosten hebben moeten maken. Wat een droeftoeter zeg..
Ik zou absoluut niet meebetalen. Ik houd me zelf altijd aan de verkeersregels, onder andere omdat ik het echt zonde van het geld vind, en dan zou ik echt niet gaan vetalen omdat een vriend het nodig vindt om door rood te rijden. Klinkt erg onverantwoordelijk als hij op de terugweg ook nog aangeschoten achter het stuur ging. Zou in het vervolg niet meer met hem meerijden.
Nou volgens mij zijn de meesten het hier eens, niet betalen. Maar ben benieuwd hoe jullie er zelf over denken? Wat zegt je vriend ervan?
Onder geen geding. De bestuurder bedient het gaspedaal. Boetes voor te hard rijden komen dus ook geheel en al voor zijn rekening. Overigens... Met een boetebedrag van 300 euro reed hij ook niet een beetje te hard....
Nee, ik zou niet mee betalen. Al is het nog zo gezellig in de auto, de bestuurder is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag. Ik zou het niet eens durven vragen.