Welke maat winterjas?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Veertje1986, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Op 6 december ben ik uitgerekend. Nou vind ik het geweldig om van alles voor ons kindje te kopen en heb ik ook al aardig wat. Ik blijf alleen twijfelen welke maat winterjas ik voor ons kleine meisje zal kopen. Het zou mooi zijn als ze er niet binnen de kortste keren alweer uitgegroeid is. Ze moet er alleen ook niet in verzuipen. De verwachting is dat ons kindje qua gewicht en lengte gewoon gemiddeld zal zijn. Voor welke maat zouden jullie gaan?

2. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik zou geen winterjas kopen!

Kleine kindjes een winterjas aantrekken is echt een crime (altans dat vind ik). Met warme dekentjes in de kinderwagen en een lekkere warme zak in de maxi cosi heb je geen winterjas nodig.

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik zou ook geen winterjas kopen. Van dat gepriegel word niemand vrolijk, en zeker je kindje niet.
    Gewoon een lekker warm dekentje in de kinderwagen en een warme omslagdoek of voetenzak in de mc.

4. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    een teddy vestje, ideaal !

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Geen winterjas :D

Mijn dochter is in maart geboren, en ik heb zelfs voor de vorige winter geen winterjas nodig gehad.

In de auto gebruikte ik een dekentje. Dat kan je er dan af halen als je auto opgewarmd is.

In de reiswieg had ik een lodger wrapper (fleece). Daar kun je je kindje helemaal in inwikkelen!

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Geen ;)

Ik koop zelfs voor deze winter geen winterjas
    Gewoon een lekker vest zolang hij in de kinderwagen bak ligt.
    Hij is eind maart geboren en had toen gewoon een dun vestje aan van hema.
    Maar hij is nu een stuk beweeglijker dus dat dekentje zal regelmatig half van hem af liggen.

7. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Een winterjasje is zo te lezen dus geen aanrader voor zo'n kleintje. Maar goed dat ik die dus nog niet heb gekocht. Ik zou het alleen wel leuk vinden als ik haar straks ook af en toe in de draagzak kan hebben, word het dan alleen niet veel te koud zonder lekkere warme jas?

8. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter is in september geboren en zoon in november, beide geen winterjas gehad. In de kinderwagen gewoon een lekker warme wikkeldoek met een vestje en in de draagdoek ook gewoon een vestje en mutsje op. De draagdoek zelf zat om ze heen en was al lekker warm, en ze zaten heel dicht tegen me aan.

Winterjas echt niet nodig!

9. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik zou ook geen winterjas kopen. Zou een lekker warm vest kopen. Gaat veel makkelijker aan en uit. En verder een goede warme wikkeldeken.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Je hebt misschien een positieve die ruim genoeg is om over de draagzak te doen?

Wat voor draagzak wil je? Voor sommige zijn er ook covers volgensmij

11. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben inmiddels genoeg bonuspunten bij elkaar gespaard voor een gratis stokke MyCarrier draagzak. Deze zouden wij straks graag zo nu en dan willen gebruiken. Op zich zou ik hem natuurlijk ook alleen kunnen gebruiken als het buiten 10 graden of meer is. Is het kouder, dat we dan standaard de kinderwagen pakken. Ik zal sowieso even kijken voor een lekker warm vestje, dekentje en omslagdoek. Bedankt voor de tips. Dit word mijn eerste kindje dus het is toch even uitzoeken wat wel en niet handig is.

12. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb wel een winterjasje gekocht, gewoon omdat ie roze met een nepbontrandje is en 'm niet kon weerstaan xD maar ik denk dat je er niet aan ontkomt dat zo'n jasje eerst te groot is of ze hem niet lang aankunnen.

Verder gaan andere mensen je vast vertellen dat de stokke mycarrier niet ergonomisch is ;) koop gewoon een lekkere draagdoek ofzo.

13. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    De stokke mycarrier is als ik het goed begrijp dus geen aanrader? Je zou toch een goed product verwachten voor dat bedrag. Ik zal mij eens gaan verdiepen in wel of niet ergonomisch want dat zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel.

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik ben 28 november uitgerekend en ik heb een wolfleece pak van Cosilana. Vooral ook voor in de draagdoek en voor in de maxi-cosi. De kinderwagen heb ik een fijne wrapper in, maar die gebruiken we sowieso weinig.

