Die eed houdt in dat als er verder geen bewijs is dat zijn zijn verklaring dan zwaarder weegt dan die van een burger. Een rechter gaat daar in principe altijd in mee.
Nee naturlijk kan een politie niet alles maken maar er zijn helaas gevallen bij die dat wel denken.Maar van een rechter is het wel logisch dat als het jou woord tegen die van een agent is dat de kans heel groot is de agent in het gelijk te stellen.En er zijn echt hufters bij die machtsmisbruik maken maar je moet een politieagent natuurlijk gewoon kunnen vertrouwen,vooral een rechter anders zou een rechten nooit ergens aan uit kunnen komen met dat soort zaken. Ik zou bezwaarschrift indienen dat het echt om een misverstand gaat,gegevens van je telefoonprovider erbij. Suc6 zou ook echt zou pissig zijn!
Al rijdend tikte hij op mijn ruitje, hij keek me vluchtig indringend aan en vervolgens keek hij naar de weg en gebaarde met zijn vinger dat ik hem moest volgen. Met de houding mijn hoofd tegen mijn hand, en dat ik intussen aan het zingen was, kan ik me iets bij voorstellen dat hij gedacht kan hebben dat ik aan het bellen was. Mijn mobiele lag naast mij op de stoel, een roze blackberry, voor hem ook duidelijk te zien want dat heeft hij genoteerd. Ik begreep van een vriendin dat het zijn woord tegen de mijne blijft. Zelfs met telefoongegevens haal je niets uit. Alleen een telefoon vast hebben is al reden om een boete te geven. (Maar nogmaals ik had ook geen telefoon in mijn hand). Ja ik moet de boete wel betalen, ga ik ook zeker doen. Anders krijg je allemaal ophogingen en op een gegeven moment de deurwaarder aan huis. Daar schiet ik helemaal niets mee op. Ga wel een bezwaar indienen. Maar baal gigantisch, vreselijk zuur een boete, helemaal als je deze niet verdiend hebt.
Wat gemeen zeg van de politie. Vorige week heeft Mijn man ook een boete gekregen, maar niet door bellen in de auto. Hij is vrachtwagenchauffeur en hij reed op een weg waar je voor 10.00 uur niet mocht inhalen. Volgens mijn man was het 10.01 uur toen hij inhaalde en hij moest stoppen en kreeg een boete van 250 euro. Volgens de politie was het 09.59 uur. Weg 250 euro.
Jeetje, wat ontzettend balen dit zeg. Zo'n zonde geld. Denk dat je er inderdaad weinig aan kan doen meid.
JA, hij reed op de motor naast je, dus dan kan hij het inderdaad niet goed hebben gezien, en gedacht hebben dat je je telefoon snel hebt weggelegd. Jeeh, geen idee wat je verder kan doen. Ik zou inderdaad eerst maar gewoon betalen, en dan wel ook bezwaar indienen. Je weet maar nooit. Maar ik zou ook flink balen van zo'n onterechte boete! Niet eerlijk zeg!
Ik heb het ook laatst gehad helaas! Had een pakje kauwgom vast aan het stuur om een kauwgommetje te pakken. EN werd ook aangehouden dat ik zat te bellen! Ook niet waar dus!! Maar ja toch moeten betalen wel bezwaar ingediend met telefoon rekening erbij waarop ook geen gesprek stond op dat moment. Telde helaas niet want je mag je tel niet eens vasthouden maakt niet uit of je belt of niet vasthouden mag niet dus telefoonrekening toevoegen heeft geen nut!. En dan kun je als burger helemaal niets alleen betalen!! Kostte me maar liefst 186 euro!!!
Okay ... dus heb ik eigenlijk ook al wel gelijk mijn antwoord. Kun je niet nog een bezwaar indienen? In hoger beroep ofzo?