Schoenen

Discussie in 'De lounge' gestart door grasspriet84, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Hoi meiden!

Heb een vraag. Ik hou op dit moment zeer veel vocht vast. Ik heb geen enkels meer zeg maar. Vanmorgen kwam ik erachter dat mijn schoenen niet meer passen. Ik heb gympen aangedaan, maar door mijn grote buik krijg ik de veters heel moeizaam dicht. De baby gaat dan protesteren.

Ik heb wel eens gekeken naar instappers, maar dit zijn meer ballerinamodellen en daar vind ik het nu echt te koud voor.

Hebben jullie tips voor mij?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je hebt ook van die elastische veters, dan kun je van veterschoenen instappers maken.
    Ulace bijvoorbeeld.

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Er zijn elastische veters die je niet hoeft te knopen. Bij de schoenmaker. Misschien is dat iets?

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik heb geen oplossing voor je schoenen, maar ik zou wel je gyn vandaag nog bellen. Zoveel vocht vasthouden in combinatie met een hogere bloeddruk en je snelle gewichtstoename is niet goed. Vocht vasthouden hoort wel een beetje bij een zwangerschap, maar in mijn ogen niet al bij 30 weken en in de winter.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit! Ik zou het even laten controleren. vocht vasthouden is normaal, maar het moet niet zo zijn dat je je schoenen echt niet meer aankrijgt met 30 weken!

6. grasspriet84

Heb afgelopen zondag net een middag in het z'huis doorgebracht. Ze hebben al medische zaken uitgesloten dmv bloed- en urineonderzoek. Mijn bloeddruk was eerst wat te hoog, maar bij een tweede meting was deze weer gezakt tot 128/80. Dus dat was normaal. De vk vond het vocht op dat moment wel meevallen. Ik mocht dus weer naar huis.

Mijn gewichtstoename, weinig plassen en vocht vasthouden komt blijkbaar door algehele zwangerschap. De kleine heeft ook een flinke groeispurt gehad. Hij is in vier weken tijd een kilo aangekomen. Hij weegt nu al vier pond :$ Dus als hij zo groeit, zal ik ook wel groeien? (Helaas...) vandaag een glucoseonderzoek gehad en de waardes waren prima. Dus baby is Hollands welvaren. :cool:

Toch vraag ik me wel af of ik niet vier weken verder ben in mijn zwangerschap. De eerste echo's zijn niet gegaan zoals normaal en de baby was elke keer al groter dan gemiddeld. De gyn heeft er niets over gezegd, dus ik ging ervan uit dat hij het wel wist en dat het normaal was. Nu twijfel ik. Donderdag krijg ik een uitgebreide medische echo (ivm vocht bij baby) en dan ga ik dit ook vragen. Ik had begrepen dat ze zijn organen kunnen meten en daar aan kunnen zien of dit past bij een 30 weken of 34 weken zwangerschap.

7. grasspriet84

Elastische veters had ik inderdaad nog niet aan gedacht! Dank je:D

Heb ook wel instappers gezien van bijvoorbeeld Ecco, maar vind deze niet echt bij mijn leeftijd passen...:cool:

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik zou toch voor de zekerheid even bellen om het te melden. Misschien kunnen ze thuis even een extra bloeddrukmeting komen doen. Zondag is al weer twee dagen geleden, en de echo donderdag duurt ook nog twee dagen.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je ook maar enigszins twijfels hebt over je bloeddruk of vocht vasthouden, bv als je sterretjes ziet of hoofdpijn hebt, al is het maar een beetje; bellen. Je kunt niet te voorzichtig zijn. Dan maar onnodig aan een ctg, bloeddruk weer checken en weer urine checken... Zulke opgezette enkels zijn wel een signaal dat je echt in de gaten moet houden.

Bij mijn schoonzus deden ze iedere dag een bd-meting met deze symptomen, en toen hij 1x te hoog was, is meteen besloten haar eerder in te leiden.

10. grasspriet84

Hoofdpijn en sterretjes zien heb ik niet. Wel tintelt mijn rechterbeen. Deze is ook net iets dikker dan mijn linker. Al was het vocht afgelopen zondag wel wat minder dan nu.

