Ik heb al eerder topics geopend over ons meisje dat zo slecht slaapt. Sinds een aantal maanden slaapt ze bij ons in bed. Dat is op dit moment gewoon de beste oplossing. Ik weet dat er hier meer moeders zijn die hun kindje bij hen in bed laten slapen. Nu vraag ik me alleen af hoe lang dit gaat duren begrijp me niet verkeerd... Ik ga haar niet laten huilen en zolang ze het nodig heeft mag ze bij ons liggen. Alleen ik slaap er niet geweldig door. Vroeg me af tot wanneer jullie kindjes bij jullie in bed lagen en of het moment dat ze in hun eigen bedje gingen slapen makkelijk verliep... Bedankt voor jullie ervaringen!
De enigste manier waarop je erachter komt is proberen denk ik.. Voor de nachtvoeding komt Rosalie nog wel naar ons bed, maar daarna ook gewoon terug (Soms val ik in slaap, tja..) Wat je ook nog kunt proberen is eerst in een eigen bed op jullie slaapkamer, dan is de overgang makkelijker.. En wat huilen is niet erg, en als ze gaat huilen troost haar dan in haar bedje, dus haal haar er niet uit.. Dat werkt echt goed.. Zowiezo zou ik de overgangen van jullie bed naar haar eigen bed, en de overgang van jullie kamer naar haar eigen kamer beiden in het weekend doen. Want het is voor haar ook wennen en zal wss een lange nacht worden.. Nu lijkt het zielig, maar zij krijgt ook beter haar rust hebben wij gemerkt nadat Rosalie naar haar eigen kamer is gegaan met 6,5 maand.. Gr. Carlien
Bij ons ging de overgang trouwens nog best makkelijk, zoals ik al zei, wij kwamen erachter dat het voor haar ook beter was.. Gr. Carlien
Ik kan je vraag niet helemaal beantwoorden want onze zoon heeft nog niet eens een eigen kamertje.. dus tot wanneer, dat weet ik niet, waarschijnlijk blijft hij bij mij in ieder geval zolang hij borstvoeding krijgt. Maar wat makkelijk slapen betreft, kan ik een co-sleeper aanraden! Je kleine ligt dan in een bedje aan jouw bed vast en heeft zijn eigen beddengoed, je hebt wel alle voordelen van samen slapen maar veel ouders slapen rustiger dan wanneer de baby direct naast hen ligt. Ik vind het super in ieder geval. Tegen de ochtend slaapt hij soms erg onrustig en mag hij alsnog in mijn armen slapen. En ik moet zeggen nu na bijna 6 mnd kan ik toch ook heel aardig slapen met de baby in mijn bed ipv co-sleeper.
@ carlien, in principe probeer ik het al iedere avond, want ze gaat altijd eerst haar eigen bedje in. Hoewel ze de laatste twee maanden dan vrijwel nooit meer gaat slapen. En ik laat haar best eventjes huilen, maar ze raakt snel overstuur. Troosten in haar bedje lukt al helemaal niet. Ze gaat altijd staan. Ik hoop dat de overgang voor ons ook een keer makkelijk gaat verlopen @teluta, ik zou ook heel graag een Cosleeper willen. Alleen lijkt me dat niet veilig... Als ze gaat staan in haar bedje dan ligt ze toch zo over de rand heen? En dat doet ze nogal vaak.... Nu staat ons bed tegen de muur en ligt ze aan die kant, dan kan ze er nooit uitvallen. Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen want het lijkt me wel veel meer ontspannen liggen!
Yara kan beiden. Maar ik vind het wel erg gezellig als ze bij mij ligt (ookal is dat een 1 persoond bedje sinds ik alleen staande mama ben) ik bedoel, het is toch veel lekkerder om samen te slapen dan alleen? samen met je partner of kindje maakt dan niet uit, voor je kindje is het ook lekker maar ik zorg er wel voor dat ze ook wel in dr eigen bed kan slapen (sowieso slaapt ze daar als ik nog niet naar bed ga) dit is geen enkel probleem lekker doen wat je zelf fijn vind!
Maar waar slaapt ze overdag dan? Ik zou haar toch gewoon een keer laten huilen en dan in 1 keer naar haar eigen kamer.. 20 min. huilen, troosten in bed.. 20 min. laten huilen, troosten in bed.. etc. Dit klinkt heel hard, maar ze moet ook vertrouwen op haar zelf en dan zal ze ook meer rust vinden, want zij houdt jullie wakker, maar andersom ook.. Wij hebben ook wel is dat Rosalie dwars ligt, maar ik zet toch door, want ik beslis waar ze slaapt en niet Rosalie. Ook dat vinden ze fijn, want dan weten ze waar ze aan toe zijn. (Tenzij ze ziek is) Gr. Carlien
Ik snap trouwens wel dat het moeilijk is, ik heb nog nooit zo slecht geslapen als toen ze naar haar eigen kamer ging met 6,5 maand.. Maar achteraf besef ik dat dit goed was (en heb ik natuurlijk makkelijk praten) Gr. Carlien
@vagan, ik geniet er ook echt wel van. ViNd het s nachts heerlijk dat warme lijfje tegen me aan! Alleen s avonds vind ik het erg lastig... @ carlien, overdag slaapt ze wel in haar eigen bedje. En gaat ze zonder probleem slapen. Dt deed ze eerder s avonds ook hoor, alleen ze wordt altijd na drie kwartier wakker... En dan krijg ik haar echt dr bed niet meer in... Overdag is dat niet zo'n punt, dan haal ik haar eruit, maar s avonds is dat erg lastig! En zolang laten huilen... Dat kan ik echt niet...
