overdag in bedje slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roosje1201, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

ik had even een vraag

hoe doen jullie dat met overdag in bedje slapen
    hij slaapt alleen in de bak overdag en als ik dan een beetje heen en weer wieg
    maar nu wil ik hem in zijn bedje hebben omdat hij straks niet meer in die bak past.
    maar als ik hem nu dus in zijn bedje leg overdag dan word het krijsen ik heb hem nu dus al 2 dagen laten krijsen in zijn bedje met gevolg dat hij wel in slaap komt maar vind het zoooo zielig.

savonds heeft hij hier geel last van en gaat hij lekker slapen zonder ook maar een kik te geven

iemand tips?

liefs mij

2. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    ik zou het blijven proberen.....
    misschien helpt het om hem in bedje te leggen als hij slaapt? en dat nda zo afbouwen...

ons zoontje wilde in het begin niet in bed als hij wakker was..... steeds in bed gelegd als hij al sliep en nu kunnen we hem gewoon in bed leggen....

3. Alita

Alita Niet meer actief

Nee helaas ik denk dat het komt omdat hij het niet gewend is.
    Hier was het in het begin ook huilen, tja en nu opeens ook s`avonds maar goed komt waarschijnlijk door een sprongetje.
    Even volhouden is niet anders.... en mischien dan met de bak op de slaapkamer zetten?
    Ik zou persoonlijk proberen om het vol te houden komt vanzelf goed.

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    tjonge, hoe hebben ze het in de gaten he? :confused:

Maar als hij nog wel in de wagen past, zou ik hem daar gewoon nog in laten slapen. Waarom onnodig laten huilen?

Onze Jesse heeft ook tot ruim zeven maand in de kinderwagen beneden geslapen en daarna in z'n bedje boven. Hij huilde toen niet, dus wie weet doet jouw baby dat straks ook wel niet.

5. Alita

Alita Niet meer actief

pffff vindt ik wel lang hoor, daarbij paste de kleine er toch niet meer in?!

6. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    het kan nog net hij heeft nog 10 cm over
    maar als hij zo door groeit past hij er met 4 maanden echt niet meer in

liefs mij

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jawel hoor, we hadden een vrij grote kinderwagenbak. Maar op een gegeven moment werd het gewoon aan de krappe kant, dus ging hij ook overdag boven in z'n ledikantje.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Babies zijn veeeeeel slimmer als meeste mama's denken ik heb mijn kind nog nooit onderschat hij weet het precies.

Ja wat ik zielig vind is hem eerst laten wennen aan iets fijns dat je daarna toch afbouwt maarja daar heb je NU niets aan, nu is het een kwestie van rustig afbouwen en consequent zijn.

Wij hadden een grote bak maar langer als 4,5 maand had ie er niet ingepast bovendien ging ie van ons met 3 maanden zitten dus dan is het zeeeeeer onveilig! Dus als je een snelle jelle hebt ben je ook de klos ben ik bang.

Daarom zeg ik altijd houd je ritme en regels aan voor ALTIJD je kan het niet opeens omgooien als je het vanaf het begin doet is veel makkelijker en rustiger voor je beebje..

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Precies, en dat is de reden dat wij ons zoontje vanaf dag 1 in zijn ledikant hebben laten slapen. Ik heb dit probleem te veel in mijn omgeving gezien. Maar goed, daar heb je nu niets aan. Misschien met de evt volgende ;)

Ik zou ook blijven volhouden. Eens zal hij uit zijn bak groeien en moet hij in zijn bed slapen. Dus rustig blijven proberen.

Succes!

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Sluit ik me volledig bij aan. Zo jong ze zijn ze hebben het wel door. Mason wou graag bij ons op de buik slapen overdag. De kraamhulp zei moet je lekker doen is goed voor hem. Gevolg? Mason wou alleen nog maar op de buik slapen overdag anders was het krijsen. Bij een evt 2e doen we dit dus niet nog een keer zo.

