Vraagje aan de kapsters hier..

Discussion in 'De lounge' started by miekje1982, Mar 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Nav Female haar topic (Bye the way: super gaaf kapsel heb jij!!), heb ik dus ook (weer) kriebels om mijn haren te laten doen..

Nu heb ik al een tijdje van die wat 'wildere' kapsels gehad (met pieken, a-symmetrisch, verschillende kleuren etc).

Nu is mijn haar kort/halflang en wilde ik eigenlijk richting krullen..

Zoiets als dit:
    View attachment 57850

Mijn vraag is.. hoelang moet mijn eigen haar (stijl met een heel lichte slag) zijn om dit kapsel te kunnen laten 'knippen'..
    ik neem aan dat ik permanent moet nemen, maar geen idee hoeveel mijn haar daar korter van wordt..

Iemand??

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

heb je geen foto van hoelang je haar nu is?

3. Female

Female Niet meer actief

Wauw wat een mooi voorbeeldje zeg! Heel gaaf!

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ff off topic, Female je hebt een nieuwe foto met je nieuwe kapsel ??

Super stoer man ! .. echt leuk :D

5. Female

Female Niet meer actief

@ chantal, ja in het topic dat ik erover geopend had ;)

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ziet er echt super leuk uit :D

Ik wou dat ik zoiets zou kunnen doen maar dan krijg ik echt een plof kop :D

Kapsel van TS vind ik trouwens ook echt vet gedurfd :D

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    heb nu niet zo een foto bij de hand van mijn haar nu, zal ik vanmiddag even maken. Het is nog tot boven mijn schouders, in laagjes en asymmetrisch! Heb al wel t idee dat ik nog heel lang moet 'sparen', helaas!

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    View attachment 57956

Tis me toch wat eerder gelukt om foto's te maken..
    Zie er niet uit, maar goed het gaat om de lengte van mijn haar:D

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
  10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    mmmm ze zijn wel wat klein.... ff kijken of ik ze nog wat groter kan krijgen..

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Nee lukt niet op t moment..
    Moet nu weg, hoop dat de foto's ong laten zien hoe kort/lang mijn haar nu is..

Misschien loop ik wel ff langs de kapper om te vragen hoe lang ik nog moet sparen voor de juiste lengte.. (hoop niet al te lang, maar ja dat hebben we niet voor t zeggen he..)

12. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Leuk model!! Houd er wel rekening mee dat een permanent/omvorming je haar nog een stuk korter laat op krullen, dus ik zou het nog iets langer laten groeien (de boven lagen) Zij en achterkant lijkt me wel al genoeg lengte te hebben voor dit model. Maar als je nu een permanent in de boven lagen zet krult het wel erg kort op waardoor je een compleet ander model krijgt.
    Als je naar de kapper gaat zou ik vragen of de permanent heel grof event. met papilotten of shapers in kan worden gezet. Dit zijn hele grove wikkels waar je een natuurlijkere krul mee kunt creeren.
    Je moet wel even het plaatje naar de kapper meenemen kunnen ze goed zien wat je bedoeld....

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt!! Succes;)

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb ook een vraagje over mijn haar en hoop dat ik deze hier mag plaatsen.

Ik heb van mezelf een hele bos met krullen (wel pluizig), maar de afgelopen jaren is dit aardig minder geworden door mijn PCOS. Heb oa. door hormonen heel veel haaruitval en dunner haar gekregen. Voor mijn gevoel heb ik nu 'niks' mee over, waar ik enorm van baal en me zelfs een beetje schaam.
    Nu was mijn idee om wat hairextensions erin te doen, maar dan op clip. Dus geen echte, omdat mijn haar vrij poreus is. (is dan denk ik niet handig, i.v.m de zwaarte e.d.)

Zijn er hier kappers of mensen die weten hoe ik daar aan kan komen? Ik heb op Internet gekeken, maar ik weet niet zo goed welke ik moet hebben.

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Dank je wel voor je duidelijke advies! Hier heb ik zeker wat aan!
    Het plaatje neem ik idd mee naar de kapper, dan weten ze wat ik hebben wil, haha..
    Hed zelf idd ook t idee, dat mijn haar wel heeel erg kort zal worden bovenop als ik t nu laat doen, en wil juist wel een beetje t kapsel van t plaatje..
    Ga je advies even opslaan op mijn pc, dan kan ik dat ook meenemen naar de kapper zodra t wat langer is!
    THNX!!

15. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    @ Vlinderr: sorry meis, heb ik geen ervaring mee dus kan je niet adviseren.. Misschien gewoon eens binnen lopen bij een kapper voor advies?

16. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    @ miekje1982

Nou fijn te horen dat je er wat aan hebt, ik werk zelf bij een cosmo kapper, ik weet niet of je die in de buurt hebt?? Vanaf maandag hebben we een actie op ma/di/woe tot 12.00 is een behandeling met 25% korting. Scheelt je aanzienlijk als je het ook wil gaan permanenten. Dit is een landelijke actie...

@ vlinderr

Ik weet dat ze van het merk Balmain erg mooie extentionclips verkopen, ze zij iets kostbaarder maar aangezien jij krul van nature hebt, zou ik daarvoor gaan zodat ze mooier in je eigen haar weg vallen. Ik weet niet of ze ook via internet te bestellen zijn. Maar ze hebben ze dacht ik ook bij de Pous Vous parfumerieen en event bij een kappers groothandel in A'dam 'Majouba' Deze zit op het industrie terrein bij de Macro (als je er bekend bent tenminste)

17. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    @ Piemie: mmmm das jammer, net een dag te laat;)...(de aanbieding..)
    Ben gisteren bij de kapper geweest.. Niet bij Cosmo, die zit volgens mij niet hier in t centrum (of iig ik weet niet waar).

Zal zo ffies een foto maken van me kapseltje nu!

Enne, t kapsel van de foto: dat zijn gestylde krullen, oftewel met de tang gemaakt en niet zoals ik nodig had met een permanent.. Ach ja weer wat geleerd..

18. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
  19. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Jaaa leuk!! Lijkt toch goed op het plaatje hoor, en idd met een krultang kan je de krul er ook goed in krijgen, en nu kan je het ook stijl dragen, doe ik ook vaak!!
    Nou lekker de lente in met je nieuwe kapsel....

Groetjes

Share This Page