Mijn zoon is 12,5 maanden en heeft veel houten blokken. Hij stapelt de hele dag zijn blokken tot torens. Helemaal trots gooit hij ze daarna omver. Nu vroeg ik mij af of duplo al geschikt is voor zijn leeftijd Ik zie overal anderhalf jaar staan, maar mijn zoon stapelt nu al blokken. iemand anders al eerder duplo gegeven en lukte dat
Jahoor wij geven ook duplo aan dr. evht bouwen doet ze niet maar ze vind het leuk om ermee te trommelen en als er blokjes op elkaar zitten ze uit elkaar te trekken. ook gooien is leuk en als mama iets bouwt is dat grappig. babies...
Hier heeft ze megablocks, het kasteelvariant. Dus met torens, roze en blauwe glitter blokken enz. Ze begint nu al wat te bouwen hoor, nog niet zoon hoge torens als wat jij zegt. Netzoals Lies zegt bouw ik ook altijd hele kastelen en dat vind ze reuze interessant, ze laat het ook echt wel weten als ze het niet met mijn contructie eens is
De oudste had al duplo toen de jongste geboren werd. Dus de jongste kon al snel "meespelen". Ik probeer met speelgoed altijd af te vragen; waarom de leeftijds indicatie? Is dat vanwege kleine onderdelen of gevaarlijke onderdelen of omdat gemiddeld rond die leeftijd de kindjes "er aan toe zijn". Als het het eerste is laat ik het liever links liggen en bij de tweede kijk ik vooral naar mijn eigen kind en zijn ontwikkeling. Bij duplo zeg ik; waarom niet? Als hij het toch nog niets vind of er niets mee kan komt dat waarschijnlijk alsnog.
DL kreeg bij de geboorte al een doos duplo van iemand Echt bouwen doet ze er (nog? is nu 17 mndn) niet mee, ze vind dat te veel werk geloof ik (als er 5 blokjes op elkaar zitten is ze er meestal wel klaar mee). Wel hele verhalen spelen met de dierfiguurtjes. Ik mag er trouwens niet mee bouwen, het is van HAAR
Her met 14 maanden de dozen duplo die ze voor haar verjaardag had gehad naar beneden gehaald...ze vindt het erg leuk om mee te rommelen, gooien, uit elkaar halen...dus ik zit te bouwen erg leuk hoor! En heel soms krijgt ze 2 blokjes op elkaar Gewoon doen als je denkt dat het kan voor jouw kindje.
Kan makkelijk, alleen het kleinste losse spul er nog even uit halen. Hier nog niet veel interesse in duplo, hij weet nog niet precies hoe het werkt met vastmaken en loshalen. Hij is ook gek van stapelen. Hij heeft verschillende setjes stapelbekers. En verder heeft hij nu ook een stapeltoren van djeco, ook onwijs leuk en net weer wat uitdagender omdat er geen opstaande randjes aan zitten. djeco stapeltorens | ilovespeelgoed.nl
Onze uk is 10 maanden en heeft lego quatro daar kan hij lekker mee spelen.uk bouw hij breekt af,of legt spullen overal neer. Als je de kleine dingen eruit haalt zou je er zo mee kunnen laten spelen.
Ja hoor, ik vind duplo al erg snel geschikt voor kindjes. Mijn zoontje is ruim 7 maanden en speelt er bij de gastouder ook regelmatig mee. Natuurlijk bouwt hij niet, maar de blokken maken leuk herrie als je er mee op de vloer slaat of met 2 blokjes tegen elkaar slaat. Ze leren er vanzelf wel mee bouwen als ze eraan toe zijn. Inderdaad alleen even de kleine dingetjes eruit halen, maar je zou bv. ook gewoon een doos kunnen kopen met alleen blokjes
Ja hoor kan prima. De oudste kon pas veeeel later bouwen ermee, maar de jongste al rond zn verjaardag.
Kan best! Onze dochter is even oud, maar snapt nog geen snars van de duplo, haha! De beestje vind ze wel erg leuk, maar ze weet echt niet wat ze met die blokken moet doen. Heb een hele ton vol duplo, maar ik geef haar een klein bakje met verschillende blokken en wat diertjes, anders is ze het overzicht helemaal kwijt en ligt de duplo door de hele kamer. Ik hoop dat ze het leuk gaat vinden, mijn broer en ik waren enorme lego-liefhebbers, konden er uren mee spelen.
Wow wat goed al! En volgens mij kan je dat best geven, duplo is niet gevaarlijk want is groot genoeg. Ben wel een beetje jaloers hoor haha, mijn zoontje is 14,5 maand maar kan dat nog niet. Hij snapt wel dat die blokjes (wij hebben megabloks) op elkaar moeten en hij snapt ook dat stapelringen om die staaf moeten maar de fijne motoriek helpt niet zo mee... En dan word ie boos em gaat ie gooien ermee en wilt hij niet meer. Maar komt vast vanzelf wel, zijn hersentjes werken verder prima .