Geen fopspeen wel pink!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Thessa123, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thessa123

Thessa123 Lid

20 sep 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ons dochterje is nu 2,5 maand oud en vanaf het begin wilde ze al nooit haar speen. Blijven dit proberen, maar toch wilt ze dit echt niet. Alleen maar mijn pink, het is een hongerige baby en heeft zuigbehoefte, ze hoeft maar aan mijn pink te zuigen en ze valt in slaap. Alleen straks naar kdv en oma's, maar dan kan de pink niet, want dat vind ik vies. Iemand nog tips ipv pink...??

Groetjes Thessa

ps hebben ook al geprobeerd om direct na de flesvoeding haar de speen te geven, maar ook dit helpt niet, ze weet dat ze gefopt wordt...

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Heb je al verschillende merken fopspenen gebruikt? Mijn zoontje wil alleen de bibi-spenen, anderen hoefde hij echt niet. Misschien het proberen waard! En anders zou ik het echt niet weten, lastig hoor.

3. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Inderdaad andere fopspeen misschien?
    Mijn zoontje wil alleen maar difraxspeenin kersvorm

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ons kind wilde ook alleen een pink. Op het kdv kon dat natuurlijk niet, maar daar was het gewoon geen probleem. Hij had die behoefte gewoon niet daar. Nooit gehad, behalve tijdens een oorontsteking. Laat haar eens een dag bij je ouders en kijk eens hoe dat gaat. Misschien valt het heel erg mee.

5. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Mijn zoon wil ook geen speentje, ik heb al verschillende merken geprobeerd maar hij wil ze geen van allen. Nu heeft hij in plaats van een speen een doekje om op te sabbelen, gewoon een monddoekje of een hydrofiel.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook, nog steeds overigens, gelukkig wil ze hem niet meer zo vaak. Tsja, dan was het dus alleen een pink als ik of mijn man in de buurt was, anders niet. Maar je zult zien dat het slapen in een andere omgeving toch heel anders gaat.

7. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ons zoontje, nu 4.5 maanden wordt elke dag door ons "gepinkt". Ik heb serieus alle soorten en merken en vormen fopspenen gekocht maar het mag niet baten. Hij wil gewoon GEEN SPEEN!

Heel stom, want pinken is gewoon niet praktisch. Verder zegt onze kinderarts dat je er nu niets aan kunt doen, omdat hij vanaf zijn geboorte geen speen (wel een pink) wilde. Dit wordt dus een duimertje. ;)

Kan je helaas niet helpen, wel heel veel begrip tonen :D

8. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Zelfde probleem gehad hier. Avent speentje lijkt het meest op een pink.
    Succes!

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb ook een pinker!
    Ik ben nu de pink aan het afleren en dat gaat best goed gelukkig. Mijn man gaf al nooit zijn pink, en bij hem wilde hij vaker de speen dan bij mij. Mijn ukkie wist dus gewoon dat ie bij mij die veel lekkerdere pink kreeg, deugniet! :D

Ik gebruik nu avent en difrax spenen door elkaar, ze hebben een heel andere vorm, maar hij heeft geen voorkeur.

Nu alleen nog even de fles goed aanleren... moet deze week weer werken!

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.006
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje was ook een pinker. Wilde zelf absoluut niet aan de speen dus ook nooit geprobeerd. Maar hij had de pink behoefte maar tot 12 weken, erna niet meer. Heb er dus ook nooit problemen op het kdv of iets dergelijks mee gehad. Moet er wel bij zeggen dat hij ook regelmatig zn duim of wijsvinger in zn mondje had, dit deed hij al op de echo's. Ondertussen doet hij dat ook allang niet meer.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als ze wat ouder worden, dan leren ze ook wat meer hun handjes onder controle te houden en gaan ze misschien op hun eigen handjes sabbelen. Onze meid deed dat met 3 maanden echt al stukken beter als toen ze kleiner was en nu met bijna 4 maanden kan ze echt heeeeel gericht handje sabbelen. Dus misschien lost het probleem zichzelf op?

Hier trouwens ook een kieskeurig meisje, alleen de Avent spenen en Tommie Tippie fles! De rest weigert ze.

12. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

hier hetzelfde wilde alleen een pink in het begin, en de gewone spenen niet...dus difraxspeen kersvorm geprobeerd en die wilt ze wel.. gelukkig

13. Thessa123

Thessa123 Lid

20 sep 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!
    Heb idd al verschillende spenen gebruikt, maar dat helpt ook niet.
    Maar goed, afwachten maar, tis niet anders....wie weet vraagt ze hier niet om bij het kdv of ouders...

Groetjes Thessa

14. misa

misa Niet meer actief

Andere spenen (combi/dental) proberen of toch proberen af te bouwen en regelmatig een speen proberen.

15. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    blijven proberen!
    Mart wil pas sinds 2 weken ofzo een speen, eerder alleen maar pink sabbelen..
    Ben het blijven proberen, verschillende spenen. Difrax moet hij niks van hebben, spuugt hij resoluut uit.
    Rockstar baby vind hij heel fijn, en Bibi.

Lastig vond ik het, de hele dag dat gesabbel op mn pink!

16. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Heb je al een zacht knuffellapje geprobeerd? Mijn beide kinderen wilden geen speen. Bij mijn zoontje eerst nog verschillende spenen geprobeerd, maar hij wilde dus een knuffellap. Bij mijn dochtertje heb ik geeneens meer spenen geprobeerd en gelijk een knuffellap gegeven. Ik heb ook veel de pink moeten geven, maar toen ze hun handjes eenmaal goed konden gebruiken en hun lapje konden vasthouden, was ook de behoefte voor de pink weg.
    Ik ben nu wel heel blij dat ik veel de pink gegeven heb, heb nu dus speenloze kinderen (ze duimen ook niet).

17. adi

adi Niet meer actief

Ik weet niet of je het erg vindt als ze gaat duimen, maar dan zou ik haar dat aanleren/ stimuleren. Moet er niet aan denken dat andere mensen mijn baby aan hun vingers laten sabbelen, dus kan me jouw zorgen heel goed voorstellen.

Deel Deze Pagina