Hallo allemaal, ik gebruik voor onze dochter van 4 maanden luiers van kruidvat en van Coop supermarkt(Bumblies). Die van kruidvat bevallen prima maar zijn wat aan de kleine kant, vergeleken met die van de Coop supermarkt(die bevallen ook prima trouwens). Maar laatst was ik bij de Jumbo, en daar hadden ze grote verpakking in maat 3 en 4. Maar ik vraag me af hoe groot/klein deze luiers vallen. Als ik maat 4 koop en die zijn nog te ruim, dan kan ik ze later wel gebruiken, maar als maat 3 al te klein uitvalt, zit ik met een heel pak(ookal bewaar ik ze voor een eventuele 2e baby, maar toch...). Ik woon in een dorpje, dus kom niet dagelijks bij de kruidvat, die van onze buurtsuper zijn in verhouding duurder naar het aantal. In dorp verder op waar ik regelmatig kom zit sinds kort dus de Jumbo. Welke moeder heeft ervaring met luiers van Jumbo?
Wij proberen nu jumbo luiers. Bevalt goed. Neemt genoeg op. Sluit mooi aan. Ze vallen alleen wel kleiner als de pampers. Weet niet hoe kruidvat in verhouding met pampers is. Maar ik zelf heb nu een maar2 pak luiers gekocht en zou volgende keer voor maat 3 gaan van jumbo. Terwijl maat 2 pampers nog prima zit.
Ik heb jumbo sinds kort. Wat ik fijn vind aan maat 4 is dat ze een hoge achterkant hebben. Maat 3 is weinig verschil qua maat met kruidvat. Neemt goed op. Pampers vind ik slecht of ik heb pech. Iedere x nat bed en een zeiknatte luier zelfs vochtig aan de buitenkant.
Dus dan kan ik het beste maat 4 meenemen als ze al bijna uit maat 3 vd kruidvat is gegroeid. En extra hoge achterkant, ideaal! blijft ie ook beter zitten. Volgende keer maar eens een pak meenemen vd Jumbo.
Ik gebruik nooit pampers, veels te duur eigen merk is net zo goed, althans, vind ik. Dus helaas, geen vergelijkingsmateriaal
Wij alleen pampers in de aanbieding gekocht en flink ingeslagen. Maar daar waren we doorheen. Toen etos geprobeerd was helemaal niets. En daarna jumbo. Heel blij mee. En idd kan je beter maat4 nemen.