Bondolino in de zomer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jo85, 1 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Voor de mensen die een bondolino hebben.
    Hoe bevalt deze in de warmere dagen.
    Ik heb 2 draagdoeken van bykay en zweet me daar kapot mee als het boven de 15 graden komt.
    Nu trekt het gemak van de bondolino me wel alleen is deze te.doen in de zomer?!
    Ik lees op de site van babybij dat er ook een zomervariant is maar dat het verschil echt heel minimaal is.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Mijn dametje is van juli 2012, en dat was een prachtige zomer :)
    Ik vond de bondolino midden in de zomer ook veel te warm, en droeg op de warmste dagen haar in slechts haar rompertje in een hoppediz geweven zomerdoek (fabrikant van bondolino) - een geweven doek kan je knopen met maar 1 laag over je kindje.
    Buiten de tropische dagen is de Bondolino een heerlijke drager.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een doek begin ik niet meer aan eerst.
    Ik wil m namelijk graag mee als ik op de fiets weg ga dus moet ook snel even de drager om kunnen doen als het regent en ik even een boodschapje wil halen....
    Ik kan die lappen stof dan niet op de grond neer leggen.

Heb vorig jaar voorjaar de bondolino ook even 2 weken gehuurd om.mijn zoontje erin te dragen en hij beviel me super goed.
    Maar hij is nu al weer te zwaar bijna en daarnaast beloopt hij alles al. Maar mijn dochtertje is nog wel goed te dragen. Met haar 8 weken.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je weet dat het levensgevaarlijk is om een drager op de fiets te gebruiken?

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ja alleen als je het goed leest moet ik m omknopen bij de winkel. ;)
    Ik heb een bakfiets en mijn dochtertje kan dus al mee in de bak.
    Een doek is niet handig dan want die uiteinden raken altijd een keer de grond.

6. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de bondolino poplin, die stof is volgens mij dunner dan bij het normale model.

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Misschien de storchenwiege overwegen? Dat vind ik de fijnste drager tijdens warme dagen (buiten mijn doeken ;))

8. Mimime

Mimime Niet meer actief

En een mei tai als de hop tye?
    Heb wel nog een stuk doek maar minder lang en makkelijker knopen, met een beetje handigheid hou je die wel van de grond af 😊

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    De standaard bondolino is best warm, al vind ik het wel te doen in de zomer, maar dat is persoonlijk. Vind t met name warm bij de dikke banden om je heup en over de schouders.

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Zowel ik als.mijn kinderen zijn erg snel warm...

Heb de hoptye wel overwogen zag er wel comfortabel uit...
    Maar vond het nog wel veel knoop werk... als ik de filmpjes op you tube zag doe.je daar nog wel even over om te knopen...
    En wil niet nog een miskoop doen. Mijn rekbare doeken waren heerlijk in de winter maanden maar zoals vandaag al niet te gebruiken dus maar met de wandelwagen het bos in gegaan.

11. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Misschien is de Marsupi breeze iets voor je?

12. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ok, Jo, ik vond het juist veel minder werk als een gewone doek, ff om je middel en ff kruisen over de schouder en klaar haha!

Ik heb net zelf een hop tye besteld en ben zo benieuwd!

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik had begrepen dat de marsupi juist maar kort te gebruiken is ivm een smal rugpand...

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Maar ik kan geen doeken knopen zonder dat ze de grond raken. En ik zou het nu juist zo fijn vinden als ik m in een tas in de bakfiets kan leggen en even het centrum in kan gaan en dochter erin knopen, zoon lopend mee en dan geen gedoe. Dus ook als het even regent bijvoorbeeld. Als die punten dan de grond raken is natuurlijk niet heel handig...

Toch trekt de Hop-tye me wel hoor.
    Ik ga er nog eens overnadenken. Een geweven doek begin ik sowieso niet aan ondanks dat ik.prima kan knopen ik vind het gewoon niet heel praktisch waarvoor ik ze wil gebruiken.

15. Mimime

Mimime Niet meer actief

Als mijn hop tye er is zal ik eens proberen of ik een handigheidje kan bedenken te knopen zonder dweilen, want ik neem hem ook mee met de auto om op plaats van bestemming mijn dochter er in te doen!

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik heb m gewoon in de zomer gebruikt. Zoontje niet dik aangekleed en altijd een shirt tussen ins in dus geen plakkend huid op huid contact, ging goed hoor! Hij ligt al klaar voor gebruik. Als rugsrager vind ik de Bondolino niet fijn!

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou ik heb een beslissing gemaakt.... het zijn er twee geworden...

En de bondolino zit er niet bij.... hoe makkelijk ik m ook vond ik ben toch bang dat ik m te warm vind als de temperatuur boven de 15 graden komt 😉😉;)

Dusss...
    Ik heb net deze besteld
    Hop-Tye Darjeeling Berry

En voor de warme dagen heb ik deze erbij besteld.
    Calin Bleu Simply Natural

18. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    ik heb de bondolino poplin, maar vind de banden vrij dik en in de zomer vrij warm... misschien is een ringsling iets ivm minder stof.

En de Bykay is van tricot, misschien is een katoenen doek minder warm?

Deel Deze Pagina