Even mijn frustraties er uit hoor! Sinds december ben ik de trotse moeder van een prachtige dochter! Dochter is nu 53 cm en weeg 6,9 kg. Ik geef haar met veel liefde volledig borstvoeding. Nu hoor ik steeds van mensen "zo wat een bolle kop", " dikke wangen zeg", "wat is ze zwaar zeg", "echt hollands welvaren zeg". Mijn reactie is dan altijd van " ja ze komt niets te kort" Het begint mij steeds meer te irriteren eigenlijk, wanthet voelt alsof zij denken dat ik mijn baby overvoedt. Maar dat kan helemaal niet met bv. Ik zou het fijner vinden als ze zouden zeggen " wat een mooie ogen", " wat een lief neusje" of " wat een leuke lach" Want ik vind zelf dat ik een prachtige dochter heb! En ja ze is geplooid maar dat vind ik alleen maar extra knuffelbaar Zo ff mijn frustratie er uit gegooid!
Hopelijk lucht het ophihi Ikherken t wel een beetje. Probeer er maar nietvaan te ergrren, zonde van je energie en geniet vande bolle gezonde wangenvan je ukkie, das maar tijdelijk. Tis mooi en t hoort erbij !
Mijn idee is dat mensen altijd iets te melden 'moeten' hebben en kijken naar wat zij 'anders' zien of wat opvalt. Ze bedoelen het niet negatief, maar als je 100x dezelfde opmerking krijgt is het niet leuk meer. Zo werd mijn jongste gisteren gezien als net geboren. Tja het is een ukkie, vind ik zelf ook Probeer het naast je neer te leggen.
Ach mensen hebben altijd wat.. mijn middelste is weer te dun en krijgt te weinig te eten, mijn jongste weer te dik.. ja aju paraplu
Herkenbaar hoor. Ook een dochter van december die erg goed groeit op mijn melk. Ook dus bijna altijd opmerkingen over haar bolle toetje. Ik kan me er niet zo aan ergeren. Wel aan opmerkingen dat ze een hongerlapje is als ze alweer moet drinken. Wees er trots op dat ze zo lekker groeit op jouw melk!
Ach het is altijd wat met zeurende andere mensen. Mijn zoon is prematuur geboren(precies 36 wkn) Hij woog 10 pond en begon gelijk in maat 62. In de couvveusse op de afdeling werd er gezegt: waarom ligt die dikke grote baby daar? Is toch niet nodig? Die is vast al een maand of 2 oud. Uhm nee dames ik moet jullie teleur stellen. Hij is net geboren met 36 wkn precies dus prematuur haha. Die gezichten vergeet ik nooit meer. Zo was mijn prematuurtje dus met 4 mnd oud al 84 cm en 10 kilo. Mensen vroegen waarom hij dit of dat nog niet kon. Want hun zoon van 1,5 jaar deed dat al. Uhm hij is net 4 mnd oud wat verwacht je nou van een 4 maandertje. Met zoon 2 kreeg ik ook opmerkingen over wat is hij dik zeg! Tja 12 kilo met 6 mnd is ook dik. Maar op volledige bv en verders niet is dit gewoon normaal. Bij mijn meisje krijg ik opmerkingen zoals: kan ze dit of dat nog niet? Mijn 2,5 jarige kan dat al. Waarop ik dan zeg: ja dat is dan logisch. Ze word over 14 mnd pas 2,5 jaar want ze is nu 16 mnd. Ze geloven het niet omdat ze erg groot is en praat erg goed en is erg bijdehand. Tja je raakt er op een gegeven moment wel aan gewend.
Hihi... Hier ook, een keer vroeg een collega van mijn vriend aan hem of we haar friet gaven, volgens mij wel als grap, maar toch...
Ja mensen hebben altijd wel wat te zeuren. Bij ons wordt de jongste regelmatig door familie Oostbl.okker(?) en Hollands welvaren genoemd. Hij is idd lekker groot blond en stevig niks mis mee De oudste werd ook zo genoemd en nu schiet hij de lengte in en is nu juist redelijk 'mager' of nou ja gewoon normaal en dan is het weer : 'wat een mager koppie krijgt die jongen is dat wel goed?' Zucht.. Gewoon lekkere babyspekkies, i love it
Ik denk dat je het ook teveel op jezelf betrekt terwijl dat vaak helemaal niet zo bedoelt is. Mijn dochter is ook flink en heb me daarop nooit aangesproken gevoeld. Ik weet zelf wel dat ik haar geef wat goed voor haar is en voor de rest lekker boeien Ikzelf zou dan er weer niet van houden als mensen zouden zeggen dat ze een kop heeft
Hier ook een bolle baby - ik ben er eigenlijk wel blij mee! Ze heeft behoorlijke wangen en nogal wat rolletjes. Het komt vanzelf goed als ze meer gaan bewegen heb ik me laten vertellen. Tja...en daar heeft ze nu net niet zo'n zin in
Weet zelf ook wel dat mensen het niet altijd negatief bedoelen maar toch voelt het toch wel een beetje. Heb gewoon liever dat ze de wat meer positieve dingen benadrukken, doe ik zelf ook altijd. Als een baby een bolle toet heeft zeg ik altijd dat het lekkere kus wangetjes zijn En idd de opmerkingen van kan jou kind dit of dat niet is helemaal vervelend. Elk kindje is anders en gaat met zijn eigen ritme door het leven.
