ik ben momenteel 5 weken zwanger van mijn vierde kindje mijn derde kindje is pas 5 maandjes maar dan nog dit kindje is gepland en wij zijn zeer gelukkig dat het snel gelukt is! toen ik zwanger was van mijn dochtertje kreeg ik contsant domme opmerkingen was het gepland weet je het zeker dat je nog een kindje wilt ja halllo wat zijn dat voor opmerkingen zal ik nu ook weer krijgen als mensen in mijn omgeving erachter komen dat ik weer zwanger bent word er nu al moe van al die vervelende mensen wie herkent dit? grs brooke
oh ik herken het helemaal...en dit is pas de tweede "Nog een!?" "Nu al?" Succes ermee! stoppen kun je die opmerkingen toch niet, jammer genoeg en gefeliciteerd met de zwangerschap!
hoi ja fijn om te horen dat mee rmensen dit meemaken vreslijk jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap
Mensen weten dat ik heel voorzichtig ben met mijn lijf en vertrouwen op mijn zelfkennis, ik heb netjes de aangegeven 9 maanden gewacht en geen enkel commentaar gehad (behalve leuke en positieve) iedereen wist ook dat we ermee bezig waren, ik moet zoiezo medicijnen slikken voordat ik zwanger wil worden, niet OM zwanger te worden maar vanwege vitaminestekorten / gebrekken die een verhoogde kans geven op miskramen e.d. dus ik moet alles heel goed plannen en dat weten mensen bij ons, dus krijg ik alleen maar respect voor en nooit rare opmerkingen (al vind ik zelf 9 maanden vrij snel)
ik ben dit jaar 10 jaar getrouwd en nu zwanger vd eerste en zelfs wij kregen de vraag of het wel gepland was, erg brutale vraag vind ik het maar mensen schijnen dat niet door te hebben of zo, erg jammer, nu is iedereen heel betrokken en blij trouwens
ja jemig zeg na 10 jaar en dan een ongelukje hihi (je had moeten zeggen JA van mijn one night stand waarmee ik ben vreemdgegaan DUH!) wat een mensen zeg.. Je zou eerder verwachten dat iedereen je aan het stalken was wanneer je nu eens zwanger werd
ja nou inderdaad wij begrepen de opmerking ook niet echt, hihi maar we waren zo blij dat ik zwanger was dat we de discussie ook niet aan zijn gegaan
ja idd sommige mensen zijn gewoon achterlijk,dat gebemoei,wees blij of hou je waffel de domme dingen die ze zeggen,nu al de ander is nog een baby(is al anderhalf tege ndie tijd 2) oh nee toch een tweeling dat word dubbel zo zwaar.... alsof ze al de lol eruit willen trekken. maar die mensen zijn niet goed bij hun hoofd of gewoon jaloers,lekker negeren zou ik zeggen. groetjes simone
ja maar ik probeer wel in te leven dat ze het vaak goed bedoelen en dat het gewoon een beetje raar eruit komt.. en er zit nogal een verschil in weer zwanger worden met 9 maanden, anderhalf jaar, 2 jaar of 5 maandjes vind ik, medisch gezien word 9 maanden aangeraden niet alleen voor je lijf maar ook je kindje in principe met 5 maanden zijn ze nog "lekker makkelijk" ze kruipen / lopen nergens heen, ze eten amper vast voedsel kortom het ZIJN nog babies dus kan me de zorgjes dan voorstellen.. maar dat betekend natuurlijk niet dat je alles kan zeggen..
Hoi, allereerst gefeliciteerd. Ook als je van de eerste zwanger bent ben je het commentaar wel eens zat. Veel mensen zien je buik als object en raken hem aan. En als ze je langs zien lopen gaan alle verhalen ineens over zwanger zijn en baby,s.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Verder...trek je er niks van aan. Opmerkingen maken ze toch allemaal wel. Mijn oudsten zijn 10 en 6 en ik ben nu zwanger van mijn 2e man. De meeste mensen reageren hier gelukkig positief, maar er zijn er bij...
Die opmerkingen.. tja... die blijf je altijd wel houden om gek van te worden. Ik heb zo vaak gehoord je bent nog zo jong zou je er wel aan beginnen? Uhh ja dat willen we toch zelf. Je heb nog een leven voor je geniet ervan nu je nog zo jong ben. Ik wilde altijd al jong moeder worden. Dat geaai over me buik vind ik ook niks. Zelfs me schoonzus kan er inet van af blijven en een collega vna mij pfff zo vervelend.
Ik word sowieso moe van al die mensen die zich overal mee willen bemoeien. Niet alleen over of je snel weer zwanger bent, maar mensen lijken zich overal mee te willen bemoeien. Geniet jij gewoon lekker van je zwangerschap meid! Een groot gezin is heerlijk!
ik heb dat soort opmerkingen in het verleden ook gehad zoals je kunt zien zit er bij mijn precies 2 jaar tussen. toen ik was bevallen van mijn tweede kreeg ik van mijn ouders geen handje met een felicitatie maar de opmerking zooow nu kun je je tenminste laten steriliseren. ik was zo perplex dat ik niet eens wat terug kon zeggen en kan me er nog boos om maken. ik krijg nu een supergepland nakomertje en was dus al tot de tanden gewapend voor negatieve reacties. ik heb er nog geen gehad of het moet van mijn schoonouders zijn die vonden dat we het te vroeg verteld hadden,tjah zo kan je altijd wel wat vinden he. mijn vader eheft een andere strategie bedacht hij negeerd het gewoon. heeft er nog niet 1 woord over gezegd. mijn broer en schoonzus reageerde weer heel spontaan en dat maakt veel goed. ik kreeg nog diezelfde middag een beeldschone wieg van hun.
jeetje lig je in je kraambed en dan krijg je dat te horen, kan me voorstellen dat je dan even niet weet wat je moet zeggen!
gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij deze zwangerschap heb ik nog niets gehoord, maar bij de eerste wel. Allerlei vragen of het wel gepland was, opmerkingen dat het wel vroeg was. Ook leuk als je net daarvoor een mk achter de rug hebt gehad en je superblij bent dat het deze keer wel goed gaat...
hoi brooke, VAN HARTE MEID nou dat vind ik stom dat mensen er zo over denken, jullie moeten doen waar jullie zin in hebben toch? dat moeten jij en je man/vriend bepalen daar staan wij buitenstaanders helemaal vanaf. geniet er maar weer lekker van.
Hier ook eentje... Ik ben zwanger van me derde en krijg ook steeds te horen; Ben je weer zwanger? Ja, waarom niet. Ik heb niet voor niks een baarmoeder gekregen? En jah me jongste is al 5! Of van; Ben je niet te jong voor 3 kinderen...Waarop ik antwoord; Me oma had voor haar 30e verjaardag 10 kinderen op de wereld gezet, dus valt wel mee hoor!