Wil ook weer niet overal iets achter zoeken anders maak ik mezelf ook gek. Mijn buuf heeft een bloeddrukmeter, maar is nu niet thuis. Als ze thuis is dan loop ik daar even heen. :)

11. Sweetpie

Sweetpie Niet meer actief

Uit ervaring weet ik dat het heel snel kan gaan! Kan binnen een paar dagen behoorlijk veranderen, zou toch even bellen, zeker als je zelf merkt dat het vocht nu meer is dan afgelopen zondag.. en waarom hebben ze dan geen 3e meting gedaan? dat lijkt me dan toch wel zo normaal, als de eerste meting 'niet goed' was, dan zou ik niet direct van de 2e meting uitgaan. Wil niet zeggen dat het verkeerd is hoor, maar zelf voel je het vaak het beste aan, en beter 1x te vaak bellen dan 1x te weing..
    Echt doen hoor.

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dit heeft alleen zin als het een ge-ijkt bloeddrukmeter is. Zelfs tussen verschillende bloeddrukmeters zit een verschil qua meting.
    Vergeet niet dat een bloeddruk vrij snel kan stijgen of dalen, dus dat deze zondag nog prima was wil geen garantie geven voor vandaag. Plas je nog wel voldoende?
    Meid, ik zou toch even laten checken bij de vk. Beter een keer voor 'niets' dan dat je later ms zegt 'had ik maar'.
    Sterkte met het laatste stuk van je zwangerschap. En vergeet niet te genieten hè?! Ook al is het soms lastig als je zoveel vocht vasthoudt (spreek uit ervaring)

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nou ik wou net zeggen!

14. grasspriet84

Ik heb de bloeddruk bij de doktersassistent laten meten. De bloeddruk was links 127/87 en rechterarm 133/90. Pols was 80. Dus niet alarmerend hoog. ben verder niet misselijk en heb geen hoofdpijn.

Ik ga donderdag wel vragen hoe het toch kan dat ik meer vocht vasthoudt dan afgelopen zondag (toen ik met alle toeters en bellen ben nagekeken) en dus nu mijn schoenen niet meer pas. Ook plas ik bijna niet. Mijn urine was schoon. Geen idee waar ze allemaal naar hebben gekeken, maar ik neem aan dat zij professioneel genoeg zijn om te weten waar ze naar moeten zoeken. Morgenochtend ga ik mezelf ook nog even wegen, want heb het idee dat ik weer een paar kilo ben aangekomen.

Veel vruchtwater heb ik ook niet, want daar is ook naar gekeken ivm gewichtstoename. Pffff. Weet het ook niet meer en ik heb nog tien weken te gaan! Buik is nu al heel groot en baby zit heel hoog, waardoor ik ook weinig kan eten. Ik heb vandaag bijvoorbeeld twee boterhammen en een plakje ontbijtkoek gegeten. Meer krijg ik er niet in, want dan spuug ik het er weer uit.

Inmiddels kan ik beter het onderwerp van het topic aanpassen, sorry.

Ik ga trouwens de veters van U-lace bestellen. Lijken me wel gemakkelijk! :-D

15. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Noj met zoveel vocht vast houden en weinig plassen had ik direct gebeld. Dat is echtniet goed hoor.en zeker niet bij een zwangerschap.dan plasje juist meer.ik zou jiet wacten tot donderdag.maar nu actie ondernemen.beter te veel dan dat je later denkt had ik maar eerder aan de bel getrokken

16. grasspriet84

Dit heb ik afgelopen weekend juist gedaan en medisch gezien kwam er niets uit. Bloed en urine waren goed. Ctg was ook goed.

17. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Dat was zondag mu is het dinsdag.

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Nou inderdaad, hou het goed in de gaten. Ik ging ook vocht vasthouden, zaterdag liep ik nog te shoppen, zondag lag ik in het ziekenhuis. 30.5 weken zwanger en acute HELLP. En 2 dagen later moest ik bevallen om onze (mijn en onze zoon) levens te redden.
    Zo snel kan het gaan.

Hier geen hoofdpijn, geen tintelingen, geen sterretjes zien. Ik kreeg in de nacht van zaterdag op zondag alleen erge "maagpijn" (bleek mijn lever te zijn) plus dus dat vocht.
    Ik kon alleen nog lopen op Crocs....

Deel Deze Pagina