Hey Meiden De Herfst komt weer om de hoek kijken, en dus ook de spinnen vooral de kruissoort. Verschrikkelijk vind ik het " De Absolute Niet leuk knop" Heb kun je wel zeggen een fobie voor die beesten, en kan al wel gaan janken als ik er een zie. Voorbeeldje: Manlief was net aan het werk, ging ik de bovenverdieping ff poetsen zie ik in mijn oogomslag iets zwarts lopen/kruipen....Kijk ik een Dikke bouw/wolfsspin blegh kippevel van teen tot nek en nu!!!!! Telefoon gepakt en me moeder opgebelt; Zou je wel even hier willen komen er zit hier een spin .moeder; Kleintje zeker? ik; nee hele grote moeder; kom eraan met 5 minuutjes 5 minuten later, nog verstijft en de spin niet uit het oog verliezen, belt mijn moeder aan. Ik snel naar bene de deur te openen. Mijn moeder kijkt ( bijna nergens bang voor) wow meid daar mag je bang voor zijn. Haal maar ff een grote lap keukenrol Uiteindelijk heeft mijn moeder hem kunnen overmeesteren en heeft hem weggegooit in de container buiten. Maar de rilllingen gierden mij werkelijk nog bij de gedachte over me lichaam. Nog meer meiden met deze angst voor spinnen of achtpotige beesten? En wat doen jullie bij zulke situaties? maak je de spin zelf dood, pak je hem op of zuig je hem op met de stofzuiger, met als gevolg dat ie eruit kan kruipen Heb een zoontje, en die gaat straks natuurlijk zien dat mama bang is voor spinnen. Manlief zei laatst al en als hij nou straks achter je aan komt met een spin????? brrr.........
Eergisteren heb ik hier staan huilen om een spin. Ik wilde gaan douchen en daar zat ie op de muur. Zo'n bruine dikke met van die kromme dikke poten. Ik rende keihard gillend de badkamer uit, vriendlief lag in een deuk. Even later kroop er schijnbaar nog zo 1 onder de bank vandaan, die heeft hij zonder iets te zeggen geplet, gisteren vertelde hij dat pas tegen me. Ik ben nog bang op de badkamer...
Ik moet zeggen, dat het met mijn spinnenfobie een stuk beter gaat. De hele zomer heb ik al van die grote kruisspinnen in mijn tuin zitten....leuk vind ik ze nog steeds niet, maar ik ren niet meer gillend weg. Ik zou alleen niet weten wat er zou gebeuren als er ineens zo'n vieze dikke zwarte spin door het huis rent. brrrrr
Als vriendlief niet thuis is maak ik 'm zelf dood met de elektrische vliegenmepper. Of ik stuur de kater er op af. Die trekt de poten er af en eet het lijf op, bah! Maar dan ben ik er wel van af! Hier bijna geen spinnen in huis, omdat mijn katten en dan voornamelijk de kater de spinnen opeet. Soms zie ik 8 zwarte poten op de grond liggen, dan weet ik dat hij weer een dikke te pakken heeft gehad, hihi.
