Hoi Een weekje terug heb ik positief getest, natuurlijk dolblij! nu heb ik een vraagje met betrekking tot mijn werk. Ik werk op een boerderij waar ik clienten begeleidt met paardrijden, op deze boerderij heb je alle dankbare boerderij dieren. Nu hou ik me meer bezig met de paarden, maar kom nog weleens in aanraking met mest wanneer ik voeten van een client in de beugels moet doen. Mijn vraag is dus of ik veel risico loop nu ik zwanger ben. ik heb deze vraag aan mijn verloskundige gesteld toen ik belde voor een eerste afspraak. Zij zei dat ik me echter helemaal nergens druk om hoefte te maken en that's it. Nu weet ik dat dit niet helemaal waar is en dat er wel degelijk dingen zijn waar ik rekening mee zou moeten houden, maar die werden dus niet opgenoemd. Heb dus niet echt vertrouwen in haar antwoord. Alvast bedankt!
je zit met een risico op toxoplasmose. Dit komt voor in aarde en kattenpoep. Heel simpel is de oplossing: Niet me je blote handen in de aarde en goed je hanenwassen
Ik werk op een zorgboerderij. Ik weet dat er alleen een verhoogd risico was, toen er geitjes geboren werden ivm eventuele Q-koorts. Daar mocht ik toen een paar weken niet bij komen. Verder erg regelmatig je handen wassen en volgens mij is het dan allemaal goed.