Weigeren van flesvoeding (10 maanden)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pinda, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Mijn zoontje weigert zijn flesvoeding. 's morgens wil hij geen pap meer, ook niet van een lepeltje. Dan maar een broodje, maar hij wil er niks bij drinken! 's middags eet hij 2 boterhammen en normaal wilde hij ook daarna nog 100 ml flesvoeding friso 2. Nu helemaal niet meer. Gooit zijn fles gewoon op de grond! Thee en water wil hij ook niet. Dixsap hooguit 20 ml. En 's avonds precies hetzelfde. Hij eet wel 200 gr groente en 150 ml yoghurt, dus dat hij zijn fles dan niet wil is niet zo heel erg, maar hij moet wel vocht binnenkrijgen!

Zijn er mensen bekent met dit probleem en hoe lossen jullie dit op?
    Alvast bedankt!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het zal vast tijdelijk zijn.
    Misschien even wat meer yoghurt geven en het eten wat vochtiger maken?

3. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    dat denk ik ook.. en indd gewoon wat melk door zn eten is misschien een idee?

4. mamavandylan

mamavandylan Actief lid

18 aug 2006
    165
    0
    0
    Huismoeder
    Emmen
    Hier precies hetzelfde alleen is mijn zoontje wat jonger, maar die wil al een paar weken bijna geen fles meer geen pap niks, s'morgens de eerste fles ongeveer 120, rond half 12 een boterham of 2 en hij drinkt dan ongeveer 90,om 5 uur warm eten met yoghurt na en dan rond 22.00 pyamapapje(250ml).
    Voor de rest wil hij ook geen andere drinken geen water,thee etc maar op het cb hebben ze gezegd dat het niet erg is zolang hij maar 300 ml aan melkproducten krijgt en dat krijgt hij, maakte me er eerst wel zorgen om maar nu niet meer ik kan hem moeilijk dwingen en dat hij straks helemaal niks meer wil ik laat het zo wil hij meer meld hij zich vanzelf wel.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar misschien is het gewoon een periode en wil hij het volgende week wel weer gewoon even afwachten en als je twijfeld kan je altijd het cb bellen.

Liefs Henriette

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Misschien eens gewone (volle) dagverse melk/karnemelk proberen? Soms zijn kindjes de opvolgmelk helemaal zat, maar willen ze wel gewone melk drinken..

6. mamavandylan

mamavandylan Actief lid

18 aug 2006
    165
    0
    0
    Huismoeder
    Emmen
    Dat dacht ik dus ook, maar op het cb zeiden ze dat je als je gewone melk zou geven het moet aanmengen met water :( omdat er teveel eiwitten inzitten, ik ben dus nog gewoon met de opvolgmelk bezig.
    Misschien dat het bij elk cb weer anders is want toen mijn oudste die leeftijd had, kreeg hij ook al gewone halfvolle melk en dat mocht toen wel dus het veranderd met de dag geloof ik.

Liefs Henriette

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En aangelengt met water lust hij het niet? Jou kindje is ook nog maar 8 maand (en een beetje), op die leeftijd heb je ze gewoon nog liever op de opvolgmelk, maargoed, als dat niet gaat is gewone melk een goed alternatief...

Kindje van Pinda is al bijna 10 maanden, dan kom je op een leeftijd dat je langzaamaan over mag gaan op gewone melk, dus in haar geval is het helemaal geen probleem. Wel opletten dat je vitamine D bij geeft als je onder de 300cc opvolgmelk komt..

8. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Bij ons hetzelfde probleem. Alleen iets eerder. Ik maakte alles dikker met rijstebloem en gaf alles met een lepel. Was bij ons de enige manier om er wat in te krijgen. En later geprobeerd met een gewoon glas/beker. En hier dronk hij wel uit. Ik stond voor een raadsel. Ging wel met heel veel gesmeer, maarja hij kreeg weer vocht binnen. Gelukkig!. Nu gaat het allemaal beter. Alleen de opvolgmelk heeft hij een beetje afkeer van gekregen. Dus nu krijgt hij bij zijn brood gewone melk.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vanaf 9 maanden mag een kind dat geen verhoogde allergiekans heeft langzaamaan over op dagmelk. In het begin kun je het inderdaad aanlengen. Heb je al eens gekeken of hij melk met een beetje water (of rooibosthee) wel lust?

10. mamavandylan

mamavandylan Actief lid

18 aug 2006
    165
    0
    0
    Huismoeder
    Emmen
    Heb ik geprobeerd maar hij laat het gewoon weer uit zen mond lopen :p dus dat schiet ook niet op, ik probeer het binnenkort gewoon weer en als hij het dan nog weigerd dan wacht ik gewoon daarmee tot hij wat ouder is.Het zal allemaal wel goed komen ;)

Liefs Henriette

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tuurlijk, komt wel. Wat vindt hij van yoghurt?

Deel Deze Pagina