hallo, ik, mijn vriend en onze dochter zitten op het moment in een 2-kamer woning in een jongerenflat. ik sta alweer een tijdje ingeschreven bij de woningbouw en we hadden een tijdje geleden een hartstikke leuk huis toegewezen gekregen. nou bijna dan want het is niet doorgegaan. de reden is dat ik een schuld aan het afbetalen ben en ze mensen met schulden niet zo'n huis geven. het maakte niet uit dat mijn vriend genoeg verdiende en geen schulden had of een kind hebben, zolang ik shulden heb maken we niet veel kans g jammer genoeg ga ik nog 2 jaar bezig zijn.' mijn vriend is nu bij een huis wezen kijken om te kopen, maar er is denk ik een probleem. hij krijgt in z'n eentje nooit dat geld geleend. nu willen zijn ouders ervoor garant staan als ik het goed begrepen heb. heeft hij daar een gesprek over gehad en het zou allemaal kunnen, maarrrrr... nu ben ik er nog, en ik sta bij het bkr negatief geregistreerd. ik krijg dus geen leningen, hypotheek. Ik kom er dus wel bij in wonen en ik ben zo bang dat ze er vragen over gaan stellen en het allemaal niet meer door gaat. weet iemand hoe dit in z'n werk gaat? we moeten hier gewoon echt weg. moeten we gaan verzwijgen dat ik er ook nog ben? of is het niet zo'n probleem als ik denk?
Als hij het kan kopen als zijn ouders garant staan is er volgens mij geen enkele reden waarom het niet door kan gaan. Dan mag jij er net zo goed bij in wonen. Alleen dan staat het huis op zijn naam. Zodra jouw inkomen er bij op wordt geteld is het een ander verhaal. (maar pin me er niet op vast)
Als het huis op alleen zijn inkomen gekocht wordt is het geen probleem! Als ze beide inkomen nodig hebben wordt het wel een probleem! Ik weet niet hoe hoog je lening is, maar soms kunnen ze je lening in het hypotheek bedrag meenemen en zou je dus geen schuld meer hebben en ook geen probleem meer hebben! Je moet dus met de verstrekker van de hypotheek gaan praten om de mogelijkheden te bekijken!
Aangezien hij diegene is die het huis wilt kopen, en zijn ouders garant staan, telt niets van jou mee, zowel je eigen geld niet als je het hebt, of de door jou openstaande schuld.
ok, dat is wel fijn om te weten. ik heb niet zo'n hoge schuld maar ik betaal het in m'n eentje af en mijn vriend heeft er niets mee te maken. zo wil ik het ook blijven doen tot het is afbetaald.. het is geen lening maar een schuld die ik heb gemaakt op mijn achtiende. ik hoop zo dat het wat word! in je eentje is het huisje best leuk maar ineens zijn we met z'n drieeen en daar is het huis niet voor geschikt. maandag word er weer verder gepraat, ik laat het even weten dan
Onthoud wel dat als jij niet bij het huis staat vermeld, jij ook geen rechten hebt op het huis! Dus mocht het misgaan dan moet jij het huis uit! Daar zou ik ook inkijken als ik jou was!
@leeuwen. ik heb me jaren geleden ingeschreven bij 2 woningbouwverenigingen bij 1 alweer 2 jaar en de ander 4 jaar. daar blijf ik ingeschreven staan, want je weet maar nooit wat er gebeuren kan.
Hoi, Ja sorry hoor, maar ik heb het al een keer meegemaakt dat ik idd zonder huis kwam te zitten. Gelukkig toen nog geen kleine! En ook ik had me ingeschreven laten staan! Gelukkig, want binnen 1 maand had ik een huisje! Maar ik wens jullie natuurlijk heel veel succes! En dat je je mooie huisje maar mag krijgen!