We zijn druk bezig met ideeen uitwisselen over de bruiloft. En we willen allebei in het buitenland willen trouwen, het liefst op Aruba.. Lijkt ons zo romantisch en natuurlijk heerlijk om daar twee weken op vakantie te zijn met z'n vieren Nu zou ik graag verhalen en ervaringen willen lezen van dames die ook in het buitenland zijn getrouwd. Of als je iemand kent die dat heeft gedaan. Ben benieuwd!
een nichtje is in het buitenland getrouwd, toevallig ook Aruba maar meer omdat haar man daar woonde omdat hij daar werkte voor de marine, was echt prachtig! als je het allebei wilt is het een aanrader, 1 nadeel, de mensen die hun hadden uitgenodigd dachten dat de reis inclusief hotel etc. voor ze betaald zou worden! jah dan wordt het wel een errug duur feestje .
ik lees mee! wij hebben namelijk het idee om voordat de kleine er is nog hier te trouwen en de echte bruiloft gewoon met ons kleine gezinnetje op Jamaica te houden
Hoihoi, wij zijn ook op Aruba getrouwd en het regelen ging heel soepel allemaal. Wij zijn in het gemeentehuis getrouwd, maar je kan er ook voor kiezen om op het strand te trouwen. Dat kan je informeren bij het hotel waar jij gaat verblijven. Het is zeker een aanrader!
Mijn broertje gaat volgende maand trouwen in Australië. Hij heeft alles via de nederlandse ambassade geregeld zodat als ze terug zijn ze ook volgens de nederlandse wet getrouwd zijn. Verder weet ik eigenlijk niet hoe hij het geregeld heeft hihi
Hoi! Wij zijn op Curacao getrouwd en hebben alles laten regelen door een weddingplanner hier in Nederland. Die had weer een planner op Curacao. Beetje een omweg, hadden het ook direct contact met hun kunnen opnemen. Het was de dag van mijn leven ... s morgens met dolfijnen gezwommen, fotoshoot in de stad gemaakt, trouwen op het strand, fotoshoot op het strand en daarna diner op het strand. Geweldig! "Ban Kasa" Trouw en Huwelijksreis planner Curacao ..... kun je een idee krijgen en er staan heel veel foto´s op. Oh, ik zou zo weer willen Succes en ik hoor wel als je nog vragen hebt. Groetjes!
Op Jamaica trouwen is ook geweldig. Het eiland is prachtig! Let wel goed op dat alles goed geregeld is. Wij waren daar op vakantie en toen ging een stel bij ons hotel trouwen. We lagen op het strand en er werd gevraagd of we een meter wilden opschuiven voor de bruiloft. Het zand werd geharkt, er werd een boog in elkaar geflanst van bananenbladeren en wat bloemen uit de tuin (best knap eigenlijk), er werd een tafel en stoel neer gezet. Het was echt geen gezicht. En dat tussen allemaal strandstoelen en mensen in zwemkleding. Het stel had ook wat anders verwacht en zouden een klacht indienen .... maar ja, het is wel je trouwdag.... erg zielig voor ze.
Zelf niet getrouwd in het buitenland, wel vaak trouwerijen op het strand gezien in mexico e.d Zag er mooi uit alleen het jammere er aan vond ik, dat er ook 200 dikke duitsers in speedo omheen staat! Alle hotelgasten die ook op het strand liggen gaan toch kijken .. Dus ik zou proberen om een locatie op het strand te vinden die niet vol ligt met toeristen. Want meestal is zo'n ceremonie op het strand bij het hotel.. Have fun! x
Jaaaa! Wij zijn ook op Aruba getrouwd. Op het strand. (zie 1 foto in mijn album) Mijn man is daar geboren en heeft daar nog veel familie wonen. Wel zijn we hier in Ned. voor de wet getrouwd. Het echte wettelijke gebeuren zeg maar. Maar dat was meer omdat ik niet met de hele rompslomp van papieren en dokumenten wilde zitten. Het duurde al een maand voordat we mijn man zijn geboorte akte hadden. Kan je nagaan.... Ik kan het je zeker aanraden, het was echt een droomhuwelijk. Mijn schoonfamilie heeft eigenlijk alles geregeld, omdat ze daar dus wonen, dus dat was wel zo makkelijk. Schoonfam. heeft ook een fotobedrijf die de reportage heeft gemaakt en het prachtige boek. Verder had schoonmams gezorgd voor een professionele cameraman (connecties) en hebben we alles op dvd. Mocht je meer willen weten of foto's willen zien, dan moet je maar even pb-tje sturen. Grtjs, Aleida
Wij zijn op Curacao getrouwd, zelf alles geregeld. Was een piece of cake en koste geen drol! We zijn dan wel in het stadhuis getrouwd en niet op het strand, maar dit was ook super!
