Bondilino of draagdoek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Margha, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik twijfel tussen de bondolino of een gewone geweven draagdoek en dan waarschijnlijk de bykay denim. mijn man lijkt de bondolino erg fijn maar ik twijfel of de draagdoek toch wat fijner dragen is en denk dat de kleine er ook iets fijner inzit.
    Eigenlijk wil ik ze gewoon beide even proberen, zijn ze bij de prenetal ook te koop weet iemand dat.
    Iemand ervaring met zowel de bondolino als een geweven draagdoek?

2. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    misschien een draagconsult? Het kost wat geld, maar je hebt er erg veel aan hoor!

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hey!

Tip, kijk op durftedragen.nl of op babybij.nl. Dat kan je doeken en draagzakken lenen. Hierdoor kan je ze 2 weken uitproberen voor €7,50 (ex bezorgkosten en borg).

Ik heb zelf een doek geleend via durf te vragen. Je betaald €50 borg, maar die krijg je terug als je het product in goed staat terug stuurt.

Bondolino en doek mogen beide op deze leeftijd. Handige van een bondolino is dat je hem niet hoeft aan te passen qua gespen enz en dus snel en makkelijk door jullie beide te gebruiken is.
    Ik ervaar zelf dat een doek erg fijn is, maar is wel een mega lap stof die je moet knopen en ff handigheid in koet krijgen. (Word trouwens geleverd met duidelijk instructieboekje!)

Heel veel succes, hoop dat je er wat aan hebt.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik heb beide geleend vooraf en gekozen voor de bondolino.
    Vooral omdat ik die makkelijk en snel kon omdoen en mijn man ook

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter vond ze Bondolino niet fijn toen ze zo jong was. Een draagdoek vond ze wel fijn. Nu is het inmiddels andersom en vindt ze de draagdoek niet meer fijn maar de Bondolino wel. Wij hebben ze dus allebei in huis.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.496
    13.968
    113
    Vrouw
    Hier gekozen voor een bondolino, mede omdat mijn man weigerde om met een draagdoek te gaan lopen. ;) Daarnaast heb je draagdoeken soms in verschillende maten, iets wat niet handig is omdat ik een S nodig zou hebben en mijn man een L.
    De bondolino bevalt sinds de geboorte al prima en ook mijn zoontje van 3.5 vindt het af en toe nog leuk om erin te zitten.

7. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik heb de bykay denim. Vind hem heerlijk. bonbolino nooit geprobeerd. Zoiezo nooit een andere geprobeerd. Maar idd wel eerst deze 2 weken geleent om te testen daarna 1 aangeschaft.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    #8 MadeInUSA, 13 dec 2013
    Laatst bewerkt: 13 dec 2013
    ByKay is geen geweven doek maar rekbaar. Ik heb mijn hoppediz das leichte en bondolino door elkaar gebruikt, beide fijn. Bondolino is makkelijk voor papa en om uit te lenen, gastouders gebruikten hem ook, en net wat handiger omdoen op een parkeerplaats. Doek is lekker compact om in een tas weg te stoppen, en meer geborgen voor een dutje en makkelijk met voeden (zowel dragend als om een rustig plekje te creëren bij buiten voeden) en multifunctioneel als dun dekentje. Het draagt beide prima. ByKay heb ik geen ervaring mee, is niet zo handig voor een julibaby.

Heb de doek ook eerst geleend, kreeg een fonkelnieuw exemplaar - aan t eind van de leenperiode gevraagd of ik m mocht houden - dat verzoek kreeg de verhuurster regelmatig :)

9. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Siertje. Dank je voor de tip. ga het misschien wel doen ja.

Cin85. Dat is een goede van de verschillende maat, had ik zelf niet aan gedacht.

MadeinUSA. Bij de denim staat dat hij geweven is. Op de site van www.draagdoek.nl
    of klopt dit niet?

10. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    De bykay denim is een geweven doek en dus ook prima voor een zomer kindje.

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik heb van mijn zus een rekbare doek geleend. En via babybij een bondolino. Zelf heb ik een mei tai.
    Vind zelf de bondolino wel heel fijn. Maar blij dat ik hem eerst geleend heb en toen pas aangeschaft.

12. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier een bondolino. Ideaal. En erg makkelijk!

