4.5 en bijvoeding+flesvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door cobravosje, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ik had even een vraagje:p
    rico's eetpatroon ziet er nu zo uit:

07:00 - 170cc flesvoeding
    10:00 - de helft van een klein potje fruit (met 1 soort fruit)
    11:00 - 170cc flesvoeding
    15:00 - 170cc flesvoeding
    tussen 17:00 en 18:00 - de helft van een klein potje groente (met 1 soort)
    19:00 - 170cc flesvoeding
    23:00 - 170 cc flesvoeding + 2 schepjes nutrix.

de rede waarom hij zo weinig flesvoeding krijgt per x is omdat hij het niet binnen kan houden. waardoor mn kleintje te weinig groeide.
    hij spuugde alles uit en de ka heeft toen gezegt dat we met bijvoeding moesten beginnen en dan minder melk geven.

mn vraag is nu dus, wanneer mag ik s'ochtends een heel potje geven en s'avonds ook? of apart van elkaar? en moet hij niet ooit toch op 200 cc zitten of zijn er meer baby's die op een laag cc blijven en vanuit daar van 5 van 4 flessen gaan en zo verder?
    ik kom er zelf niet uit namelijk.
    hij heeft alles 4x achter elkaar gehad op sperzieboontjes na daar beginnen we vanavond mee (moest ook 4x ivm allergieen uittesten omdat die in de fam. zitten. we MOESTEN wel beginnen met bijvoeden anders was he tvoor zijn groei niet goed)
    ik zit dus een beetje te gissen naar een dagmenu, en wanneer ik het beste kan beginnen met uitbreiden met EN meer geven per keer EN wat ik als opvolger zal doen ipv 1 soort groenten en 1 soort fruit..
    ik vind dat je zo weinig hebt voor 4+ van olvarit en ik ga niet zelf lopen klooien want ik durf niet zo goed daarmee te experimenteren.
    ik kan natuurlijk wel olvarit bio erbij kopen want dan is het al wat meer gevarieerd.

nou ik hoor het wel:-D thnx;) xx

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Met worteltjes, broccoli, bloemkool en courgette, kun je niet zo heel veel verkeerd doen hoor. Dat wordt allemaal al erg zacht en met de staafmixer kun je dat helemaal glad krijgen. En je kan dat allemaal zo'n beetje met elkaar combineren. Bij wortel kun je ook eens een appeltje doorheen doen (even zacht koken, dan gaat het gemakkelijker door de staafmixer)
    Als dat goed gaat, kan je er een aardappeltje doorheen na een paar weken.

En tja; wanneer een heel potje? Die 4 maanden potjes mag hij zeker wel opeten als hij het lust. Je merkt dan vanzelf of hij z'n flesjes wat later gaat pakken, of wat minder.
    Of hij ooit op 200 kan komen, of moet komen weet ik niet, dat zou ik bij de ka neerleggen....

3. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ja daar zit wel wat in:) dankje:p
    maar met dat zelf bereiden wacht ik toch nog even.
    maar stel ik doe het wel,
    en ik pak een courgette ofzo, moet ik daar verder NIETS aan toevoegen?

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    friso heeft ook potjes, dan heb je weer wat meer variatie. je kunt idd kijken of hij een heel potje wil. en als alles goed gaat heb je van olvarit ook 4+ potjes met rijst of aardappel. maar ik zou eerst aan je KA vragen of dat al mag.

groetjes, Miranda

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nee :) . Ik vind het op zich ook wel een fijner idee, omdat ik zo echt weet wat Fae binnenkrijgt. En uiteindelijk zal ze toch mee gaan eten met ons.
    En het enige wat ik er eventueel aan toevoeg, is een andere groente, of (sinds eentijdje) aardappel of rijst.
    En oja; het kookvocht gebruik ik als het te dik is nog om het wat te verdunnen.
    Maar ze vind het heerlijk :) . Courgette was een groente die ik zelf nooit gegeten had, maar ik vond het recept en Fae vind het erg lekker. Ook al smaakt het voor onze maatstaven wat flauw ;) maarja, dat zijn de potjes ook ;)

6. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ja dat klopt is ook waar.
    maar ik blijf zoieoz nog even met potjes doorgaan hoor, kan altijd wat proberen maar dan heb ik de potjes in ieder geval in huis
    en weet iemand of het uitmaakt dat je wisselt van merk dan olvarit dan friso b.v.?

7. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    je kunt gewoon wisselen tussen merken potjes, heb ik ook altijd gedaan. verschillende merken smaken toch weer anders, goed voor de smaakontwikkeling.

groetjes, Miranda

8. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    helemaal super:-D
    thnx;)
    maar ik hoorde dat friso meer stukjes bevat, is dat ook bij 4+ ? want dat zou minder zijn

9. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    nee, de 4+ is ook helemaal gepureerd. kan prima.

10. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    tnx morgen meteen inslaan hahaha

Deel Deze Pagina