Boho kamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maze1, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Hallo!
    Ik zit helemaal vast! Mijn stijl kwa kamer is lekker boho! Hout, planten, aarde kleuren enz.
    En kwa baby kamer vind ik helemaal niks! Heb bij ikea de sunvik collectie met bruine meubels gezien en vind ik kwa kleur erg mooi! (Pimp ik zelf dan met andere knopjes enz) maar vind de meubels zo klein en weet zeker dat ik ga overdrijven kwa kleding en schoenen! Markplaats is niks te vinden op 50km van mij vandaag. Heeft iemand een tip? Ben nu 26 weken dus word tijd dat ik ga beginnen!
     
  2. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Tip kwa meubels bedoel ik daarmee. Dus bed comode en kleding kast. En het liefste geen wit. En tuurlijk kan ik de meubels verven, maar probeer ff lekker makkelijk te doen.
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wil je een set of mogen losse meubels ook? En wat is je budget?
     
  4. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Hmm nja losse meubels is oke als ze een beetje samen passen natuurlijk. Budget is een goeie. Mijn man zegt pak wat je wilt. Zelf vind ik 1500 een beetje overdreven omdat ik zodra het kind een nieuw bed nodig heeft toch alles weer verander! Sinds ik zwanger ben kan ik geen besluit meer nemen! Zelfs niet over een budget haha!
     
  5. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik heb paar maanden op mp gekeken. Uiteindelijk een rotan wieg die ik opgeknapt heb en andere poten onder gezet heb, een gratis kastje die erbij past en die aan de binnenkant geverfd voor alle kleding en als commode. Daarboven hang ik metalen rekken waar ik dan weer houten planken aanhang en planten enzo. Ik heb ook gebruik gemaakt van kistjes (geverfd) voor boeken en heb 3 grote manden (1 met plant, 1 voor wat speelgoed en 1 voor t beddengoed). Meer heb ik niet nodig..
     
  6. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ben nu overigens 32 weken en t is nog niet klaar. Er wordt nu een raam in t kamertje gemaakt en dan pas kan ok beginnen met behangen en dingen ophangen enzo.

    Je hebt mi nog genoeg tijd om allemaal leuke dingen bij elkaar te zoeken.
     
  7. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    @Flamingooo die laatste is indd wel erg mooi! Heb die ook al eens gezien maar had op wat goedkopers gehoopt. Ik ga nog eens overleggen dankjewel!

    @Mango393 oh die rotan wiegjes GEWELDIG! Heb er ook vaak voor gestaan maar vind het allemaal eng kwa veiligheid en weet niet hoelang een baby daarin past enz enz. Ja ik zal overdrijven maar is mn eerste kindje en heb totaal geen ervaring met babys dus vind het nogal spannend! Op marktplaats kijk ik ook echt al een tijdje maar vind helemaal niks aparts op 50km van mij. Maar ik blijf nog zoeken! Klinkt trouwens heeeel leuk jou kamertje! Wat voor behang ga je gebruiken?
     
  8. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    De wieg is veilig zolang de gaten niet zo groot zijn dat daar een hoofdje ofzo doorheen kan. En je moet natuurlijk geen bekleding gebruiken. Ook hebben wij een nieuw matrasje erin gekocht. De wieg die wij hebben is groter dan de wieg die ik bij de eerste te leen had. Ik had toen een baby van bijna 5 kg en lang en hij heeft er wel wat maanden in geslapen! Een wieg is niet perse nodig, maar aangezien wij t ledikant nog hebben van nr kon ik nu wel 30 euro uitgeven voor een wiegje haha.
    Voor de veiligheidsvoorschriften zou je kunnen kijken op www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/veilig-slapen-tips

    Ja marktplaats is wel een gedoe. Ik heb echt 2.5 maand iedere dag even gescreend op bepaalde zoektermen voor ik alles dat ik wilde had. Ik woon omgeving Amsterdam dus er staat hier wel veel op.

    Ik ga dit behang gebruiken. Van kwantum. Icm met witte muren gewoon en donker grijs (wat ik geverfd heb is die grijs) en zwart (poten wieg, poten rotan leesstoel, buikmanden en wat deco).
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Maze1 vindt dit leuk.
  9. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    @Mango393 oh klinkt zo leuk! Ik ga nog eens goed overleggen dan ivm rotan!
    Ja ik woon in zuidLimburg, denk dat ze in amsterdam wel wat andere dingen aanbieden als hier op marktplaats.
     
  10. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Misschien vind je in een kringloopwinkel wat je zoekt. Bij de kringloop in Maastricht hebben ze heel veel kinderspulletjes voor weinig geld.
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  11. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik heb nu zo'n mand om te verschonen in ieder geval!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mammamuis en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.669
    10.574
    113
    En de hemnes commode in roodbruin? Ik vind het heel fijn zo’n grote commode, eigenlijk gekocht voor mijn tweelingzoontjes, maar met hun heb ik hem helaas nooit mogen gebruiken. Met mijn zoontje is de commode ook heel prettig in gebruik. https://m2.ikea.com/nl/nl/p/hemnes-ladekast-8-lades-roodbruin-20311303/

    Je kunt er altijd nog andere knopjes opzetten. En je hebt echt heeeeel veel opbergruimte voor heeeel veel kleertjes :)
     
  13. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Ah wat leuk die mand! @Mango393 !!!!!!! Lijkt me alleen onhandig? Ik heb nog nooit een baby aangekleed of wat dan ook dus vind ik het nog een beetje eng! Ziet wel echt super uit! Zo anders!
    @Dubbelgeluk wat grappig! Heb indd besloten die kast te halen. En dan bij de ikea bedje en kledingkast in donkerbruin. En dan indd de knopjes vervangen en met deco alles leuk te maken, tapijtje wandrekjes behang gordijn zoiets allemaal.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.669
    10.574
    113
    Wat toevallig! Daar ga je veel plezier aan beleven!
     
    Maze1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina