hallo allemaal, ik wilde even weten wat jullie denken, gisteren middag kreeg ik een boete omdat ik met de taxi bij een school kinderen van 4 jaar in de taxi deed, terwijl ik op de stoep stond. tja was maar even en er waren weinig parkeervakken. naja, ik dus de bon mee naar huis. ziet mijn man ineens net, dat er woonplaats breda staat, terwijl ik daar niet woon. maar in een plaatsje daarin de buurt. is de bon nu geldig? mijn man zei dat het een vormfout is. wat denken jullie. naja betaal hem anders gewoon en dan ben k er weer vanaf! liefs sannnieeee
Dan zou je nog moeten betalen en bezwaar indienen. Dan hopen dat ze het een vormfout vinden en dat je het geld terug krijgt.
ik heb zelf de bon nog niet binnen.. als ie binnenkomt. want in breda is dezelfde straat als hier. maar ze hebben we een kenteken, ook die staat natuurlijk niet op mij naam. dus was gewoon nieuwsgierig
hmmm is het nu fout uitgeschreven omdat je in een ander dorp/stad stond of je woonplaats is fout... weet niet of dat nog verschil uitmaakt ! en ehhhhhhhh zie dat je brabander bent dus ...... zijn toch weer wat pilskes met de carnaval ! ik woon in dorp naast breda
me woonplaats is fout geschreven. das een vormfout zegt me man. naja verder maakt t weinig uit! JAAA morgen carnaval! jij ook? waar woon jij als ik vragen mag.
Denk dat je wel moet betalen. Ik heb ooit eens een bekeuring gehad met een datum en tijd die verkeerd waren. Op datum en tijd was ik aan de andere kant vanhet land en kon dit bewijzen. Omdat de agent de situatie helemaal kon beschrijven moest ik gewoon betalen. Het bedrag was niet dusdanig hoog dat ik er meer werk van wilde maken dus heb toen maar gewoon betaald.
Ik heb een keertje gehad..Dat ik een boete kreeg, op mijn kenteke maar op een rode opel, Ik had een gele renault en de bekeuring is geschreven in het zuiden van het land. terwijl ik in het Noorden woond. Dus ik bellen en uit gelegt. ze zeiden tegen mij dat de bon niet geldig was er een fout in staat. Als ik jou was zal je even moeten bellen.
nouja kan een telefoontje waard zijn he ! ik pb je ff mijn woonadres ...... en ga nu lekker biertjes drinken haha veel plezier he ! maar komt vast wel goed
Je moet hem sowieso betalen, of je in bezwaar gaat of niet. Ik denk niet dat de bon geseponeerd wordt. Alle bonnen worden voordat ze worden ingevelerd nog gecontroleerd en dan komen zulke fouten eruit. Het papiertje wat jij gekregen hebt is eigenlijk alleen een bewijsje dat je bent staandegehouden. Het gaat om de acceptgiro die je thuis krijgt. Die gegevens moeten kloppen.. Maar... je kan het priberen met een bezwaarschrift natuurlijk!
Ik heb ook altijd gehoord dat als er een verkeerde naam,plaats ect. op staat dat het een vorm fout is en je hem niet hoeft te betalen,maar zou voor de zekerheid toch even bellen
Ik heb van iemand te horen gekregen dat je het alleen maar op een 'vormfout" kan gooien als het om een proces verbaal gaat, dus wanneer je voor een rechter moet verschijnen. In dit geval zal je dus gewoon de boete moeten betalen.
ik ben bang dat je gewoon zult moeten betalen. heb zelf een keer gehad dat ik een parkeerbon had, waar op stond dat mijn auto blauw was, terwijl ie groen was! dus ik schrijven, bezwaar gemaakt, nou... kwam er mooi niet mee weg, hoor. het heeft me hooguit wat uitstel van betaling gegeven, maar dat was dan ook al. sterkte!
dank je voor jullie antwoorden ! had natuurlijk leuk geweest, en misschien ga ik het wel proberen, nee heb je en ja kan je krijgen. en anders betaal ik hem, geen probleem. wie nog meer erover weet. laat t dan weten. misshcien hebben sommige dit al mee gemaakt. liefs sannniee
Normaal is het zo dat als de boete gaat naar het adres van de kentekenhouder. In jou geval de taxi centrale gok ik. Je kan ik beroep gaan maar dan zal je eerste de boete moeten betalen. Een vorm fout telt in dit geval niet. Zeker niet omdat je er zelf live bij was.
hmm ergens is het wel terecht ook natuurlijk ik woon tegenover een schoot.. en wat dat betreft zijn basisschoolouders wel redelijk "asociaal gajes" snap het wel.. het is maar 2 minuten maar ik heb 4x per dag dat ik dus niet met de kinderwagen de deur uit kan omdat er iemand zn auto tegen voordeur parkeert (en die stoep is toch zeker 3 meter breed dus daar kan het echt niet aan liggen!) gelukkig was ik niet de enige die het vervelend vond want op een dag lag er een briefje in de bus dat men aan alle ouders had meegegeven dat het niet de bedoeling was op de stoep of midden op straat te parkeren en 2 maanden later.. stonden er ineens paaltjes op de stoep! nu nog wel 4x per dag opstopping... (zeker met de auto geen feestje) maar we kunnen in ieder geval gewoon weer naar buiten als we willen
saskia, wat jij schrijft snap ik heel goed. ik zou daar ook niet blij van worden. maar hier ik stond met 2 wielen op de stoep. dus alle voetgangers konden er door. ik hield hier helemaal niemand op.
De overlast is ook niet groot.. Maar wel heel vaak Snap het ook wel.. Het is maar 2 minuten tenslotte Maar mensen staan er dan niet bij stil dat ze niet de enige zijn die het doen. Zeg er dus ook nooit wat van... Ik wacht net zo makkelijk even een kwartiertje met weg gaan Oom agent zie je rond die tijd ook nooit in onze straat.. Is wel heel makkelijk om op die manier je bonnenquota te halen. Mijn vader zou zeggen (als ex-agent) "zeg.. Moeten jullie geen boeven vangen?!"