Familie en kerst..

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 12 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Dag allemaal.

Het is weer zover, t jaarlijkse kerstgezeur is begonnen...
    Mijn ouders willen graag dat we komen. Vorig jaar zijn we geweest, daarvoor aantal jaar niet. Waarom? Wij hebben er geen behoefte aan, ik werkte tot voor kort onregelmatig en was dus vaak op werk met kerst.

Dit jaar worden we weer uitgenodigd en ondanks aantal keer bedanken, blijven ze aandringen. Mijn zoontje is aantal dagen na kerst jarig, dan zien we elkaar ook. Ik heb voorgesteld sinterklaas dan samen te vieren dit jaar, maar dat is twijfelachtig, of t niet gewoon met kerst kan. Zucht. Ik heb er geen zin in, maar blijkbaar is dat niet duidelijk te krijgen!! Grr. Waarom MOET je ineens leuk samen zijn net kerst? Ik snap t gewoon niet, alsof t door een datum ineens gezellig is....

Meer mensen die gewoon lekker thuis zijn met kerst? Willen gewoon met zn drieën lekker thuis zijn...

Youtan, MilouR, Chocolat en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee is nee toch, gewoon duidelijk aangeven dat je niet wilt en dat ze moeten stoppen met doorzeuren.

Hier gaat het gelukkig niet zo maar echt zin in de kerst heb ik nooit. Weet niet waarom. Mijn zoontje is 1e kerstdag jarig en dat vind ik leuker om te vieren dan de kerst zelf.

Chocolat en Ukkie1 vinden dit leuk.
  3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ja wij. Of nou ja half. 1e kerstdag is helemaal voor onszelf. We hebben echt geen zin in verplicht gedoe met familie en we houden ook echt niet van de drukte die erbij hoort. 2e kerstdag eten we savonds met mijn broer en zus neefjes en nichtje. Zij zijn ook dezelfde types als wij dus dat scheelt. Een heel eerlijk vinden we hun veel gezelliger en leuker dan de rest van de familie. Wij vinden de feestdagen erg leuk maar graag zonder verplichte gezelligheid

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Gewoon duidelijk maken dat je echt geen zin hebt in familie met kerst, maar alleen je eigen gezin.
    En zeggen dat ze op jullie niet hoeven te rekenen.

Ik ben daar erg makkelijk in hoor. ;)
    Ze kunnen best doorgaan met zeuren, maar daar zou ik maling aan hebben.

5. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Je kan voor 1 dag per jaar toch wel iets met je familie doen. Lijkt me voor de kinderen ook wel gezellig. Zo'n dag is snel voorbij...

skiwi, tuc, Theezeefje en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Herkenbaar, wij hebben er ook steeds minder zin in. Voorheen deden we nog wel gezellig spelletjes maar tegenwoordig moet iedereen elk kwartier op zn telefoon kijken.
    Dit jaar hebben we een goed excuus want de kleine wordt week voor kerst gehaald en zit dan dus in mijn kraamweek. Al diverse keren aangegeven dat ze op ons niet hoeven te rekenen waarop er elke keer grappig wordt gereageerd, ' oh maar je hoeft de deur niet uit, wij komen wel naar jou' en ik vrees dat er ook nog een deel waarheid in zit. We zullen de kraamhulp goed instrueren

Chocolat, dreumesje en Ukkie1 vinden dit leuk.
  7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ja, we gaan ook nier hoor ;) maar dat doorzeuren is zo irritant!! En dab kom ik al helemaaaal niet meer sinterklaas was een soort compromis en daar heb ik gelijk al spijt van.
    Voor mn zoontje is t wel leuk, die is gek op alle aandacht. Dus vandaar de sinterklaas.. Maar als ze zo doorgaan zien ze ons heel december niet :')

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben ook niet dol op de kerstdagen maar ik ga wel naar familie en doorgaans is het gewoon gezellig.
    Verplichtingen horen nu eenmaal bij het leven of het nu leuk is of niet.
    Draai het eens om , hoe zou jij het vinden als je eigen volwassen kinderen later niet bij jullie willen komen tijdens de kerstdagen??
    Ik zou dat eerlijk gezegd heel erg vinden wanneer onze kinderen niet de moeite zouden kunnen en willen opbrengen om even langs te komen.
    Ik hoop toch echt dat mijn kinderen niet zo zullen redeneren van verplichting dit of dat. Ik vind het ook altijd een beetje ego overkomen ervan uitgaande dat er verder geen familie drama’s zijn voor gevallen.

Yellowsun, Chelsey88, Nikki88 en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik vind het juist wel leuk maar mijn moeder wil eerste kerstdag met haar vriend zijn en mijn vader is bij zijn vriendin. Wel gaan we tweede kerstdag bij mijn broertje smiddags lunchen met de familie. Dus ach ik vind het wel goed zo. En 16 dec gaan we lekker gourmetten met mijn moeder en haar vriend, mijn gezin en mijn broertje plus vriendin. Dat is ook al erg gezellig.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    We zien ze ook weo vrij regelmatig. Maar ik heb geen zin om opgeprikt gezellig te doen, OMDAT het kerst is. En we zien ze dus 3 dgn later hier thuis, dan is mn zoontje jarig... Ik snap niet dat ze zo doorzeuren, ga lekker doen waar je zin in hebt, doen wij dat ook..

