Pijn in pols, RSI?

Discussion in 'De lounge' started by MvLiam, Aug 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Al maanden lang heb ik (aan het einde van de dag) af en toe last van mijn pols. Het zakte altijd vrij snel weer weg en ik dacht altijd dat ik te lang achter de computer had gezeten maar dat het verder niets was.

Sinds gisteren is de pijn echter op komen zetten en tot nu toe nog niet weer weg geweest. De pijn zit in mijn pols, in het gebied onder mijn duim. Wanneer ik naar beneden buig voel ik niets maar zodra ik mijn hand omhoog doe (dus mijn hand dmv pols omhoog beweeg) doet het enorm zeer. Het is echt een constant zeurende pijn die dus zeer pijnlijk wordt wanneer ik mijn pols omhoog beweeg.
    Zware dingen oppakken/tillen lukt wel (nergens last van) maar zodra ik mezelf omhoog wil duwen met mijn hand dan doet het weer enorm zeer.

Ik snap er niets van maar bedacht me vanmiddag plots dat dit nog wel eens een RSI gevalletje kan zijn, wat denken jullie?
    Heeft iemand hier ervaring mee of herkent iemand mijn klachten?

Moet ik nog even afwachten of toch morgen naar de huisarts?

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik herken wel dingen van toen ik RSI had. Ik heb het niet heel erg gehad hoor, maar kon op een gegeven moment geen dingen meer vastpakken en opheffen met m'n rechterhand (denk aan een drinkbeweging) (lastig in de kroeg, hahaha)
    Was toen ik aan m'n afstudeerscriptie bezig was en dus heel veel aan het typen en muizen was achter m'n laptoppie.

Ik moest van de huisarts rust houden en heb een verwijzing voor de fysio gekregen, maar ben nooit gegaan... (schaam) heb zelf oefeningen opgezocht op internet, die je tijdens het computeren kunt doen en werk nu ergens waar we elke 2 weken naar de stoelmasseur mogen. M'n zithouding is nu ook veel beter, dus heb nu nauwelijks last meer :)

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Klinkt heel bekend, ik had precies hetzelfde, is ook begonnen bij mij onderin de duim. Op een gegeven moment kon ik zelfs geen tandenborstel meer vasthouden met die hand. Mijn advies is om zo snel mogelijk naar je ha te gaan en als het idd RSI is, meteen met fysio ed te beginnen. Ik mocht ook acuut die hand niet meer gebruiken, moest absolute rust houden. Ik ben helaas al met al wel een jaartje bezig geweest, voordat de klachten volledig en voorgoed verdwenen waren. Ik heb een combinatie van fysiotherapie, acupunctuur en sonar therapie gehad.

Succes en sterkte, ik hoop dat de schade bij jou meevalt!

4. Hellen36

Hellen36 Actief lid

Apr 30, 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Het zou ook een peesontsteking kunnen zijn. Ik heb er een overgehouden aan de zwangerschap. Zou over moeten gaan met rust, maar dat is lastig met 2 baby's in huis.
    Huisarts heeft onlangs injectie met ontstekingsremmer gezet en dat heeft heel erg geholpen.
    Even na laten kijken dus.

gr. Hellen

5. Wat je omschrijft klinkt precies hetzelfde als wat ik (in combinatie met een aantal andere dingen) heb, en bij mij is het 't Carpaal Tunnel Syndroom.. Zou toch even naar de huisarts gaan! Die kan je vingers op een bepaalde manier duwen en als je dan op een ander plekje een tintelend gevoel krijgt weet je het 'zeker'..

Sterkte!

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    En? Ben je bij de ha geweest?

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik was dit topic helemaal kwijt!

Ik kan morgen om 10 over 8 (wat een tijd! *Gaap*) bij de huisarts terecht. Ik ben benieuwd.

8. tulip

tulip Niet meer actief

Ik herken ook dingen, het was bij mij geen RSI, maar een zwakke plek i.c.m. overbelasting, ik kreeg op een gegeven moment wel last met tillen, heel lastig als je op een kdv werkt. Ik kreeg oefeningen en daar werd het een stuk beter van. Maar het blijft een zwakke plek, om de zoveel tijd speelt het weer op.

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,834
    19,170
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt, want het kunnen inderdaad meerdere dingen zijn.
    Ik heb inderdaad RSI gehad en daar zat echt een opbouw in. Eerst kreeg ik na een paar uurtjes achter de pc last, maar dat kwam steeds sneller. (Die opbouw ging trouwens op een gegeven moment heel vlot, omdat ik -eigenwijs- gewoon doorging. Uiteindelijk was de pijn (tintelingen, krachtverlies) er inderdaad constant. Het heeft bij mij vrij lang geduurd voordat dit (uit zichzelf) weer beter werd. Ik heb eerst een paar weken vrijwel niet meer achter de computer gewerkt, want dat was bij mij duidelijk de oorzaak. Maar het heeft echt maanden geduurd voordat ik weer pijnvrij kon werken. Toen ik weer in een periode terecht kwam dat ik veel met de pc bezig zou zijn, heb ik zo'n RSI=programma op mijn computer gezet. Die geeft advies wanneer je even pauze moet houden en raadt zelfs wat oefeningen aan die je kunt doen. Als je z'n adviezen negeert, blokkeert die software je computer gewoon zodat je wel even moet stoppen. Zwaar irritant, maar wel noodzakelijk voor deze eigenwijze work-a-holic.
    Ik heb dat programma nu niet meer, maar door de ervaring van een paar jaar terug let ik nu zelf wel beter op!

10. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    En wat heeft de huisarts gezegt?
    Ik heb het ook aan allebei de handen en zo'n beetje hoe jij het beschrijft, ha zei tegen mij overbelasting en moest mijn handen anders gaan gebruiken met bijv. mijn dochter optillen.
    Nou tit nog lang niet over en doet verekte pijn nog steeds!

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Ik heb jaren zulke pijn gehad (alleen ook met spullen oppakken). Eerst veel fysiotherapie behandelingen gehad, hielp niet. Daarna manuele therapie en na een aantal behandelingen (18 ofzo) was de pijn weg :$ En dan te bedenken dat ik er jaren mee liep en van artsen te horen kreeg dat ik ermee moest leren leven :x

Share This Page