Er gaan extra vaccinaties aangeboden worden aan kinderen van 6 tot 14 maanden in gemeente waar de vaccinatiegraad onder de 90% ligt. Extra vaccinaties om mazelenuitbraak - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] Ik heb een dochter van 8 maanden. Nu waren hier in de buurt laatst een paar gevallen meen ik. Weet iemand welke gemeente's die vaccinatie gaan aanbieden?
Volgens mij gaat het toch om de gemeenten die in dit plaatje donker gekleurd zijn. Het is n.a.v. dit bericht: Zeker 67 patiënten met mazelen in biblebelt - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
Oké bedankt DeesDees, Ik woon tegen z'on gekleurd vakje aan. Dus dan zal hier in deze gemeente niet extra gevaccineerd worden. Maar er zo te zien zullen er dus een hoop kindjes wel opgeroepen worden.
Waar ik woon is precies een uitbraak.. ik kan gewoon niet uitstaan dat mensen niet de verantwoordelijkheid nemen om kids in te enten. Tenslotte besmet je ook baby's van onder de 9 maanden.. Ik moet er niet aan denken dat onze baby dalijk een risico loopt omdat hun de verantwoordelijkheid niet nemen.
( blij dat ze deze beslissing genomen hebt je zal nog maar een ukkie hebben en daar rond om wonen of er juist tussen in zou het ook dood eng vinden) En zie je wel dat de kwaal erger is dan de injectie op zich. Het is niet handig voor de 14 maanden om dat er iets meer risico in zit maar ze kiezen toch dus voor dit risico dan dat je kindje de mazelen zou krijgen. ( zo onschuldig is deze ziekte duidelijk toch niet ze roepen niet voor niks 10 duizend baby.s op. ) al beweren sommige anders.
+1, ben ook bang dat mijn dochtertje ziek wordt, baal er echt van. Dus toch maar enten als we de oproep krijgen, ook al is ze nog zo jong. Vind het best een beetje eng...
Mijn zoontje is gelukkig al geënt, maar ook ik kan me er kwaad om maken dat nu baby's vervroegd geënt moeten worden voor de mazelen, door het toedoen van een kleine groep mensen die denken het allemaal zelf beter te weten.... Het RIVM kiest er juist voor om deze prik met 14 maanden en 9 jaar te geven om de risico's zo laag mogelijk te houden voor de kinderen.
Ik woon in de Biblebelt, ik ben zelf ook 'streng gereformeerd' maar laat mijn kinderen wel enten. Mijn jongste zoontje heeft de BMR prik nog niet gehad. Ik wil hem graag eerder laten enten, omdat wij toch regelmatig met niet geente personen in aanraking komen. Maar ik maak me er ook er best wel ongerust over. Na zijn laatste vaccinatie heeft hij een week lang koorts gehad. Het kan natuurlijk zijn dat hij toevallig in die week een griepje oid onder de leden had. De reactie op de BMR prik vindt ik altijd behoorlijk heftig, dus ik zit best met m'n handen in het haar of ik het echt ga doen.... Moeilijk.....
Hier is ze twee weken terug geënt.. De reactie is hier echt alleen maar koorts.. Morgen is dag 12 dus verwacht niet veel geks meer.. Hoe oud is je zoontje dan nu sanne?
hier ook middenin een refogemeente en ik ben me een partij kwaad! Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet my ass! Ik hoef maar een maand vroeger, maar al mn vriendinnen hebben straks baby's die verminderd beschermd zijn door die mensen. Ik ben woest!
Mijn zoontje is overigens niet ziek geweest van de BMR, geen koorts, niet mieperig etc. Zo kan het dus ook.
M'n zoontje is nu 9 maanden. Mijn andere 3 kinderen hebben heel heftig gereageerd op de BMR. Echt hele hoge koorts (41 graden) en te ziek om uit hun oogjes te kijken.... Als ik daar aan denk vindt ik mijn zoontje echt nog te klein om dat risico te lopen. Maar hem de mazelen te laten krijgen vindt ik ook vreselijk.... Ik ben trouwens niet boos op mijn vriendinnen die niet enten (heb er overigens 'maar' 2 in mijn vriendenkring) want ik respecteer hun keuze. Ik kan dat vrij makkelijk zeggen omdat ik in een gemeenschap opgegroeid ben waar dat nou eenmaal zo is. Maar ik vind het wel moeilijk dat mijn zoontje een risico loopt en dat ik, voor mijn gevoel, moet gaan kiezen uit 2 kwaden. (niet eerder enten, risico op mazelen, eerder BMR geven, risico op heftige reactie) Wat zouden jullie doen?
WTF dat plaatje? Tsjongejongejonge, ooh de SGP heeft er de meeste stemmen, dus het zal er wel hoger zijn. Onze jongste moet m ook nog. Wilde het rond zijn 2,5 gaan geven. Toen begon hij EINDELIJK goed te slapen, en was ik bangig. Nu wilde ik hem begin deze maand geven en toen was hij ziek. Nu gaan we over 2 weken met vakantie, en wil ik hem ook niet geven. Direct een afspraak gemaakt voor na de vakantie. En nu baal ik van mezelf dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken. Maar omdat hij zo er reageerd op vaccinaties hebben wij alle entingen opgeschort. Nou ja. Adem in, adem uit. Wij wonen niet eens dicht in de buurt van de bible belt en hij gaat niet naar een psz, Kdv of iets in die richting.
Dat zou ook nog een optie zijn inderdaad. Misschien dat hij dan minder extreem reageert op de vaccinatie. Ik moet begin juli naar het buro en zal er dan eens naar vragen.
Zo zou ik het doen iig denk wel dat ze je van het cb doorsturen naar de huisarts want hun geven hem alleen gecombineerd maar puntje bij paaltje juist in jou omgeving zouden ze het moeten snappen
@ ikke124 ik snap het aan de ene kant wel waarom ze niet inenten,,, heb je ook welleens de gevolgen gelezen van het inenten??? en waar de kinders ziek van geworden zijn?!?! en dan echt ziek niet ff een griepje ofso... En waarom een baby inenten met 24 verschillende stoffen? + waarom een baby inenten voor straatvuil(weet de naam ff niet) en hepetitus (soa)???