Ben ik weer Mijn vorige topic over wonen in Almere is ondertussen gesloten maar wij zijn weer volop aan het zoeken naar een huis. Mijn vraag is of de volgende wijken okay zijn: * Danswijk * tussen de vaarten * muziekwijk * verzetswijk Alvast bedankt voor de reactie!
Alle wijken die je op noemt zijn leuk. Muziekwijk is alleen een stuk ouder dan de andere en is wat dorpser met hun eigen winkel centrumpje. En uiteindelijk hebben alle wijken goede en slechte delen. Zoals bovenstaande reactie, ik woon heeeerlijk in die wijk. Nooit overlast en heerlijk vrij en dicht bij het centrum.
Tussen de vaarten vind ik nog zo slecht niet eigenlijk, maar ik fiets er alleen doorheen om naar zwemles te gaan. Het ligt er maar net aan in welk deel je gaat zitten. Danswijk is ook prima. Ik zou er zeker een paar dagen voor uit trekken om door de wijken te wandelen en de sfeer te proeven. Dat heeft ons bij onze keuze erg geholpen.
Aquayara? Even ontopic: zoals al eerder gezegd hebben alle genoemde wijken hun voor- en nadelen. Plan eens een dagje en ga het zelf ervaren. Wat voor mij storend aan een woonomgeving kan zijn kan voor jou totaal geen probleem zijn. Succes met je zoektocht!
Ik woon in Danswijk en vind het er erg fijn wonen, mijn dochter zit vlakbij op school en die is ook geweldig! Tussen de vaarten woont mijn vriend en daar vind ik het ook erg fijn.... en mijn dochter zwemt ook bij aquayara 😉 Muziekwijk.... mwoah.... mijn schoonmoeder woont daar in het mindere gedeelte.... Een vriendin van mij woont weer in een fijn en rustig stuk. Verzetswijk heb ik geen echte ervaringen mee, ik werk op de rand daarvan maar echt de wijk... ken ik alleen van heeeeel vroeger. (Al 28 jaar een almeerse 😉
bedankt voor de reactie! Wij zijn de afgelopen 2 maanden al 4 keer in Almere wezen neuzen. As zaterdag en de zaterdag zijn we er weer te vinden... het blijft wel lastig vinden wij
Ook ik woon heel fijn in Tussen de Vaarten, maar inderdaad, zoals in elke wijk zijn er stukken die iets minder oké zijn. Succes met je zoektocht!
Wat al eerder gezegd is, het ene deel van een wijk is het andere niet. In een deel van muziekwijk wil ik niet dood gevonden worden, maar het heeft ook zijn mooie gedeeltes. Geldt eigenlijk voor elke wijk wel in Almere.
van het weekend weer wat huizen bezichtigen en Almere verkennen. Alhoewel er prachtige huizen staan in Almere Buiten gaan we ons toch richten op Almere Stad. Ik blijf hier in de omgeving werken en dat kan nog wel wat met reistijd schelen en behalve dat spreekt het ons ook meer aan
Houdt er rekening mee dat je in stad stadsverwarming hebt. (Weet niet welke wijken dat hebben) muziekwijk ook geloof ik. In Buiten heb je dat sowieso niet. T hoeft geen probleem te zijn natuurlijk maar wij vonden dat niks.
Ik vind dat echt geen nadeel hoor. Oke je zit vast aan de Nuon voor warm water maar je hebt geen gasaansluiting of boiler nodig. En nog een voordeel is dat ons water extra gefilterd wordt dus zachter is. Alleen ja je kan niet op vuur koken behalve op de BBQ buiten 😉
Ik vind stadsverwarming ook helemaal geen nadeel. Inductieplaat doet het prima is makkelijker schoonmaken dan een gasfornuis ook
Omdat ik het liefst op gas kook en je zit vast aan nuon 😊 dat was voor ons het nadeel. Maar dat hoeft niet voor een ander ook zo te zijn
persoonlijk kook ik ook liever op gas... maar mochten we ooit een huis kopen met stadsverwarming dan zal het ook wel wennen
Filmwijk is ook een leuke en kindvriendelijke buurt!! En idd elke wijk heeft de goede en slechte straten. Succes met zoeken!