Hier ook een kindje wat alleen maar goed sliep als hij bij ons lag. Totdat wij de safe t sleep ontdekten! Sindsdien slaapt hij door zonder gemopper, en 'vraagt' hij niet meer om ons bed....
Ik denk dat je kleine meid door heeft dat als ze 's avonds gaat huilen ze haar zin krijgt.. Met 7,5 maand probeert Rosalie ons nu al regelmatig uit.. We laten haar ook nooit zomaar huilen, je kunt ook kortere tijd laten huilen, en wel troosten, maar haar wel laten liggen, zodat ze door heeft dat huilen geen zin heeft, omdat ze toch niet uit bed komt.. Gr. Carlien
Had nog nooit van de safe to sleep gehoord heb even gegoogeld maar het wordt overal afgeraden omdat je je kind fixeert en belemmert in de motorische ontwikkeling...
Zal best, maar wij hebben na 10 maanden onze nachtrust weer terug en ons zoontje ook (we sliepen zo'n 4 uur per nacht). Waarom zou dit een kindje motorisch 'beperken'? Het geeft hem zoveel rust. Eerst legde ik hem in bed en was ik echt 2 uur bezig hem tot slapen te krijgen. Nu leg ik hem neer en hij slaapt, kost me 30sec Ik zweer bij dit ding.
mbt co-sleeper, onze baby is nog wat jonger dus ik heb het probleem nog niet gehad.. als hij wat groter is wil ik een normaal ledikantje ombouwen tot co-sleeper, die is wat hoger dan de wieg die hij nu heeft. de bodem van het ledikantje kan op zich wel iets lager gezet worden dan mijn eigen bed, zolang er maar geen gat ontstaat. denk dat het dan wel lukt, tenzij de kleine man straks een echte klauteraap blijkt te zijn. misschien zijn er hier op het forum nog topics te vinden hierover of hebben andere moeders tips?
@xd24... Heb er ook nog nooit van gehoord! Heb ff gegoogled en kan me wel voorstellen dat ze er beter van gaat slapen...bedankt voor de tip! @Bosi, daar is ze te oud voor.. Ze gaat al staan, dan ben ik bang dat ze er aan de andere kant uitvalt!!
Wij hebben het Ikea bedje dus zou makkelijk moeten kunnen... Maar wij hebben wel echt een klauteraapje... ben inderdaad erg benieuwd of er andere moeders zijn met tips want dat zou echt wel de oplossing zijn voor ons!!!!
mijn co-sleeper staat gewoon op de laagste stand. bedbodem van de co-sleeper staat precies tegen de brede zijplank van 'm'n bed. dus kleine kan er hier niet uitvallen. ze kan wel in mijn bed klimmen. ik heb nu gewoon de zijkant van het bedje tussen de co-sleeper en mijn bed geschoven. ik kan zo vanuit bed het rek opzij schuiven om bij haar te kunnen. je zou ook gewoon een ledikantje tegen jouw bed aan kunnen zetten.
Ik kan me dit goed voorstellen.. En vindt het ook een goede tip en zoals ik het zag liggen de armen en benen vrij, dan kunnen ze toch gewoon ontwikkelen.. Alleen het rollen moeten ze dan leren op een kleed of in de box.. Gr. Carlien
Kleine slaapt hier ook nog regelmatig bij ons in bed. Hij sliep een tijd goed door en aangezien hij de nacht altijd in zijn eigen bed start, heeft hij toen heel weinig bij ons gelegen. Maar sinds hij een keer ziek is geweest, wordt hij regelmatig een keer per nacht wakker en dan blijft hij lekker bij ons liggen na de voeding. De laatste nachten begin ik alleen te merken dat hij onrustig blijft en toen ik hem afgelopen nacht na een hoop geklier naar zijn eigen kamer bracht en daar in bed legde, hebben we geen kik meer gehoord en is hij heel lief tot vanochtend gaan slapen. *slik* Hier lijkt het nu dus over met het samen slapen... Oh ja, tot ruim 6 maanden sliep hij in zijn wieg bij ons op de kamer en toen sliep hij dus veel minder bij ons in bed.