De stokke my carrier is inderdaad niet ergonomisch. Deze is hard waardoor het rugje geen natuurlijke vorm aan kan nemen en de beentjes bungelen er teveel in. Verder is deze ook voor jezelf niet echt comfortabel. Aanraders zijn bijvoorbeeld de bondolino (vanaf pasgeboren), manduca (vanaf maand of 4) en zo nog veel meer. Op facebook is de groep draagpraat, hier kan je veel goede dragers vinden.

Edit, ik ga zelf een draagcover maken die ik gewoon over mijn eigen jas kan dragen, gewoon vast zetten met de knopen, daardoor zit de kleine fijn onder mijn jas. Maar mijn man vindt dat niks dus voor in de bondolino vind ik het wolfleece pak wel echt een uitkomst.

15. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Idd winterjas zou ik niet kopen maar wel een lekker teddy vestje bijvoorbeeld Z8 heeft een hele mooie zowel voor jongens als meiden.
    Wij hebben er ook 1 gekocht voor onze zoon die in de winter 6 maanden is.
    Idd de stokke is niet ergonomisch zowel slecht voor het ruggetje en de heupen!
    Wij hebben een marsupi draagzak vind die erg fijn en makkelijk.
    Er is zoveel keus in draagzakken en doeken zou idd op Facebook eens een kijkje nemen.

16. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Wij hebben in de draagdoek een skipak gebruikt, ideaal want met alleen een jasje kreeg ze toch wel een koude rug en beentjes . We hadden een winterjas maat 62 want we zouden zo'n grote baby krijgen, bleek een ukje waarvoor maat 50 nog ruim was. Van een vriendin een tijdje een jasje mogen lenen. Ik vond de mouwen erg ruim waardoor je helemaal niet zo liep te stuntelen als met bepaalde vestjes.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Inderdaad stokke is helaas niet ergonomisch.
    De beentjes worden er niet in ondersteund, het rugpand is te hard waardoor het ruggetje niet kan bollen, wat de natuurlijke houding is en voor jou is het ook niet comfortabel dragen.

Zelfs al zou ik hem gratis krijgen, zou ik hem niet gebruiken ;)

Er zijn ook draagdoeken, misschien is dat wat?

18. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik zie vriendlief eerlijk gezegd nog niet zo snel met een draagdoek lopen. Een draagzak lijkt hem wel heel leuk. We moeten maar even kijken wat het dan word. Gelukkig hebben we nog even.

Ik ben nog even aan het kijken geweest voor dekentjes voor in de kinderwagen en in het ledikantje. De duo-deken van vellux schijnt heel goed te zijn maar is wel erg prijzig. Is zoiets echt een aanrader of kunnen gewone dekentjes ook prima?

19. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn genoeg ergonomische draagzakken, mocht je niet willen knopen. Kijk op facebook eens bij draagpraat, of dragenenzo.nl of het forum dragen en voeden. Ook op durftedragen.nl staat volgens mij een hoop. Hoop dat je hier wat aan hebt!

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ik ben in oktober uitgerekend en heb jasjes in maat 50/56, 62 en 68 :D ik weet het, verwend! Gekregen, gemaakt en gekocht. En ook zo'n pakje uit 1 stuk. Omdat we dit jaar weer een goede zomer hadden reken ik ook op een strenge winter... de jasjes zijn vooral bedoeld voor in de kinderwagen, in de doek of drager zal ze toch bij mij zitten en onder mijn jas. Ook heb ik een megagrote omslagsjaal gekocht waar we beide onder kunnen als het echt koud is.

Op metingen zou ik overigens niet al te veel afgaan. Zoon zou klein/gemiddeld zijn, en max 3400 gram. Kwam daar ff een 4 kg uit die in maatje 56 startte....

Mee eens met de rest wbt stokke. Je kunt kijken bondolino, marsupi, manduca, emeibaby, etc. Voor de eerste tijd is een rekbare doek misschien ook lekker.

En wbt vriend/man: een draagdoek kan ook van spijkerstof zijn of doodshoofden erop hebben ofzo, hoor ;) zijn niet altijd bloemetjes! ;)

Deel Deze Pagina