Normaal kijk ik dit programma nooit, maar ik zit nu met mijn schoonmoeder te kijken en ik zag net iets, wat ik wel even in de groep wil gooien. Het ging deze aflevering over een burenruzie, waarbij 1 stelletje en baby heeft. Een man aan de andere kant van de tafel wad zich aan het beklagen dat hij zoveel geluidsoverlast heeft van het jonge gezin. Hoe? Nou, omdat de baby s nacht huilt. Om 3 uur en om 8 uur s ochtends. Daar was hij boos over. Dus de moeder zei nog, datde baby huilt, omdat er dan iets aan de hand is. Ze noemde o.a. dat haar kindje last heeft van doorkomende tanden. Zegt die vent doodleuk, dat dat een uur duurt. Ik weet niet of hij nou bedoelde, dat hij vond dat dat maximaal een uur zou mogen duren, of dat het een uur duurt en dat hij dat abnormaal lang vindt. Man, dan snap je het toch niet???
Tuurlijk dat is zo, er zit zoals die man ook zei geen uitknop op zn kind. Maar het zijn meerdere dingen bij elkaar denk ik.. Want zeg nou zelf met een gezin op 32 vierkante meter???
Ik denk ook dat het een ophoping van allerlei frustraties was. En inderdaad 35m2 met een gezin in een gehorig huisje is ook te klein. Vind het fijn dat ze urgentie hebben gekregen. Hier werkt het helaas niet zo... Straks ook met 2 baby's, 2 volwassen op 45m2 in een gehorig huisje.
Die bovenbuurman bedoelde dat het kind een uur huilt. Ik denk dat hij niet zoveel snapt van kinderen aan zijn uitspraken te horen. Dat gezin zat er naar mijn idee zo erg doorheen in die kleine woning, dat die man daarom zo agressief reageerde. Voor iedereen fijn dat ze kunnen verhuizen.
Wij hebben tot mijn dochter 2,5 was in een appartement van 45 m2 gewoond. Nooit geklaag van de buren gehoord. Andersom wel, ik werd vaak om 4 uur 's nachts wakker van de 5 (!) honden van de buurvrouw. En buurtkatten verzamelden zich vaak in onze tuin voor gevechten.
Ik denk ook dat het niet alleen daarom draaide hoor! En ik kan me er wat bij voorstellen dat als een appartement heel gehorig is en je steeds wakker wordt van een huilende baby Ik zou ook niet blij zijn nee als mijn nachtrust zo onderdruk zou komen te staan. Dat er geen aan/uit knop zit op een kind dat snappen er allemaal maar kan me de frustratie wel voorstellen als dit iedere nacht zo zou zijn