Normaal kom ik aardig uit namen maar hier breek ik al een paar weken mijn hoofd over en ik weet het niet. Dus misschien weet iemand hier nog iets. Een vriendin van mij verwacht momenteel haar vierde kindje na een eerder zeer prematuur geboren en overleden drieling. De drie jongens hebben alle drie namen van bomen/planten gekregen en ze wil nu voor dit kindje graag in dezelfde stijl blijven, om ze een beetje te eren. Voor een meisje denkt ze aan Iris. Maar voor een jongen lijkt het wel of de enige drie bomen/plantennamen die leuk zijn de namen zijn die haar jongens hebben gekregen. Weet iemand toevallig nog iets? Het moet een jongensnaam zijn die ook een boom/plant/bloem is of daarvan is afgeleid.
60 Bloemennamen voor de lente Misschien staat hier iets voor haar bij? Ik zie zelf als jongensnamen in dit lijstje: Pentas Aster Basiel Alant Anders misschien een afkorting? Er staat bijvoorbeeld: Dianthus... Afkorten tot Dian? Staat er niet bij maar misschien nog: Tijm Aspen Forest Cedar --> Cedric? Sage Arum (een soort lelie) Arbor Elm
Deze komen van een Amerikaanse site: TREES Alder Almond Ash Aspen Bay Beech Birch Cedar Cypress Elm Hazel Juniper Larch Linden Mace Oak Oleander Pine Rowan Sequoia Spruce Sycamore Wattle PLANTS Alfalfa Balsam Basil Camomile Chamomile Chervil Cilantro Coriander Cotton Elder Fennel Gladiolus Kale Parsley Peppermint Reed Rue Sage Sorrel Thyme Valerian Yarrow FLOWERS Amaranth Arum Aster Hyacinth Jessamine Jonquil Larkspur Narcissus Saffron OTHER Clove Garland Hier staan er ook nog een aantal, voor meisjes en jongens: Tree Baby Names | Nameberry.com Ik vind bijv. Birch, Sylvan of Thijmen wel mooi
Veel van deze namen hadden we gevonden, op zich is het niet moeilijk. Maar ze heeft een hele Hollandse normale achternaam waarbij ze een bijzondere of buitenlandse voornaam niet mooi vindt staan. Dus een andere eis is dat de naam redelijk "normaal" is. T ij m e n is dus de naam van één van haar zoontjes. Zoiets dus, normaal of normaal klinkend (andere zoontje heeft een naam gekregen die je bijna nooit hoort maar wel heel bekend klinkt omdat het lijkt op een bekende naam). Maar ja, dat is een hele klus.
Floris? Of is dat ook een van de namenvan de drieling... Of Yves (taxusboom)? Ook mooi: Arvid, adelaarboom
Silvijn - Silvan - Silven : heerser over het bos Silas : heerser over het bos Silvester - Vester : afkomstig uit het bos Oleander : rozenlaurier(-boom) - roepnaam eventueel Ole of Leander Olivier : olijfboom (al vergeven aan één de andere kindjes?) Anton - Antonie - Toon - Teun - Twan : bloem
Den Woud Andere natuurnamen: Alk Arend Land Maan Mees Mos Mus Pauw Pol Raaf Ram Ree Roek Steen Storm Tijm Tor Tuil Vos War Winter Zee
Deze heb ik nog : Guido : bos Florijn : bloementuin Ivo - Ivor - Iven - Iben - Yf : taxusboom Miron - Myron : mirre Laurens - Rens : met lauweren (= laurierbladeren) bekranst Linden : lindeboom Jolan : viooltje (bloem)
Wat mooi dat dit kindje ook 'zo'n soort' naam krijgt. Ik kan je niet helpen, er zijn al veel namen genoemd. Ik lees wel even mee☺️ (Zijn op zoek naar een naam voor onze baby, dat een jongetje wordt)
Bedankt voor alle suggesties! Heb de meest aparte namen weggelaten, de rest naar haar toegestuurd en ze zegt dat ze een hele mooie heeft gezien. Welke geen idee, maar er zit dus een kanshebber tussen!