babykleding in bruikleen gevraagd

Discussion in 'Te koop gevraagd' started by Nachtzon, Jan 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    dit is niet de bedoeling om te bedelen met dit topic, maar ik heb eens een vraag. Hier in onze familie was het de "mode" om, als er iemand een baby had, de kleertjes als ze niet meer pasten doorgestuurd werden naar de volgende die net een baby gekregen had. Ondertussen is de laatste geboorte zo een 8 jaar geleden en ben ik weer zwanger geraakt. Iedereen heeft zijn kleertjes en spulletjes dus al verkocht en dergelijke...
    Nu zoek ik dus een mogelijkheid om evtl dit hier te kunnen doen...

Heb jij nog kleertjes (ik weet nog niet welk geslacht ons kindje zal hebben) die je mij evtl zou willen lenen? Ik zou je daarna de kleertjes weer proper teruggeven en er natuurlijk nog het een en ander bijkopen. Zo groeit het hoopje en kunnen we onderling ruilen. Ik ben ook bereid om er een een kleine som voor te geven...

grtjs,
    cindy

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil best meedoen maar ik woon in het noorden van NL.
    Ook is dit mijn laatste kindje dus hoef het eigenlijk ook niet terug.
    hmmm...

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Goed idee!
    Helaas ruilen mijn vriendinnen en ik onderling steeds, dus ik doe niet mee met een forumruiling.
    Maar misschien een hoop andere meiden wel :)

4. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    Gwen, mss wil je ze ook graag verkopen? dat mag ook hoor :) hihi
    we denken dat het een meisje is (maar daar zijn we dus pas 1 feb zeker van :p)
    ik zou zeker en vast de verzendingskosten betalen en als je wil terug sturen, mss kan je dan nog een mama gelukkig ermee maken :) :)
    Het is gewoon... ze groeien zoooooo vlug uit hun kleertjes en financieel hebben we het echt niet breed...

5. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal er eens over nadenken wat ik wil.
    Ik zit namelijk nu nog in de fase dat ik steeds de te kleine kleertjes uit de kast haal om ze te bekijken en daarbij te denken, daar past ie nooit meer in..:)
    Ik heb wel heel veel babykleding trouwens. Ik heb veel van een vriendin gekregen en ik heb zelf ook nog dingen nieuw gekocht en gekregen. Sommige dingen zijn zelfs nog nieuw of een enkele keer gedragen. Want ze groeien idd zooo vlug uit hun kleertjes.
    Maar ik had bv ook rompertjes met korte mouw gekocht, die ik uiteindelijk niet eens heb aangedaan omdat ik rompertjes met lange mouw toch fijner vond.
    Ikzelf heb een minimum inkomen dus ik snap je positie.
    Daarom lijkt het mij op zich wel fijn om een andere moeder te helpen.
    Moet dus alleen nog even bedenken van hoe of wat.
    Gaat het trouwens alleen om kleding of ook om andere dingen?
    Ik heb nl ook nog een badje en wipstoel dubbel, kruiken enz.

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    het enige wat we nog nodig hebben is een hoogstoel, reisbedje kolfpomp en kledij... dan hebben we eigenlijk bijna alles...
    nu meid, ik heb nog meer 4 maanden te dragen, dus je hebt nog een beetje tijd he :) laat het me dan graag weten :)
    xxx knuff

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik stuur je even een pb

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik doe dit wel bij vriendinnen onderling.
    Ik heb een lieve vriendin die alles nieuw heeft gekocht en alles aan mij heeft uitgeleend. Ze heeft 2 meiden maar koop dingen zoals autostoel enz neutraal.
    Ik moet het wel teruggeven, ze wil het dan weer uitlenen aan de volgende.
    De afspraak is als er geen volgende komt dat ik het op mp zet.
    Het geld natuurlijk gaat naar haar.
    Ik ben hier heel blij mee, ik heb autostoelen, maxicosi, kinderwagen enz mogen lenen.
    Moet zeggen dat ik haar kids altijd goed bedenk.
    Nu mag ik haar dubbele fietskar lenen. Ik heb een enkele. Die gaat nu op mp.
    Een andere vriendin is zwanger en die heeft geshopt in mijn kleding. En de rest gaat op mp, ik heb veel nieuwe kleertjes of bijna niet gedragen kleertjes. Misschien is dit ook een idee.
    (mijn zoon is namelijk net 3mnd en zit al bijna in 74).
    gr brenda

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

een erg goed idee
    maar ik eh doe er niet aan mee
    geef ze al aan een vriendin en de hele dure dingen verkoop ik
    succes met je zwangerschap

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    brenda, heb je linkje?

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik heb heel veel kleertjes, als je weet wat het word laat het me dan even weten dan stuur ik alles wat ik zelf niet nodig heb naar je toe.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Nachtzon: ik koop ook regelmatig wat op marktplaats!
    Ik doe op dit moment nog niets weg, maar mocht het straks zijn dat we opnieuw weer zwanger raken en het wordt een jongen, dan gaat al Thirza's kleding weg. Een deel zal ik dan verkopen, (wat er nog goed uitziet) en het deel dat wat vlekkerig is enzo, dat mag dan gratis weg. Als je me je mailadres PB-t wil ik het dan tegen verzendkosten wel naar je opsturen :)

Heb je al eens gegoogeld op ruilbeurzen in je eigen omgeving? Ik weet dat buurthuizen dat nog wel eens doen namelijk.... Dan kun je zelf kleding ingbrengen en als je dat niet hebt, betaal je een klein bedragje per kledingstuk.

Verder: hou de uitverkopen op webshops in de gaten! Zo heb ik voor Thirza laatst 3 spijkerbroekjes gescoord, voor zo'n 6-7 euro elk. Van Name-it, dus ook geen goedkope zooi ofzo.... (ook niet heel duur, maar je kunt dan dus voor leuke prijsjes mooie dingen scoren).
    Ik heb ze toen gekocht via www.ikenmijnkind.nl

13. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    Hey Rachel, super, hartelijk bedankt :D ZOdra ons kleintje er dan uitgegroeid is zal ik het weer terugsturen :) erg lief van je!!!

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    he rozemarijke, daar had ik idd nog niet aan gedacht aan een ruilbeurs... ik ga dadelijk eens googlen :) dank je :)

15. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Mijn kleertjes gaan naar mijn neefje en de dochter van een vriendin. Ik hoop dat je iemand kunt vinden die mee doet :)

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    @ nachtzon: In België houden de plaatselijke afdelingen van de Gezinsbond ook tweedehandsbeurzen. Daar kan je ook vaak koopjes doen! ;) Daarom niet per se voor kleertjes, maar ook voor de grotere spullen die je nog nodig hebt.

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    ja heb al een hele agenda gevonden van de komende tweedehandsbeurzen in de buurt :D in februari zelf eentje in ons dorp :) tegen dan weten we al wat het zal zijn :)

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Oh nee hoor meid je mag het houden/verkopen. Ik heb er toch niets meer aan en heb zoveel kleertjes genoeg voor 3 kindjes haha.

19. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    wwwoooow ksta versteld... serieus??? hartstikke bedankt! ik weet ff niet wat ik moet zeggen...

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Amai, super van je! Zo'n mensen kom je nog weinig tegen! :D

Share This Page