Raket met André Kuipers gelanceerd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jel, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

De Nederlandse astronaut André Kuipers is op weg gegaan naar het internationale ruimtestation ISS. Een Sojoezraket met Kuipers werd zojuist gelanceerd vanaf de ruimtebasis Bajkonoer in Kazachstan. Aan boord zijn ook de Rus Oleg Kononenko en de Amerikaan Don Pettit. Kuipers en zijn twee reisgenoten komen vrijdag aan bij het ISS.

Het ruimtestation is de woning van Kuipers voor de komende 5 maanden. In mei keert hij terug op aarde. Geen Nederlander is ooit zo lang in de ruimte geweest. Kuipers verbleef in 2004 al anderhalve week in de ruimte. Wubbo Ockels en de Nederlandse Amerikaan Lodewijk van den Berg maakten in 1985 een ruimtereis van een week.
    Kuipers zal in de ruimte 57 wetenschappelijke experimenten uitvoeren. Zo zal hij kijken wat langdurige gewichtloosheid doet met het menselijk lichaam. Ook wil hij kinderen het belang van ruimtevaart en wetenschap duidelijk maken. (ANP/Redactie)

Raket met André Kuipers succesvol gelanceerd - Gezondheid & wetenschap - AD

---------------------------------------------------
    Wie kijkt hier ook live naar op tv?
    Ik zag net de lancering. Wat moet zoiets ontzettend spannend zijn... Als er iets mis gaat en die raket explodeert, ben je gewoon hartstikke dood in één klap. Wat een lange tijd he, 5 maanden.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    shit gemist :(

3. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    jammer heb ik het gemist, wou het nog wel zien.
    fijn dat dat alles is goed gegaan! 5 maande is aardig lang niks voor mij

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zat ook te kijken. Vond het vanaf de bank zelfs een beetje spannend. Kun je nagaan als je erin zit! Of zoals z'n vrouw en kinderen, die staan erbij en kijken ernaar!

5. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik vond het ook enorm spannend. Vind het zo onvoorstelbaar dat dat zomaar kan. Vrijdag tussen 17.46 en 17.51 schijn je iss (ruimtestation) als een bewegende ster aan de hemel te kunnen zien :)

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hij liever dan ik.

7. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb het niet gekeken, wordt toch nog wel 400 keer herhaald tijdens het nieuws en 1 vandaag.

Deel Deze Pagina