Hahaha het mooiste ook is dat die vet grote polderspinnen altijd met z'n tweetjes zijn want die leven in paartjes. En dan het moment dat je er een vindt en die dood is of naar buiten gesmeten, je op je hoede bent omdat er dus nog ergens een is Maar ik ben zelf ook als de dood voor spinnen. Als ik er een zie maar uit m'n buurt laat ik hem zitten tot m'n vriend thuis is. Anders kom ik gewoon niet meer in de wc of badkamer , waar de spin ook zit, of wring me in hele gekke bochten om toch langs de spin te kunnen
Ik ben echt panisch.... Ik veroorzaak daardoor gevaarlijke situaties. Ooit zat ik op de passagiersstoel in een personenauto....midden op de snelweg. Er hing een spin naast me en voor ik het wist zat ik op schoot van de bestuurder.....echt heel erg is mijn angst ook
Ik heb GELUKKIG nog geen grote gezien, maar zelfs van de kleintjes krijg ik al de bibbers.. Er zit er één in de douche, en een hoekje precies bij het plafond.. Ik kan er met mijn 1.63 onmogelijk bij, maar 'm wegspoelen met de sproeier durf ik ook niet, want 'straks valt ie op me'. Maar als ie dan opeens een stukje naar beneden begint te kruipen, vlieg ik die douche uit hoor.. :')
Dus niet de enige hahah OOk de kleine spinnen vind ik zeker niet aangenaam/prettig. Of ze zijn al zo klein ( kleiner als een rijstkorrel) dan durf ik ze nog wel dood te maken met een papiertje. Maar grote nee nee ik niet blegh.... Dat autoverhaal, ow dat zal zo mij kunnen zijn. Hoop dat het me nooit overkomt verschrikkelijk. Zal ook zeker als het kan direct stoppen en de auto uitgaan Zelfs beelden op televisie over spinnen vind ik net een horrorfilm en kan er snachts wel eens over gaan dromen. Mijn vriend zat 6 jaar terug nog op school AOC terra groene school. Eens een open dag geweets, dus hup mee....dat hoord zo intresse Blijkt dus ook een dierenetage te zitten, en ook de dikke Vogelspinnen. Heb ze vanaf het glas bekeken je kon ze namelijk ook over je hand heen laten lopen.( zou goed voor mij zijn geweest, vertelde de leeraar daar) nou mij niet gezien. Gingen ook vrij snel door naar de planten etage hahahaha
Hier ook al n keer n bezorgde buurvrouw op de stoep gehad nadat ik al gillend mn vriend riep en de trap af stormde. Die vieze dingen icm met mijn reacties zijn idd wel eens levens gevaarlijk.. Wat ik me afvraag is of iemand van dr fobie af is en hoe.. Schaam me er vaak namelijk wel voor..
Net een hele grote spin uit de gootsteen gehaald... Gewoon in een glas en naar buiten... Beestjes zijn banger voor jou....
haha geweldig die angst om spinnen en zo herkenbaar. Als ik een spin zie dan schijt ik in mijn broek, vooral die grote. Mijn man moet ze kapot slaan dat durf ik ech niet. Brr rdat kraakt zo.
Hier altijd een groot glas paraat, papiertje eronder en klaar. Neemt niet weg dat ik enorm van ze schrik. Maar in de getale dat ik ze hier tegenkom, kan ik moeilijk 24/7 gillend door huis heen rennen.
Ik ben er ook panisch voor hoor! Al is het wel heeeeeel ietsje minder geworden sinds mijn dochtertje geboren is (3 jr geleden). Ik wil mijn angst absoluut niet op haar overbrengen, dus ja, als ik alleen thuis ben met haar en ik zie er één, dan moet ik dus wel... Kleintjes durf ik wel, maar die hele grote brrrr!! En als het dan ECHT moet (ik kan ze ook niet laten zitten met als gevolg dat ik hem straks kwijt ben en niet weet waar 'ie is..) dan maar de klomp van m'n man erop gooien of met de lange dweilstok met keukenpapier erom gewikkeld... maar gellof me... het zweet loopt van me rug dan hoor, van de zenuwen. Jak!!! En als ik er eenmaal één heb gezien, dan blijf ik echt weeeeeekenlang op m'n hoede. Constant waneer ik bijv. in de gang kom (daar zitten ze meestal) dan doe ik altijd standaar eerst een turbocheck: alle hoeken ff gauw scannen. Erg he?! Wat is dat toch, dat zoveel vrouwen zo angstig zijn voor spinnen?
Oja, nu vind mijn dochtertje beestjes helemaal geweldig en bij elk beestje zegt ze: "mama, jij moet die even pakken, hij vind het leuk om op je handje te lopen".................................................................... Jaaaa, maar schatje, spinnen zitten liever in hun web. Die lopen niet graag op handjes...................................... Tot nu toe pikt ze dat nog
schijnt iets uit de oertijd te zijn ofzo. maar hoe dat precies zit weet ik niet. ik was vroeger niet bang, ik ving ze zelfs. totdat bij ons voor de deur het potje of bakje open ging en alle spinnen over mij heen liepen je kan wel raden wat ik nu doe als ik er 1 zie
hahahahahahah, wie had ooit gedacht dat ik nog kon lachen bij een topic als deze?! Hihi, voel me soort van aangesproken...