Wij hebben een nieuwe printer nodig. Omdat ik vaak dingen moet kopieren en scannen zoeken we een all in one. Ook vind ik het leuk om foto's uit te kunnen printen dus het mag een printer zijn met aparte fotolade en 5 printcartridges maar hoeft niet perse. Welk merk zouden jullie aanraden? We hebben nu jaren plezier gehad van een HP all in one maar mijn man zei dat Brothers nu juist heel populair is. Ook ben ik vooral benieuwd wat je kwijt bent aan Cartridges aangezien we nu bijna elke maand wel 50 euro neerleggen. Dit terwijl we echt niet zoveel printen.
Je geeft zelf al aan dat cartridges erg duur worden. Ik zou dan ook erg goed kijken naar de prijs van de cartridges en zo de prijs per printje uitrekenen. Wij hebben hier een Canon printer waar we erg tevreden over zijn. Een setje van alle cartridges kost 24 euro. Ik zit even op Bol.com te kijken en die hebben wel mooie Brother printers, maar die zijn alleen erg duur in de aanschaf.
Ik koop altijd een Epson. Goede kwaliteit printers. Zeeeer betaalbaar en ook de inkt is niet duur. Ik koop altijd huismerk inkt van sneltoner en dan betaal je nog minder. HP staat inderdaad bekend om zijn onwijs dure printerinkt. (Wist je dat printerinkt zelf eigenlijk haast niks waard was? De Rekenkamer - Wat kost printerinkt? )
ze hebben nu een leuke van canon bij de kruidvat 50,- ik heb de voorganger gehad lang mee gedaan, perfect voor wat jij ermee wilt doen en vaak ook huismerk cartridges, heb nu zelf een epson ennn die heeft het maar een jaar volgehouden
bedankt voor de tips! Geen HP voor mij dus. Het leek me toen de tijd ideaal maar na mate hij ouder wordt verslijt hij meer inkt terwijl ik hem nog hetzelfde gebruik. Laat staan als ik hem zometeen nog vaker ga gebruiken in Januari. Ik ga eens rondkijken naar een Epson of Canon! Ik heb trouwens hiervoor ook een epson gehad en die viel me eerder tegen in de gebruikersmogelijkheden dan in kwaliteit. Heb hem uiteindelijk nog door kunnen verkopen en hij deed het nog prima.
Onze Brother verbruikte enorm veel inkt. Nadeel was ook dat als bijvoorbeeld geel leeg was, je alle cartridges moest vervangen. Dure grap! Het was bijkant goedkoper om een nieuwe printer te kopen als de inkt op was. Belachelijk eigenlijk:x Wij hebben nu een lazer printer, maar die print geen fotokwaliteit, dus is voor jou geen optie. De inkt gaat wel veeeeeeeel langer mee..
Alhoewel we een HP printer hebben waar we erg tevreden over zijn, vind ik hun inktmaffia een minpunt. Ik laat nu de cartridges bij cartridgeworld voor 5 euro opnieuw vullen, maar de printer geeft zo onderhand halverwege al aan dat de inkt op is. En dan heb je net magenta gehaald, geeft dat domme ding aan: oja... de zwart is ook op, oeps vergeten, ga maar weer terug.
Wij hebben een Canon maar gebruiken hem niet zo veel en ook nog geen foto's op fotopapier geprint. Foto's printen zou wel mogelijk moeten zijn. Tip: Als je iets minder belangrijks print of teksten, zet hem op een lagere kwaliteit/snel printen. Dan verbruikt hij minder inkt
Hier pas een epson xp-212 gekocht. Tot zover zijn we er erg tevreden over. In aanschaf was hij 60 euro.
wij hebben een hp photosmart 7520. Zijn heel tevreden. D'r zit wifi op, je kunt kleurplaten direct printen vanaf printer zonder laptop etc etc.
Hier een brother al in one wifi printer. Wij printen niet veel en hier om de 3 ongeveer nieuwe patronen.
Wij hebben een Samsung, echt een prima ding.. Ook van die zijn de cartridges heel erg duur, alleen doet hij echt vèle malen langer met de originele die erin zitten. We hebben hem nu ongeveer 2 1/2 jaar en zitten nog nu op ongeveer 30% zwart (dus 70% verbruikt) en 45% kleur.. Voordeel is inderdaad als je weinig print, je geen problemen hebt met uitgedroogde inkt. We kunnen hem rustig een paar weken niet gebruiken, zodra we hem weer aanzetten print hij weer zonder problemen. Wij gebruiken hem echt voor bijvoorbeeld kleurplaten, man zit in de MR van school en print daar regelmatig wat voor uit en voor de kinderen hun schoolwerk zoals werkstukjes etc..
Heb je van die samsung laser dan ook dat je de hele kleurencartridge moet vervangen als 1 kleur op is? Of is dat echt per kleur. Ik dacht eerst aan eentje met alleen zwart wit, maar misschien is kleur wel een optie.
Mijn man denkt van wel. Zwart is wel appart, kleuren zitten samen in een casette en moet in zijn geheel vervangen worden. Moet er wel bij zeggen dat de kleuren gelijkwaardig verbruikt worden. Dus het is niet zo dat er van geel veel minder is dan van 1 van de andere kleuren.. In principe wilden wij ook alleen zwart, maar achteraf ben ik wel blij met de kleuren ivm plaatjes die we nu in kleur uit kunnen printen voor de werkstukjes/boekbesprekingen van onze zoon (en straks ook voor onze dochter). Ohja, wat wij ook vaak deden om de zwart te sparen is bijvoorbeeld kleurplaten uit te printen in "grijstinten". Dan maakt hij gebruik van je kleuren en gaat je zwart weer minder snel..
hmmm nu ben ik dus weer in twijfel haha! De inkt is echt iets waar ik duidelijk op moet letten blijkbaar. Klinkt ook wel logisch aangezien het iets is wat steeds terug blijft komen na de aanschaf van de printer... Toch eens wat langer nadenken voor er een nieuwe printer komt.