Hoi, Ik heb eerder een topic gemaakt over de chiropractor en dat ik daar een onderzoek heb gehad. Op het moment is het niet meer te houden met me nekpijn en rugpijn. Nog steeds ook een gek gehoor/oorsuizen. Pijn over me hoofd heen en in me gezicht. Nu zei me kaakfysio laatst dat ze meer een osteopaat voor mij zou aanraden omdat die wat "zachter" zijn. Ik weet dat de osteopaat net weer er anders naar kijkt dan de chiropractor maar hebben jullie ervaringen met beide en wat vonden jullie fijner persoonlijk ?
Geen ervaring met de chiropractor. Wel met osteopathie. Het fijne is dat zij naar je hele lichaam kijkt, en niet alleen naar de pijnpunten. Alles wordt meegenomen. Alles staat ook met elkaar in verbinding. Het heeft bij mij heel goed geholpen de spieren in mijn nek en schouders beter los te krijgen. Ik kreeg een doorverwijzing van mijn fysio, omdat ze het zelf niet meer los gemasseerd kreeg. En langer geleden heeft een ostheopaat mij ook geholpen met de migraine.
Hier ook een goede ervaring met een ostheopaat. Je moet wel zoeken naar een goede want er zitten ook wel wat kwakzalvers tussen. Eventueel eens rondhoren in je omgeving.
Osteopaat heeft hier goed geholpen. Keek naar mijn hele situatie, ook naar wat mij bv stress gaf. En behandelde niet alleen waar ik last had maar bv ook rond mijn middenrif zodat ik beter kon doorademen ipv hoge ademhaling.
Ik heb met beide goede ervaringen. Ostheo kijkt mijns inziens het hele lichaam na en de chiropractor kan dat ook maar daar ga ik naar toe als een zenuw knel zit of iets dergelijks.
Hier ook hele fijne ervaringen met een osteopaat. Kijkt naar het hele lichaam en naar spieren/wervels en spanning.
Dank jullie wel voor jullie antwoorden al ! Ik zit zelf in de twijfel omdat ik weet dat ik ook veel spanning heb. Het rare gehoor maakt me bang en het gevoel alsof ik steeds half aan het dissociëren ben de hele dagen door. Ik denk wel dat er zenuwen bekneld zitten maar gezien het dissociëren en spanning denk ik kan ik niet beter naar een osteopaat. Ik praat hier ook wel over met de ggz maar het voelt alsof ik heel ver heen ben. Ook enorme druk op me hoofd op de bovenkant en veel pijn aan het begin van me schedel en zijkanten hoofd en rond me oren. Voelt bijna alsof iemand de hele dag op me hoofd drukt Ook tintelingen in me handen en voeten en me ledematen die steeds helemaal zwaar worden en pijn in me kaak. Sorry voor me hele waslijst
Wellicht goed om de oorzaak van die spanning eerst op te zoeken en weg te nemen voordat je het gevolg (de enorme pijn) aanpakt; zodat de pijn vervolgens ook echt verholpen kan worden? Geen idee wat een onderliggende factor zou kunnen zijn en of je dat zelf weet.
Ik denk de oorzaak wel te weten van de spanning maar het lastige is dat het beide kanten nu op werkt, De pijn maakt het moeilijk om naar afspraken toe gaan de afspraken die me juist weer verder moet helpen in die stress factor
Naar aanleiding van jullie reacties en andere om me heen morgen toch een intake en eerste behandeling direct ben heel benieuwd.
Voor de dames die naar de osteopaat zijn geweest waren jullie daarna ook vermoeid? Ook veel last van me buik en bekken op het moment. Hij heeft flink gedrukt om te voelen. Voelde wel heel vertrouwd bij hem zo ver. Me nek was wel een groot probleem gebied
Dat is wel een normale reactie. Wij zijn met onze jongste dochter gegaan vanwege voorkeurshouding en daar werden we er wel op gewezen dat ze heel moe kon zijn na een behandeling!