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb beide, een bondolino en een geweven doek!

De bondolino was vanaf 1,5 maand tot een maand of 8 heel fijn om naast de doek te hebben. Makkelijk voor kleine stukjes vanuit de auto of voor even snel.
    De geweven doek was gewoon fijn, altijd, maar kostte net wat meer knoop tijd!

De bondolino is een hele fijne drager, maar tussen een maand of 8 tot 10 ondersteund deze niet meer van knieholte tot knieholte en zal de drager voor je kindje steeds minder lekker gaan zitten. ik heb uiteindelijk een manduca nog aangeschaft.

Ik zou zelf als ik jou was beide huren om het te proberen. Zo kun je ervaren wat je er van vind. Een bondolino heeft brede banden, dat moet maar net op je schouders passen en fijn zitten, dus dan is even proberen wel erg fijn.

Succes met kiezen! Het dragen van je kindje is sowieso heerlijk!!!!!

14. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb beide in huis en gebruik eigenlijk alleen maar de bondolino. Ideaal ding!

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    O die byKay is dan nieuw uit de afgelopen anderhalf jaar! Is het ook dunne stof? Want ik vond een zomerdoek eigenlijk wel een must - ook daarin zat ze regelmatig in alleen een rompertje. Voordeel van geweven tov rekbaar is dat je ook met 1 laag stof over je kindje stevig kan dragen, en je extra dunne doeken hebt.

Bondolino heeft verbreders die je aan de onderkant kan toevoegen - zitten normaal verstopt in de heupband. Met 17 mnd/80 cm zit dochterlief nog steeds goed - al is ze niet de langste

16. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb beide.. voor zon kleintje zou ik kiezen voor geweven doek..
    Bondolino is makkelijker.. doek draagt fijner.. mn vriend neemt vaak de bondolino en ik de doek..
    Op bepaalde leeftijd 3-5 maanden vond ik de bondolino niet fijn.. zat vaak in de knoei met die dikke banden ..dan zat zl met zn hoofdje er tegen aan... :-s

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat ik ervan hoor is het idd een dunne doek.
    Maar voor een kind van anderhalf zou ik zelf voor linnen gaan, weet niet of deze dan nog draagkrachtig genoeg is...

18. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hier ook verschillende draag-opties in huis.
    bondolino: favoriet van mijn man
    manduca: voor rugdragen naar supermarkt/stad/etc.
    doek: voor als ze er tussentijds niet uit hoeft ;)

zit allemaal fijn om een andere manier.. kwestie van proberen en uitzoeken. en evt marktplaats in de gaten houden, daar komen de mijne ook vandaan, en blijft het leuk. als je er goed voor zorgt is het redelijk waardevast volgens mij.
    en de kinderwagen staat nu achterin de schuur, die gebruiken we echt nooit (alleen als oma komt)

19. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Ik heb de bykay denim gehad, maar vond het een ramp. Het knopen vond ik echt een heel gedoe en ik bleef het een eng idee vinden en was bang dat hij los zou schieten. Het gebeurt vast niet zomaar maar het maakt het dragen écht heel onprettig.

We hebben de bykay verkocht en een manduca er voor in de plaats genomen en wat een fijn ding is dat. Ik zou een drager echt absoluut aan raden ipv een doek, klik klik en klaar en allemaal beveiliging zodat het echt niet los kan schieten ;)

20. Lisa26

Lisa26 Lid

8 aug 2011
    66
    1
    0
    Wij hebben ze ook allebei. Eerst alleen een Bondolino, maar die zat op een gegeven moment niet meer zo goed (haar beentjes waren nog wat te kort om echt buiten de zak te kunnen hangen), dus toen een draagdoek aangeschaft. Die een tijdje gebruikt en nu past ze weer in de Bondolino.

Ik vind het allebei heel fijn, maar als ik zou moeten kiezen, zou ik voor de Bondolino gaan. Je hebt 'm sneller om en je hebt niet zoveel stof. Vooral als je bijvoorbeeld in de stad bent en haar even uit de doek haalt en 'm weer om wil gaan knopen, dan ligt een groot deel van de stof op de grond (helemaal als je het alleen doet). Bij de Bondolino is dat niet zo.

Deel Deze Pagina