@ ts, hoe zielig ook ,gewoon even doorpakken daar heb je uiteindelijk profijt van.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik snap trouwens wel waarom mensen in het begin een baby anders behandelen als bv als het 3 of 6 maanden is (het is allemaal nog nieuw en je wilt het vlak bij je houden) ik vond het echt niet altijd leuk als hij in zijn eigen bedje lag en ik helemaal alleen (terwijl ik hem zo graag wilde knuffen) maar ik heb dat gedaan VOOR hem want ik voelde was niet zo belangrijk vond ik..

Laat je trouwens de wagen in zijn kamer staan of ergens anders als zijn kamer? als ie in een andere ruimte staat kan je evt beginnen met op zijn kamer neerzetten.. WAT OOK KAN is wieltjes zetten onder het ledikantje en daarmee dus een beetje wiegen net zolang tot ie aan het andere bedje gewend is.. misschien kan dat je helpen...

12. francoise

francoise Lid

24 nov 2008
    27
    0
    0
    Italie
    Hoi roosje1201,
    ik heb mijn zoon in het begin nooit kunnen laten liggen ( ik was onzeker en hij heeft de eerste 3 maanden gehuild ) maar bij een 2e ga ik het ook zeker anders doen, zoals velen hier al zeggen, gewoon even laten huilen, misschien het bedje knus maken en een hemel er boven hangen, en misschien een mobieltje met een zacht muziekje aanzetten zodat de baby aangenaam wordt afgeleidt. De aanhouder wint !

suc6

Francoise

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven heeft hier tot 3 maanden in een wiegje op onze slaapkamer geslapen. een ledikantje vond ik zo groot en aangezien ik bv gaf had ik hem graag dochtbij. met 3 maanden sliep hij door en is hij naar zijn eigen kamertje en in z'n ledikantje gegaan. nooit problemen mee gehad. hij sliep toen al op verschillende plaatsen. wieg, kinderwagenbak, box.

je kindje slaapt 's avonds wel in z'n ledikantje? dan heb ik het idee dat het niet perse iets te maken heeft met het soort bedje, maar meer met het feit dat hij overdag alleen gelaten wordt. dat heeft Sven wel een tijdje gehad overdag. wat vaker getroost, af en toe bij hem gezeten, steeds iets eerder (als hij dus nog wakker was) weg en langzaam opgebouwd. heeft wat moeite gekost, maar nu slaapt hij perfect en ook echt overal.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

Thirza is hier kort geleden ook overgegaan naar het ledikantje, voor overdag. 's Nachts slaapt ze bij ons in de wieg, omdat ze rond 4 uur nog komt voor een voeding, maar zodra ze de nacht gewoon doorslaapt, gaat ze helemaal in haar ledikantje.
    Was eerst ook drama en ze vindt het nog steeds niet helemaal leuk, maar ik laat haar even huilen, houdt het niet op dan ga ik even troosten, ze mag even bij me drinken als ze dat wil. Is ze wel rustig zodra ik op de kamer ben, dan ga ik gewoon wat aan het rommelen, vaak heb ik wle kleertjes die uit de was komen en opgeruimd moeten worden, bijv.
    En als voeden niet helpt en het rommelen ook niet, dan ga ik naast haar bedje zitten en laat haar op m'n pink sabbelen, (ze wil pertinent geen speen helaas :( en duimzuigen doet ze sinds een week enkel 's nachts! Overdag is ze nog iets te actief ofzo om die duim te pakken te krijgen).
    Langzaam maar zeker gaat het wat beter, dus hopeloos is het niet.
    In jullie geval kan ik me ook voorstellen dat je de kinderwagenbak nog even in het ledikant zet ter overgang. Went je kindje al wel aan de kamer.
    Oja, en misschien nog heel even wel beneden in de kinderwagen, maar dan niet wiegen! Dat zou een eerste kleine stap kunnen zijn: als je kleintje op eigen kracht in slaap kan komen overdag is dat natuurlijk wel zo handig als ie naar z'n eigen kamertje moet.

15. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik zou zeggen, volg lekker je gevoel. Laten huilen is naar mijn mening nooit nodig. Mijn dochter is nu vijf maanden en slaapt sinds drie weken overdag boven in haar ledikantje. Enkel en alleen omdat de kinderwagenbak echt niet meer past... Ik ben er gewoon iedere keer bij gebleven tot ze sliep. Even investeren, maar je kindje leert zo dat slaap iets prettigs is. Ze voelen zich toch vaak alleen als ze in zo'n groot bedje liggen.

In tegenhang van het laten huilen en zo wennen alleen slapen heb ik ook al vele verhalen gehoord van mensen die samen sliepen met hun kindje. Vaak tot een jaar. Dan een groter bedje bij papa/mama op de kamer en daar ging het kindje dan uit zichzelf in. En dan naar een eigen kamertje. Het is maar waar je voor kiest denk ik.

Mijn dochter slaapt in een co-sleeper en ik ben er overdag als ze begon te pruttelen gewoon bij gaan liggen tot ze sliep. Duurde hooguit tien minuutjes. Nu kan ze het ook vaak alleen. Ik zie het probleem er echt niet van. 's nachts slaapt ze vanwege haar eczeem en de extreme jeuk lekker bij ons in bed. Ik zou haar natuurlijk ook best in haar eigen bedje willen hebben, dan kan ik weer eens met mijn man knuffelen, maar het is gewoon niet anders. En als ze geen eczeem had gehad, had ik het misschien net wel zo gedaan. Laten huilen kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen. Ik denk altijd maar zo: als ze het maar kunnen als ze het huis uit gaan ;)

16. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Hier eerst ook wat lastig om overdag in zijn ledikantje te slapen. Was waarschijnlijk omdat hij niet alleen wilde zijn overdag. Ging dan eerst even was opvouwen of rustig wat rommelen op zijn kamertje en rustig wat liedjes zingen. Viel hij rustig in slaap en ging ik weer naar beneden. Nu nooit meer een probleem, zelfs op het kdv slaap hij lekker in zijn bedje.

17. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

ik heb hem nu in zijn bedje voor de 3e dag en nu gaat het al een stuk beter.
    heb hem wel even laten huilen de eerste dag ben ik nog even bij hem wezen kijken maar als ik dan weg liep ging hij alleen maar harder krijsen dus dat heb ik ook niet meer gedaan.
    nu vandaag heeft hij heel even geklaagt en ging lekker slapen zou hij het dan toch in de gaten hebben dat ie lekker moet gaan slapen smiddags haha
    kijken hoe het morgen weer vergaat

liefs mij

18. MamahartjeJoy

30 jan 2009
    5
    0
    0
    Zijn er hier mensen die advies hebben over het overdag laten slapen van je kindje (nu 6,5maand). Mijn meisje slaapt namelijk erg slecht overdag en heel goed 's nachts, met uitzondering van deze week overigens...
    Ze slaapt 's nachts zo'n 10uur aan één stuk. Hoeveel zou ze dan overdag nog (moeten) slapen? En hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?

19. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hier ook pas na 4 maanden in het eigen bedje geslapen. 's nacht in een slaapzakje en overdag strak ingestopt met laken en deken omdat ie anders het hele bed doorgaat. Overdag ging slapen lastiger, hij had dan iets van troost nodig. Nu slaapt ie perfect overdag met een tutlapje en een speen en 's nachts alleen met de tut. Belangrijk hier bleek ook de timing: de eerste gaap en in oogjes wrijven naar bedje toe.
    Hij slaapt nu ongeveer 3x 3 kwartier of 2, 1,5 uur per dag, blijft 2 uur wakker ongeveer.

20. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hier ook pas na 4 maanden in het eigen bedje geslapen. 's nacht in een slaapzakje en overdag strak ingestopt met laken en deken omdat ie anders het hele bed doorgaat. Overdag ging slapen lastiger, hij had dan iets van troost nodig. Nu slaapt ie perfect overdag met een tutlapje en een speen en 's nachts alleen met de tut. Belangrijk hier bleek ook de timing: de eerste gaap en in oogjes wrijven naar bedje toe.
    Hij slaapt nu ongeveer 3x 3 kwartier of 2, 1,5 uur per dag, blijft 2 uur wakker ongeveer.

Deel Deze Pagina