Bolle fontanel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Andastra, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Mijn jongste popje van 6 maanden heeft een maag/darmontsteking en heeft dus hele vieze pampers en geeft over. Ik ben gisteren bij de kinderarts geweest (België) en die zei dat het tegen vanavond of morgenochtend beter moest zijn.

Nu is dat ook zo. Ze heeft sinds vanmorgen niet meer gespuugd, ze is weer actiever, ze speelt en is vrolijk en heeft geen koorts meer.

Maar haar fontanel staat wel bol, dat ontdekte ik gisteravond.

De kinderarts heeft daar niets van gezegd, maar ben ook niet zeker of hij het nagekeken heeft.

Moet ik mij hier zorgen om maken?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, bellen met een arts. Niet wachten

3. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    En? Ik hoop dat t meevalt

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Zou idd even bellen hoor :)
    De arts heeft me ooit verteld wat het betekende als het bol stond dat er een kans zou bestaan dat het hersenvliesontsteking is, in combi met andere klachten.
    En als hij ingedeukt zou zijn kan dat duiden op uitdroging .. maar het fijne weet ik er ook niet van.

Hopelijk valt het mee

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou zeker overleggen met de arts! Beter een keer te vaak dan een keer te weinig. Niemand zal dit je kwalijk nemen. Ik zou gewoon de spoeddienst bellen.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

7. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Bij een bolle fontanel altijd bellen!! Kan een verhoogde hersendruk betekenen, dus ik zou echt geen risico nemen

8. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Zeker meteen bellen!
    Sowieso bij alle twijfels als het met de fontanel te maken heeft!

9. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Mijn beste vriend heeft het voorgelegd aan zijn ouders die beide arts zijn en die waren van oordeel dat we het in de gaten moesten houden, maar dat als ze beter was dan ervoor, het waarschijnlijk een gevolg van de infectie was en vanzelf zou wegtrekken.

Dus nu in de gaten houden en als het over een paar dagen niet beter is of het gaat boller staan of wordt hard, dan contact opnemen met ons kinderarts.

10. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Waren die mensen ook kinderarts? Sorry hoor maar niet alle artsen hebben verstand van kinderen! Zelfs sommige huisartsen snappen er niks van!

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou naar eem arts gaan doe je kind echt live onderzoekt én het dossier heeft.

Mijn moeder is schoolarts, maar die zou zeggen: naar een dokter hiermee.

12. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik zou ook naar de huisarts gaan hoor. Beter teveel gecheckt dan niet vaak genoeg! Ik vind een bolle fontanel best ernstig klinken! Tenzij je schoonouders allebei kinderarts zijn geweest misschien. Maar zo heb ik ook eens onenigheid gehad met mijn man. We waren met ons zoontje naar de neonatoloog geweest op controle. Die dag werd ons zoontje suffer en dronk slecht. Mijn man vond dat ik sporen zag een heeft me lang 'gerustgesteld' om niet naar de huisarts te gaan want we kwamen tenslotte net bij de neonatoloog vandaan. Wuifde mijn zorgen weg. Tegen de avond toch de huisartsenpost gebeld en de volgende dag lag ons zoontje opgenomen in het ziekenhuis, moest hij bijna weer naar de IC aan de beademing.
    Niet dat het vergelijkbaar is maar ik wil hiermee aangeven dat je je niet moet laten tegenhouden en je je moedergevoel moet volgen. (Mijn moedergevoel schreeuwde hier "dit is niet goed, er is iets mis" het vadergevoel deed dat dus niet).
    Ik hoop dat het niks ernstigs is!

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik zou ook direct aan de bel trekken!!!!

Mijn broertje had dit ook en als mijn moeder niet allert had gereageerd, was hij er niet meer want hij had idd een hersenvliesontsteking!

Hoe gaat het nu?

14. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij opgezwollen fontanellen zouden alle alarmbellen moeten gaan rinkelen. Mijn zoon had het ook en had wel degelijk hersenvliesontsteking. Bij hem was het overigens ook begonnen met een darminfectie wat uiteindelijk door het hele lichaam was gewoekerd. Snel ingrijpen is echt belangrijk!

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Zelf als jij een kinderarts gesproken zal hebben kan die aan de telefoon niet zien wat "bol" is, hoe bol staat het.... Dat zal een kinderarts toch echt willen zien, met je kind zou ik echt het zekere voor het onzekere nemen en een afspraak maken !

16. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hoe gaat het nu andastra?

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik vind een bol staande fontanel eng klinken. Stel dat de druk in de schedel verhoogd is? Als dat te erg wordt kan dat gevaarlijk zijn. Ligt er natuurlijk aan hoe bol enz enz.
    Dus snel uit laten sluiten!

18. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Ik begin me toch wel zorgen te maken nu TS al een paar dagen niet heeft gereageerd. Ik hoop dat alles goed is met haar dochtertje.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mee eens!
    Hoop dat alles ok is.

20. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook! Hopelijk komt er gauw een positieve update!

Deel Deze Pagina