Ohh dit zou ik zo mooi vinden Wil ook op Curacao op het strand trouwen en met dolfijnen zwemmen. Als ik het geld had dan huurde ik een prive vliegtuig in waar de hele fam. van mij en mijn vriend in mee kan. Wie weet
Vriendin van mij is 'stiekem' getrouwd in het buitenland geregeld door een Nederlandse organisatie. -Hou er rekening mee als je op een 'nederlands' eiland trouwt dat je eerst hier in ondertrouw moet. (Is niets bijzonders hoor) Dit om het officieel te maken. Je nederlands trouwacte(boekje) krijg je later. Wat wil je. Prive (geheim) of groot (meerdere mensen meenemen) -Wil je al van nederland jurk ringen etc meenemen kan uiteraard -Getuigen hoef je niet mee te nemen. (Mogen ook 'van de straat' geplukt worden. Kan ook je hotel of trouworganisator doen. -Taart kun je van te voren regelen door hotel of trouworganisator -Foto's kun je van te voren regelen door hotel of trouworganisator -Trouw je in het geheim en wil je wel hier je jurk regelen laat je dan goed adviseren door verkoper. -Veel organisatoren kun je een kaartje van te voren regelen, de fotograaf kan een foto sturen die wordt door de organisator afgedrukt geadresseerd en verstuurd. (Wij kregen een kaartje 'Wij zijn getrouwd') -Wil je in nederland toch een feest geven kan dit natuurlijk op het kaartje gezet worden. Regel dit wel van te voren. Ook een bevriend stel is in Afika getrouwd en die nodigden iedereen uit op eigen kosten. Alleen onze kamers werden betaald voor 2 nachten. Organisatoren zijn: -http://www.worldwideweddings.nl/ -www.extravacanza.nl/
het begint hier al te kriebbelen dames... we moeten nog even kijken of we het laten regelen of zelf doen. Geen getuigen, althans, ik denk dat niemand die we kennen even naar Aruba wil komen om onze getuigen te zijn, financiel gezien dan. We plukken wel twee gekken van de straat Nog meer verhalen? ze zijn van harte welkom!
Interessant topic. Namen de getrouwden ook familie mee? Hoe deed je het met kleding? Hadden jullie ene jurk of....? En vierden jullie voor het thuisfront nog feest?
Wij hadden de ouders van mijn vriend en zijn oma mee. Een jurk had ik al in Nederland gekocht en de ringen ook. En eenmaal thuis hebben we niks meer gedaan, wat de familie erg jammer vond. Maar ik denk dat als we 10 jaar getrouwd zijn dat we het dan met de hele familie gaan vieren.
Er waren 3 mensen uit de familie mee. Verder had ik een wit jurkje met slippers en manlief in witte linnen broek en blouse ook op slippers. Lekker zonnig! We hebben ons 1 jarig huwelijk gevierd door een feest te geven voor familie en vrienden.
Oh ja, Het wettelijke huwelijk dat we hier hadden, deden we zeg maar voor het officiële en voor onze vrienden en familie hier. Het is gewoon veel te kostbaar voor ons om iedereen over te laten komen. Wél had ik mijn beste vriendin en haar man mee nar Aruba. Zij waren daar mijn getuigen. Ze hebben zelf hun reis e.d. betaald. Ze wilden altijd al een keer op een verre vakantie, dus dit kwam goed uit! We hebben ze natuurlijk exclusieve tours gegeven die je als tourist niet zo snel zou mee maken ivm de connecties van mijn man en we hebben ze mee uit eten genomen e.d. Mijn jurk (en schoenen + slippers ivm strand) heb ik hier in ned. al gekocht. Via een web. winkel. Veel goedkoper en zo wist ik al hoe het eruit zou zien en of het goed zou passen, zonder al te veel gedoe. Daar even naar de stomerij gebracht ivm de kreukels. De ringen hebben we daar gekocht. Veeeeeeeeeeeel goedkoper ivm arubaanse florien/euro + korting omdat de juwelier goed bevriend is met schoonmams! Ook het idee alleen al vonden we bijzonder om de ringen daar te kopen en uniek. Verder.... Ehmmm o, ja... De zon gaat daar al vrij snel onder. Zo tegen een uur of 18:00/19:00. (wel fijn hoor, want het is er bloedje heet) Dus tegen die tijd is een strand huwelijk erg mooi ivm ondergaande zon. Ook rekening houden met je kapsel ivm de altijd waaiende wind en die is best sterk. Iets meer dan een briesje! En! Natuurlijk goed insmeren ivm de zon. Omdat ik best een lichte huid heb en snel verbrand, wat ik ook smeer, hebben we het huwelijk aan het eind van onze 1e week gepland. Zo kon ik wennen aan de hoge temperatuur en kon ik daarna volop genieten van het strand e.d. zonder dat ik me zorgen zou moeten maken over de foto's met verbrande schouders en/of strepen van de bikini. (ik had een strapless jurk) Grtjs, Aleida
Aruba valt dan officieel nog onder het ned. koninkrijk dus daarvoor zal het anders zijn maar mijn oom en tante zijn in Las Vegas getrouwd (kleding, ringen, getuigen meegenomen, achteraf een feest gegeven voor vrienden en familie) en ik weet van hun dat zij om het huwelijk ook in Nederland 'erkend' te krijgen de trouwakte moesten laten vertalen door een beedigd vertalen (en da's nie gratis) en deze wordt dan niet bij de gemeente maar bij buitenlandse zaken bewaard. Let er ook op dat je in het buitenland onder de wet van dat land trouwt, ook al is je huwelijksakte hier vertaald en ingeschreven, zij zijn dus getrouwd volgens de wet van de staat Nevada, niet de Nederlandse wet, dit kan consequenties hebben mocht je tzt toch uit elkaar gaan (wat je natuurlijk niet van plan bent als je besluit te trouwen, maar ja, een op de zoveel huwelijken strandt nu eenmaal)
Hoi, Wij zijn getrouwd op Curacao!! Echt geweldig. Met blote voetjes op het strand. We waren met 16 personen. Iedereen heeft z`n eigen vakantie geboekt. Zaten ook allemaal in een ander appartement of hotel. Op de grote dag werden ze met de taxi opgehaald en naar het strand gebracht waar we zijn getrouwd. Daarna bbq op het strand een antiliaans bandje erbij en als afsluiting een brassband. We hebben alles laten regelen door world wide wedding en Bankasa. Ook de foto`s, de kapper/ visagie, bloemen en taart waren top geregeld. Het schijnt wel dat je op Aruba eerst in het stadhuis moet trouwen voordat je op het strand mag trouwen. Mocht je dit willen natuurlijk. succes!!