Geniet ervan,die spekjes gaan er zo snel weer vanaf! Mensen moeten altijd wat te zagen hebben, maar Hollands welvaren zie ik toch als een compliment. Mijn dochter wordt, ondanks haar geringe postuur, regelmatig veel ouder geschat. Laatst een man die dacht dat ze 2 ! jaar was. Het zal wel door haar bos haar komen, en ze zeggen dat ze ook wijs kijkt. Dus ik zie het maar als een compliment.
Mijn dochter heeft ook michelin beentjes, lekkere rolletjes! en ook haar toet is aardig bol. Ik vind dat zelf prachtig, gaan er vanzelf weer vanaf. En toen ze laatst ruim een week aan de diarree was, had ze tenminste wat bij te zetten En inderdaad, sommige mensen moeten altijd commentaar hebben, lekker langs je heen laten gaan en wees lekker trots op de mooie bolle toet van je kindje!
Hier ook een kort 'dik' meisje. En precies dezelfde opmerkingen. En of ik slagroom bv heb. Mensen zien graag meisjes met haar die fijn gebouwd zijn denk ik. De mijne is bol, kort en blond (kaal) maar wel mooi vind ik dan
Hier ook Hollands welvaren maar heb me nooit rot gevoeld om opmerkingen daarover. Meestal zeggen ze het ook wel lachend en hoor nog vaker wat een lekker kereltje het is. Hij gaat nu overigens flink de lucht in en als ie straks echt los gaat lopen zal het babyvet er ook wel wat vanaf gaan maar denk dat ie z'n bolle wangen misschien wel houdt, heeft z'n moeder ook
Ik vind baby's met een bolle toet altijd een feestje om te zien! Heerlijk die wangen om te kussen! Mijn meisje begint nu ook een vollere toet te krijgen en ik kan haar wel opvreten! Maar als mensen het met zo'n vervelende ondertoon zeggen zou ik het op den duur ook vervelend vinden hoor. Maar volgens mij heb je, wat je zelf zegt, een heerlijk knuffelbaby'tje. Lekker al die spekjes!!
Hier ook een mannetje met een 'bolle toet'. We hebben een hele moeilijke start met hem gehad, en mede hierdoor (en medicijnen) is hij iets te zwaar voor zijn lengte. Eerst dacht ik ook: ach hij loopt het er wel af, maar nu na 3,5 maanden lopen, zijn zijn wangen nog bol en ik denk dat dit ook blijft. Krijg er van iedereen opmerkingen over, terwijl het zo'n heerlijk mannetje is.... Weet ook eigenlijk wel, dat mensen het niet vervelend bedoelen, maar het doet toch pijn dat hij niet binnen de 'norm' valt...
Ik hoor het ook regelmatig de opmerking, zo dat is hollands welvaren etc. Ik lach er om. Vind het heerlijk dat mijn dochter lekkere bolle wangetjes en van die spekbeentjes heeft. Ze is gewoon een flinke baby.(Met 4 maanden 64 cm en 7100 gram).Ik weet het nu niet precies ze is sindsdien niet meer gewogen. Ikzelf was ook een grote baby uiteindelijk ook groot geworden 1.92. Dus ze zal wel een hoop van mij hebben.
Herkenbaar en ik heb me er nog erg druk om gemaakt ook.... Ze was een flinke baby met indd ook een "bolle kop"en van die lekker dikke beentjes....Ze heeft ook nog eens wat kortere beentjes dus lijkt het helemaal dikkig Nu is dat heel anders en is ze nu gemiddeld (qua CB tabel) Wel heeft ze nog wat bolle wangetjes maar die beginnen nu ook wat minder te worden. De mensen bedoelen er niks verkeerds mee maar als je het meerdere malen per dag/week hoort kan het toch verkeerd overkomen. Ik weet er alles van.