Boete

Discussie in 'De lounge' gestart door Achterkantvandemaan, 4 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    1 x
    Toen had ik Flitsmeister niet aan staan. Ik hou me lang niet altijd aan die 100. Daarom altijd Flitsmeister aan staan. Behalve dus die ene keer. Sukkel dat ik was. Doe normaal standaard die app aan zodra ik weg rij: sleutel omdraaien, gordel om, telefoon in houder terwijl ik m’n oprit afrij en dan hup swipend naar Flitsmeister!

    Lifesaver app!! :roflmao:
     
  2. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Omdat ik 100 echt geen rijden vind op de snelweg daarom rijdt ik het stuk van huis naar mijn werk altijd te hard. (stuk Zeeland klein stukje Brabant)
    Als ik verder ga richting Rotterdam enz dan hou ik mij wel aan de snelheid daar is het veel drukker. Van de week zijn we "even" naar Arnhem gereden met een kar achter de auto dan houden wij ons wel aan de snelheid.

    Maar ik klaag ook niet over een eventuele boete hoor dat is dan mijn eigen schuld. Al is het denk ik echt al wel een jaar of 5 zeker geleden dat ik een boete had (voor een paar km te hard )
     
  3. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Nee op de snelweg niet. Wel buiten de bebouwde kom laatst. Reed ik +/- 83 waar je blijkbaar maar 60 mocht. Was een dure jongen van 250 euro.:|
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Je kunt je ook gewoon aan de snelheid houden, dan heb je die app niet nodig.
     
    DeeLighT, Golden1213, Oilell en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Toen ik 19 was en net mijn rijbewijs had gehaald had ik binnen een week al een bekeuring voor te hard rijden bij een trajectcontrole :roflmao:

    Maar daarna is het eigenlijk al jaren heel goed gegaan. Heb al 14 jaar m'n rijbewijs en ik rij lang niet altijd netjes 100 op de snelweg, maar een bekeuring heb ik dus al heel lang niet gehad.
     
  6. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.583
    6.275
    113
    Omdat ik van doorrijden hou. Dus op plekken waar er niet zomaar een fietser of voetganger ergens vandaan kan komen rij ik te hard. Ben verder geen bumperklever ofzo hoor, haal ook geen gekke manoeuvres uit om ergens nog in te voegen en rij verder echt wel netjes, maar op sommige plekken trap ik m’n gas wel even te ver in.
     
    Neuzeke, 11131618, Zuul en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, helaas wel. Ik was moe en was in de veronderstelling dat het al na 19:00 uur was dus reed al 120 o_O
     
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

    Zou kunnen. Ik heb alleen het talent om heel soms ongemerkt 5 km te hard te rijden. Of net ietsjes te laat vertrekken als ik 100+ km moet rijden. Als ik dan nét ietsjes te hard rij red ik het dan allemaal nét. Ik rij helemaal niet vaak te hard en helemaal niet veel te hard als ik al ietsjes te hard rij. Ben en blijf nl een gierige Gerda en m’n auto zuipt echt aanzienlijk meer als ik flink jakker. Dus over het algemeen rij ik minder hard dan dat mag. Maar toch wordt ik graag gewaarschuwd door m’n vrienden van Flitsmeister zodat ik m’n geld aan leukere dingen uitgeef dan aan boetes :thumup:
     
    Zuul, Sado, Mammavantwee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.648
    592
    113
    Al heel lang geen boete meer gehad; al heb ik laatst wel geluk gehad toen ik een flitser op het viaduct over het hoofd had gezien en daar iets te snel langs sjeesde. Zal dus voor mobiel telefoon gebruik zijn geweest, want die boete had er anders al lang moeten zijn (en er staat niks in mijn cjib).
    Maar ik rij eigenlijk altijd wel (iets) te hard op de snelweg. Niet op de trajectcontrole overigens, maar net als bij Maartje84 is Flitsmeister mijn lifesaver.
    (Ik moet nogal een stukje naar mijn werk rijden en sta daarbij altijd een deel in de file. Ik kan niet eerder weg ivm geen mogelijkheid tot voorschoolse opvang voor mijn dochter; dus jakker het laatste stuk in de richting die niemand op gaat even extra door).
     
  10. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Mijn schoonzoon leende een keer de auto, en ja hoor een boete €144.
    Ik had nog zo gezegd, het mag, maar geen boetes rijden.
     
  11. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Lang leve flitsmeister
     
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.319
    7.261
    113
    Oh dat is zo zuur! Wel zelf laten betalen neem ik aan?
     
  13. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.381
    5.648
    113
    Flitsmeister zou verboden moeten worden.

    Wij rijden vrijwel altijd op de cruise control. Heel ontspannend rijden. En je aan de regeltjes houden is altijd beter voor de veiligheid en voor het milieu.

    Een keer vergissen omdat je een bod over het hoofd hebt gezien, kan natuurlijk smeris. Maar structureel het risico nemen om geflitst te worden, vind ik niet kunnen. Dan maar het braafste meisje van de klas.
     
    Oilell en chrystel73 vinden dit leuk.
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Slaapverwekkend vind ik dat:oops: zeker bij 100 op de snelweg als het rustig is.

    Tot nu vallen de boetes mee bij mij, 5 in 13 jaar. Waarvan 2 op dezelfde dag op dezelfde plek:rolleyes: terwijl ik ook nog voor niks in de auto stapteo_O
    Maar als het even kan rij ik toch wel wat harder op de snelweg, zeker als ik een aardig eindje moet zoals naar boord. Of hier op de provinciale weg, is 80 maar dat gaat vaak ook wel wat harder
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  15. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Te hard niet, dat kan onze ouwe opa auto niet aan.

    Wel parkeerboetes. Dan vergeet ik parkline aan te zetten als ik bij m'n moeder ben en daar rijden ze met van die flitsauto's rond.
    Vorig jaar had ik er 8.... van 68 euro. :oops:
     
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    mijn tante kreeg op de vrachtwagen een boete voor 1km te hard.
    Was bijna 40 euro.:o:
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja gezien de reacties hier ben ik 1 van de weinigen geloof ik, maar ik vind het allemaal minder humoristisch dan jullie denk ik.
    Ik snap wel dat je niet meteen een groot ongeluk maakt als je 103 rijdt ipv 100. Maar gezien meerdere reacties hier hebben we het over 20 km te hard vaak.
    En dan allemaal lollig doen om flitsmeister

    Nogmaals: het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet waarom iedereen zo grappig doet om het feit dat er standaard 10-20 km te hard gereden wordt.
     
    Oilell, masami, Marti en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. reckless

    reckless Bekend lid

    17 apr 2014
    788
    284
    63
    Je bent niet de enige hoor. Gisteren met de oudste een dagje weg geweest en ik verbaas me nog steeds over het feit dat bijna niemand zich op de snelweg aan de 100 km/u houdt.
    Misschien ben ik dan een braverik, maar de regels zijn er toch niet voor niets?

    On topic: mijn laatste boete is meer dan 10 jaar geleden en niet op de snelweg.
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.319
    7.261
    113
    Soooo dat is echt zonde van het geld :eek:
     
  20. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.319
    7.261
    113
    Ik rijd ongeveer 108/109/110 max. Ik rijd geen 100 af te lezen op dashboard want ik weet dat dat in feite een km of 96/u is en geen 100. Heb wel een hekel aan mensen die dan 95 rijden ofzo. En dan houd ik dus rekening met de correctie. Maar ik vind mezelf wel een brave automobilist, ik durf dus echt nooit harder, gewoon zonde van het geld (los van eventueel gevaar).
     
    Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina