Baby- Mee op de fiets

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Melovekane, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
  2. fafje

fafje Niet meer actief

totaal niet...

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ik weet niet of ik dat zou durven...
    Maar dat vind ik ook van die karretjes die je achter je fiets kunt hangen... echt doodeng...

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onze buurvrouw gebruikt er 1 naar volle tevredenheid. Vind het er altijd een beetje griezelig uitzien, maar het zit echt wel goed vast. Veilig is het in elk geval.

Ik moest een week of 2 geleden kiezen: een baby mee voor op de fiets, of een duowagen. Ik kon met de 2 kindjes anders niet op pad. Heb toch gekozen voor de duowagen. Dan kun je ook nog ergens rondlopen ipv op de fiets ergens heen en dan daar moeten tillen.

5. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ga ik denk ik toch voor een wagentje achter de fiets... dat lijkt me toch fijner...

een buurvrouw heeft ook de maxicosi achterop gehad en idd het zit echt heel stevig, maar vond het er wel eng uitzien.
    de andere heeft een wagentje en daar zitten zowel haar 3 jarige in als de baby in een schaal... vond dat toch een fijner uitziend geheel. Voordeel daarbij is dat ze ook droog zitten

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Het is absoluut veilig en een goede manier van fietsen met een kindje. Beter dan al die moeders die fietsen met hun baby in een draagdoek..

Het ziet er misschien wat eng uit, maar ik hoor er verder ook alleen maar positieve verhalen over. Plus dat de maxicosi je kindje zal beschermen bij een val of botsing.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb zelf toen ook een fietskar gekocht ( op Koopgoedkoop.nl ? scherp geprijsde artikelen voor in en om het huis kost hij 100 euro en ik heb hem na een half jaar voor dezelfde prijs op marktplaats doorverkocht! ) want in die babymee, het is opzicht gekeurd dus zou het veilig zijn, maar zit je kindje ook vol in de wind en weer. Ik zou zelf dus, als je de plek er thuis voor hebt, een fietskar doen. En daar een babyschelp of maxicosi in.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Lekker in de voetenzak, eventueel die zonnekap omhoog en daarnaast zitten ze aardig beschut achter je rug uit de wind, dus dat gaat wel goed hoor.
    Ik heb hem zelf ook bij de tweede gehad, ideaal ding, als ik van het bestaan had geweten bij de oudste, had ik hem toen al gehad.
    Op MP gekocht en nog voor meer geld weer doorverkocht, heeft me dus ook nog eens niets gekost ;).
    Het is echt wel veilig en stevig hoor, je zet die maxicosi tussen die klemmen en daarna met 2 dikke elastieke banden rond de beugel vast, gaat geen kant op.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Of het gevaarlijk is geen idee, maar zelf zou ik het niet doen/durven!!

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze zijn al langer in de handel. waarschijnlijk zijn ze dus veilig bevonden in diverse testen etc... Maar als je gevoel zegt dat het niet veilig is zou ik het vooral niet doen! misschien kun je wat gebruikerservaringen googlen.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    die dingen zijn veilig. het ziet er alleen een beetje eng uit omdat hij iets hoger staat en iets uitsteekt en zo wiebelt. maar dat schudden/wiebelen is juist niet erg. de vering vangt juist de klappen van hobbels in de weg op.
    maar kindje zit in de MC super veilig. al zou je omvallen met fiets en al dan kan er met je kindje weinig gebeuren omdat hij helemaal beschermd wordt door de MC. beugel rechtop, voetenzak. en als het regent/waait kan je altijd nog de regenhoes erover doen.

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Het ziet er opzich wel veilig uit, weet niet of ik het zelf ook zou durven. Volgens mij zijn ze al een tijdje te koop en als ze niet veilig waren, waren ze wel uit de handel gehaald denk ik..
    Persoonlijk heb ik dan weer een ontzettende hekel aan die fietskarren, die vind ik eng en niet veilig.

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Die fietskarren vind ik weer niks, daarom leek mij dit wel wat :)
    Maar ik zie veel positieve reacties. Ik ben iemand die graag fietst en daarom zou ik zoiets graag willen hebben.
    als ik ergens 4km verder op moet zijn vind ik het vreselijk om de auto te pakken dus pak ik de fiets graag.. maar ja dat lukt nu niet zoooo... dus vandaar dat dit ding mij boeiend leek!

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Waarschijnlijk is het wel veilig anders werd het niet evrkocht.

Ik zou het niet durven, ook al is het veilig getest enz enz.... Gewoon het idee. En dan daarbij als je geschept wordt door een auto kan hij toch opsekop terecht gekomen (missch vergezocht maar het zal je maar gebeuren) Ik ben eens geschept op mijn scooter door een auto en had een (goedpassende) helm op maar had mooi een lichte hersenschudding en alles.... Dus hier een douwagen voor straks, en als ik verde rmoet dan ik lopen kan neem ik de auto of OV.

Een vriendin van mij en haar vriend hebben beide geen rijbewijs en die gebruiken hem ook, die zijn hartstikke positief.

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ja ik twijfel idd nog omdat ik het toch ook wel eng vind. maar ja dan denk ik ook: over een half jaar gaat hij ook in het zitje voorop en dan kan ik ook geschept worden...
    Ik ga gewoon nog ff wat info zoeken en misschien dat ik vandaag een knoop door hak :)

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en dan nog kan er niets gebeuren. de beugel staat omhoog en dit zorgt voor "ruimte". ( hoe zeg je dat duidelijk:))
    door die beugel omhoog zou kindje nooit de grond kunnen raken. kindje zit helemaal rondom in de MC. hoofdje tussen hoge, opstaande randen.

17. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb hem ook gehad ik vond hem ideaal. En zoals hiervoor gezegd.. je kindje kan nooit de grond raken in de maxi-cosi. Ik had een bagagedragerverlenger er op en dan de zapp erop dan hoefde ik de maxi cosi niet te dragen als ik naar de winkel oid dergelijks moest. Dan moet je wel een stevige fiets hebben. Ik had een sparta amazone en daar ging het super mee.

18. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik gebruik hem naar volle tevredenheid. Hij zit echt heel goed vast en het lijkt allemaal wiebelig als je er naar kijkt, maar dat komt door de goede vering.

Ik gebruik wel altijd de regenhoes van de Maxi Cosi, zodat de kleine lekker beschut zit. Vaak valt hij in slaap als ik de oudste op de fiets naar school breng.

Uit ervaring kan ik je helaas ook vertellen dat je kleintje goed beschermt zit als de fiets omvalt :( (Ik miste de stoeprand met afstappen en viel met fiets en al om. De kleine huilde wel even van de schrik, maar mankeerde gelukkig niets. Voelde me daarna natuurlijk een enorme slechte moeder, maar was zooo blij dat de kleine man niets mankeerde)

19. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben onze dochter naar volle tevredenheid een aantal maanden in de Baby-Mee op de fiets vervoert. Vaak viel ze in slaap op de fiets en ze heeft het echt nooit koud gehad in dat ding. Toen het 's winters echt koud was hadden we een Lodger Shelter in de mc, haar een extra vestje aan en een muts op en madame zat heerlijk warm.

Bovendien is, zoals al eerder gezegd, bij het vallen van/met de fiets je kindje perfect beschermd. Sowieso zit hij/zij natuurlijk helemaal beschut in de maxicosi (het is niet voor niets ook veilig in de auto!) en de beugel staat gewoon omhoog, dus die beschermt je kindje ook nog tegen "valschade".

20. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Kyra: aah dat zal ff schrikken geweest zijn!!! Hoelang heb je trouwens de Baby mee gebruikt?! Totdat je kindje uit de maxixosi gegroeit was?

Ik word er toch wel steeds enthousiaster over!!!

Deel Deze Pagina