Welk traphekje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dotty, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Help! Onze kleine man kruipt nu supersnel, dus het wordt echt de hoogste tijd voor een traphek. Maar welke?

We willen geen gaten boren, dus we willen een hekje dat zonder boren geplaatst kan worden. Hij komt wat schuin te staan (tussen de trapreling en de muur), aangezien de reling en de muur niet recht tegenover elkaar staan.

Wie heeft er ervaring met een goed traphekje?

2. miep84

miep84 Niet meer actief

wij hebben er eentje met een pistoolsluiting. Dat is bij ons wel nodig want onze vent trok het traphekje bij de buren (zo'n kliksysteem met magneten volgens mij) zo open!

Oja, als ze zo'n hekje neemt zonder te schroeven, let dan op de bevestiging in hout. Bij n vriendin vn me stond na het verwijderen van het traphekje een dikke afdruk in het hout (en de verf) waar die bevestiging aangedraaid zat. Uiteindelijk had ze liever n klein gaatje gehad van het boren (makkelijker te plamuren) dan een flinke ronde kring (deuk) in het hout... maargoed dat zal natuurlijk ook aan de houtsoort liggen ;)

3. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh, ik wist niet eens dat ze traphekjes verkopen die je kunt monteren zonder boren...

Het zal natuurlijk net zo goed werken en ook allemaal gekeurd zijn, maar het klinkt me toch minder veilig in de oren...

Misschien zoals Miep zegt tóch maar overwegen om een gaatje te boren, vooral gezien het feit dat je het hekje onder een schuine hoek wilt plaatsen. Wij hebben deze:

A3 Safetydoor traphek, zwart

En werkt erg prettig.

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Je hebt ook traphekjes die je niet tussen de ingang van de trap klemt maar er omheen zet. Misschien is dat wat?
    Kinderen gaan zich toch optrekken aan dit soort dingen en kan me dan niet voorstellen dat een klemmend hekje goed blijft zitten, zeker om een schuine hoek.

5. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Let op dat klemhekjes alleen bedoeld zijn voor onderaan de trap, voor bovenaan zijn ze niet veilig genoeg. Teveel duwen en trekken eraan en ze gaan toch wel wat schuiven. Wij hebben ze wel voor onderaan de trap maar bovenaan hebben we toch hekjes met schroeven (alles Ikea trouwens). Jammer van de gaten maar wat plamuur en een likje verf lost dat tzt wel weer op, ik schat dat die hekjes hier nog wel een jaar of 4/5 zitten ;)

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik zou een klemhekje doodeng vinden, en dan hebben we helemaal geen klimmer.
    Hier trouwens ook muren die niet recht tegenover elkaar staan, opgelost met een paar balkjes. En de hekjes zijn van Kruidvat, makkelijk voor ons, maar bijna onmogelijk te openen door kleine handjes.
    En heb er op gelet dat ik nergens overheen hoef te stappen, er loopt dus geen stuk hek over de grond zeg maar. Zag mezelf al gaan naar beneden :/

7. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Door jullie reacties ga ik inderdaad afzien van een klemhekje.

Kan je een hekje dat je met een schroef vastzet ook iets schuin zetten?

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier staat het ene hekje een beetje schuin, scheelt een cm ofzo niet meer.

9. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier zou het om 10 cm gaan gok ik.

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dan zou je moeten bekijken wat voor traphekje je hebt en of dat wil. Lijkt me een beetje veel, kun je er beter een balkje tegenaan maken om die 10 cm te compenseren. Snap dat je niet wilt boren ofzo, maar veiligheid gaat nou eenmaal voor alles toch?

Deel Deze Pagina