Hoi meiden, Mijn meiden zijn nu 7.5 week en ik heb een draagdoek van bykay. Ik vind het nog steeds lastig met knopen. Hoe strak ik hem ook (denk) te doen hij zit vaak te los.... Ik weet dat er meerdere manieren van knopen zijn, dus nu ben ik benieuwd hoe jullie de draagdoek knopen en hoe je kindje erin zit/ligt.... Eventuele voorbeeld plaates/links zijn welkom
ik deed altijd de front wrap cross carry. Zo heet ie volgens mij. het is even oefenen maar je krijgt hem wel steeds strakker. Op het moment dat je hem over je schouders hebt geslagen zeg maar dan kan je hem spannen terwijl je je baby loslaat en dan heel strak trekken... o ja en wat bij zo een leeftijd ook hield was een klein beetje over het hoofdje doen en dan een opgerolde hydrofielluier in het nekje er tussen vouwen voor steun.
Ik had een doek van draagdoek.nl, misschien heb je wat aan deze filmpjes: Draagdoek.nl - Basis-instructie Bij deze 2 foto's, de 1e is Beau..de 2e Luca
ik heb ook een bykay en je kunt op youtube hele duidelijke filmpjes vinden over hoe je deze draagdoek verschillend kunt gebruiken heel handig! en ik moest die van mij om mezelf ook altijd heel strak doen, omdat ie anders te los zat met mn kleintje dr in suc6!
Ik gebruikte met de binana (ook rekkend) altijd de front wrap cross carry, net als Debby. Ik heb een vrij stevoge knul, dus ik deed hem al gauw met de beentjes buiten boord. Dat was een hele verbetering.
Mij is het zo afgereden om je kindje te dragen. Omdat ze eventueel zouden kunnen stikken. Omdat het hoofdje een beetje raar komt te liggen en dan de lucht pijp zou kunnen dicht drukken. Of heb je ze gewoon voor op je buik? Nu kan ik het even niet meer zien.
Ze draagt ze op die foto's gewoon liggend voor haar buik, is een hele normale houding hoor Hier knoop ik de rekbare doek ook altijd heeeel strak, pas dan zit hij echt goed. Goed oefenen en het wordt steeds makkelijker!!
@Gerdatje; Is toch niks mis met deze houding? Is heel normaal en stond ook precies zo beschreven in de handleiding. De kans om te kunnen stikken was echt niet aanwezig Vind je reactie een beetje overdreven!
De aangeraden houding in elke doek is buik tegen buik, bykay en draagdoek.nl raden ook liggend aan, maar beter is om gewoon vanaf dag 1 buik tegen buik te dragen. Maar ik zie ook niet zo goed of die 2 schattige ukjes buik tegen buik of liggend in de doek liggen. Ik droeg mn pasgeboren dochter buik tegen buik http://media11.dropshots.com/photos/769679/20110116/135815.jpg en nu draag ik haar op mn rug met geweven doek en de rucksack knoop tibetaans afgeknoopt ( Hier 30 weken zwanger ongeveer). https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/563028_3625695396097_1106694063_n.jpg
Ik ga die FWCC zeker proberen. ziet er makkelijker uit voor Sanne. Ik heb steeds de pech met buik tegen buik dat ze het hoofd aan de 'verkeerde' kant heeft, en dan ademt ze niet naar buiten.
die rucksack is toch gewoon de fwcc op je rug of niet? Ik heb dat wel eens geprobeerd maar vind het nog lastig. Nu draag ik eigelijk niet meer omdat buik tegen buik te zwaar wordt. Ik vind het wel lastig en we gaan op vakantie en dan zou ik het wel handig vinden... moet het wat vaker oefenen denk ik
front wrap cross carry, de enige knoop die ik tot nu toe ken Maar dat is wel met een geweven doek. Ik had eerst een rekbare, maar dat vond ik al best snel zwaar worden en uitzakken.
met de rekbare draagdoek moet je echt heel strak knopen. Ik heb het met dit filmpje geleerd: Rekbare draagdoek - YouTube Vind dat ze goed uitlegd hoe en waar je moet trekken om de rek uit de doek te krijgen. Heb mijn jongste maar 2 keer in de bykay gehad ben meteen begonnen met de geweven draagdoek. En rugdragen is inderdaad oefenen. Nu vind ik de ruck niet de meest comfortabele knoop omdat alle druk op de schouders komt te liggen maar heb nog niet de tijd gehad om een andere knoop te oefenen. Wil ik ook gaan doen. De double hammock lijkt me echt super om mee op de rug te dragen.
Ik knoop een rucksack met chestbelt. Dat moet je ook maar net fijn vinden, want dan heb je druk op je borst, maar dan worden je schouders niet zo naar achteren getrokken. In plaats van dat je de staarten over je schouders gelijk weer naar achteren doet onder je armen door, maak je eerst een knoop op je borst. Verder knoop je als een gewone rucksack. Plaatje van google wat ik bedoel: http://i86.photobucket.com/albums/k109/hollyetaylor85/P1050180.jpg
Ja zo knoop ik hem ook. Maar dat vind ik ook niet lekker dragen. Heb daarna dan echt een beurse plek op de plaats van de knoop.
wat een ideaal filmpje! en netjes geknoopt, daar kan ik nog veel van leren een geweven draagdoek, wat is er daar verschillend aan bij een rekbare?