Ons meisje heeft kruidvat voeding alleen deze gaan niet echt lekker Standaar:harde ontlasting Comfort:zit ze tot haar navel onder de dunne poepie Extra care:spuugt ze veel Nu las ik dat similac een speciale olie er in heeft zitten voor een goede ontlasting! Wie heeft er ervaring mee
Ik gebruik geen Similac, maar ik zie dat je in 1 maand al 3 soorten voeding hebt gebruikt, dat is wel erg veel. Het duurt ongeveer 2-4 weken voor een kindje goed aan een voeding gewend is, ik zou dus niet teveel wisselen als ik jou was.
Hallo.. Ik ben het eens met Anakin. 3 soorten voedingen in 1 maand is wel veel. Milou krijgt al 3 maanden similac. Dit gaat prima. We hebben er goede ervaringen mee. Ik kan niet vergelijken met andere voeding, die hebben we nooit gebruikt. Succes ermee.
het is inderdaad bekend dat een kindje een aantal weken erover doet om aan een voeding te wennen. ik weet van de comfort dat het in het begin heel zacht is, maar na een aantal dagen past zich dat al aan. ik zou als ik jouw was ook niet zo vaak wisselen van voeding. heb met de similac geen ervaring, maar het zal ook ongetwijfeld een goede voeding zijn, maar houd het gewoon bij één merk
Standaard heeft ze een week gehad en toen gaf het bureau op dat ik beter over kon gaan op extra care mar dat werkte niet dus toen moest ik over op comfort en haar poepie is nu 2 weken dun soms zo dat het langs haar beetje loopt door de pamper heen.. Nu meng is standaard en extra care en nu is het gelukkig niet zo dun meer.. Morgen ga ik het bureau bellen kijken wat hun zeggen.. Van het kruidvat zeiden ze dat ik standaard moest mengen met comfort.. maar ben ook niet zo weg van dat mengen.. Maar similac geeft aan dat je zomaar over mag stappen maar dat is toch ook niet goed?
Waarom ben je zo snel overgegaan op andere voeding als ik vragen mag? Standaard voeding is in principe de normale voeding die je kunt geven, maar tis bekend dat als je je kindje fv geeft ipv borstvoeding dat het wat last kan hebben van verstopping en dat dat iets is, waar je kleine even doorheen moet .vaak kun je je kleine op die momenten helpen dmv wat olie op de thermometer te doen en iets rond te draaien bij de anus waardoor vaak de harde ontlasting eruit komt, en waarbij het vervolg vaak normaal zou zijn . Jij bent zo te lezen direct over gegaan op comfort voeding van kruitvat, wat in principe bedoelt is voor spugertjes als ik het me goed meen te herinneren? Maar daarvan kreeg je dus weer dunne luiers wat ook niet zo vreemd is daar de kleine in korte tijd al 2 verschillende soorten voedingen heeft gehad zonder dat de darmpjes ergens tijd voor hebben gehad om aan te wennen Dan ga je over naar extra care die bedoelt is voor kindjes met krampjes, verstopping en spugen maar nog belangrijker volgens mij pas vanaf een maand of 6? Vaak krijgen kindjes ook verstopping wanneer je je niet houd aan de gebruiksaanwijzing op het pak dus als je er extra of minder schepjes poeder bij doet dus ik hoop en ik neem maar aan dat jij je houd aan de gebruiksaanwijzing Maar goed daar heb je nu niets aan natuurlijk Wat jij het volgens mij het beste zou kunnen doen, is gewoon weer terug naar de normale standaard voeding van kruitvat en daar wat nutriton aan toe voegen .door er nutriton aan toe te voegen .dat maakt de voeding wat dikker, waardoor ze vaak minder spugen en vaak wordt de ontlasting er wat dunner van ik zou in ieder geval niet doorgaan met telkens weer andere voedingen proberen meid daar help je de kleine echt niet mee de kleine moet toch echt wel de tijd krijgen om aan een bepaald soort voeding te wennen, en het is nou eenmaal normaal dat kleintjes die fv krijgen in het begin last kunnen hebben van verstopping Je wilt nu weer overgaan op similac omdat daar wat olie inzit maar zelfs wanneer je van een bepaald merk voeding (kruitvat) in dit geval extra care wegens het spugen over wil gaan op similac adviseren ze je er nutriton aan toe te voegen dus voor je overgaat op andere voeding (weer) kijk eerst naar de gebruiksaanwijzing Ik zelf heb geen ervaring met similac, maar wel ervaring met verstopping bij kleintjes (heel kleintjes) en tja hoewel niet volgens de regels geadvisseerd heeft het wel geholpen door de kleine zelf te helpen daarna was er niets meer aan de hand en kan ik je alleen maar adviseren om niet constant over te blijven gaan op weer nieuwe voeding want daar help je de kleine de darmpjes echt niet mee meid . Heel veel succes in ieder geval.. Gr.smoekie
hoe kwam jij met 1 week al bij het cb terecht ( ga er van uit dat je het consultatie bureau bedoelt?) normaal ga je daar toch heen als de kleine pakweg een maand is? je hebt toch de eerste tijd kraamzorg hebben zij je niet kunnen adviseren met de kleine zonder dat je direct over moest gaan op andere voeding ipv de kleine "te laten wennen" ? ik weet niet hoe het bij jou is gegaan met de bevalling maar heeft de kleine in het ziekenhuis nog voeding gehad (ander merk) en daarna van kruitvat thuis (in het ziekenhuis gebruiken ze geen kruitvat) ? het is zeer zeker niet goed om in zo'n korte tijd zo vaak over te stappen op een ander soort voeding...ook niet op similac wat daarmee bedoelt wordt is dat je van similac zelf makkelijk kunt overstappen van het ene merk similac naar het andere merk similac maar niet van kruitvat naar similac etc... en ook bij similac adviseren ze bij spugertjes gebruik te maken van jhbp.... meid dat gemeng e.d. is ook niet goed, je moet zelf de kleine echt de tijd geven om ergens aan te wennen, en niet na een paar dagen alweer het cb of weet ik veel wat opbellen omdat de kleine niet goed of teveel poept of spuugt het krijgt tot nog toe nergens de tijd voor en dat heeft de kleine echt nodig hoor... gr.smoekie
Met een thermometer en olie kun je de boel beschadigen, of je kind thermometerafhankelijk maken. Een heel enkel keertje kan, maar niet dagelijks. Vaak werkt massage ook goed. Flinke dot zalf op je vinger en dan zachtjes rondom de anus masseren. Doekje bij de hand houden, soms komt het er met flinke kracht uit.
met een thermometer kun je de boel niet beschadigen... (ja tenzij je er een heel eind in gaat ipv alleen dat "zilveren" stukje onderaan de thermo langs de anus te halen) waarom ze er geen voorstander van zijn is dat als je de kleine "te vaak" helpt ze luie darmpjes krijgen en dan ben je nog verder van huis... maar een enkele keer (zeker in het begin en bij fv) zelf de kleine helpen kan ervoor zorgen dat er geen medicatie of verandering van voeding nodig is waarvan de darmpjes zo mogelijk nog meer van slag raken...
nee maar als je de kleine elke dag zou moeten "helpen" zou ik me al 3x achter de oren krabben en al bij de ha zitten... wbt masseren of thermometer maakt het niet zo heel veel uit, en kun je als je de kleine "helpt" met de thermometer zelf zien of hij of zij "verstopt" zit en dan ook met het puntje van de thermo de anus iets meer stimuleren dan met masseren... maar goed dat is een ieder voor zich hoe je de kleine "helpt"...