Chocolat en Coortje88 vinden dit leuk.
  11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Nou , ik hoop juist dan nn kinderen t hele jaar graag komen, niet met kerst zich verplicht voelen om maar eens te komen. Ze moeten alle vrijheid hebben om te kunnen doen en laten wat ze willen. Ik vind zelf een datum, dus kerst , of Pasen een doelloze reden om bij elkaar te zijn. T moet t hele jaar leuk zijn, wanneer iedereen daar zin in heeft

klaver85, Prettykitty, Chocolat en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Heel herkenbaar
    Wij zeggen duidelijk nee en houden ons eraan
    En gaan niet in discussie en reageren nergens meer op kwa telefoon of apjes

13. Treez

Treez Niet meer actief

Vanwege gescheiden ouders hebben we drie paar opa en oma's. Wij willen één dag met de kerst vieren met familie. De andere dag is enkel voor ons gezin. Dit betekent dat de opa's en oma's één keer in de drie jaar kerst met ons vieren. Wij zijn hier heel duidelijk in. Onze ervaring is dat het teveel wordt als we drie dagen achter elkaar iets moeten doen met alle opa's en oma's. De kinderen raken overprikkeld en zelf heb ik er ook weinig lol in. Wees er duidelijk in en leg ook uit waarom.

Aaf88, smarlicia en Ukkie1 vinden dit leuk.
  14. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Toch wel blij om te lezen dat meer mensen er zo instaan. Ik ga indd duidelijk zeggen dat kerst thuis is en ik er niets neer over wil horen. Heb het al 10 keer gezegd, uitgelegd, maar t wil er niet in.

Prettykitty en smarlicia vinden dit leuk.
  15. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.194
    1.054
    113
    Vrouw
    Wel een beetje mee eens. Soms kun je ook eens wat voor een ander over hebben.

Aan de andere kant, doordrammen vind ik ook niet zo fijn, maar zie het een beetje als teken dat ze je er erg graag bij willen hebben.

floppie888, Anouk2005 en Hopsatee vinden dit leuk.
  16. Treez

Treez Niet meer actief

Ik mag hopen dat ik later nog steeds een eigen leven heb met vrienden en hobby's en dat ik niet afhankelijk hoef te zijn van mijn volwassen kinderen. Ik hoop dat mijn kinderen zich vrij genoeg voelen om hun eigen plan te trekken en doen wat voor hun gezin goed is. Ik ben namelijk niet van plan om later als ik oud ben ergens in een hoekje te gaan zitten verpieteren. Mijn vader en zijn vrouw vinden het ook heerlijk dat ze geen verplichtingen hebben met de kerst. Dit jaar gaan ze kerst ergens in het buitenland vieren. Na hun vakantie komen ze gezellig bij ons eten. Minstens zo gezellig als samen kerst vieren. Wij doen als familie veel samen en dat hoeft allemaal niet perse in die twee dagen van kerst te worden gepropt.

17. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    En drie dagen later mogen ze wel gezellig komen doen OMDAT je zoontje jarig is? Lekker verplicht gezellig doen?

Ik vind je erg uitgaan van jezelf. Jij houd niet van verplichte kerst en Pasen. je ouders wel. Misschien kun je naar ze toe gaan omdat zij het gezellig vinden en jullie uitnodigen? Dan zie jij het gewoon als leuk etentje en vergeet je de datum. Je ouders blij en jij ook (mooie kerstgedachte toch?)

jessy77, Youtan, MilouR en 13 anderen vinden dit leuk.
  18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Als het nou zo belangrijk is voor je ouders, en zij nou zo graag die ene dag per jaar graag hun gezin bij elkaar willen hebben op die datum, waarom dan persé die dag thuis doorbrengen, er zijn toch nog 52 weekenden in het jaar waarop je thuis kan zitten met je man en kind? Zo zou ik erin staan.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  19. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Nou, als ik zn verjaardag niet zou vieren zou de hel uitbarsten ;) dus dat is niet persee voor mij alleen he...

Ik ben vorig jaar geweest, omdat ze t zo graag wilde, eerste kerst met kleinkind. Dan heb ik toch dit jaar alle recht om nee te zeggen? T is mn eerste kerst en oud en nieuw dat ik überhaupt niet hoef te werken.

Daarnaast, ik vind kerst zowieso grote onzin. Wij hebben ook nooit kerstversiering etc. Dit jaar doe ik wel wat kleine dingen, ondat ik vind dat mn zoontje daar recht op heeft. Net als sinterklaas, jaren niet gevierd, nu ga ik naar t sinterklaassjounaal met hem kijken.

En ze vinden t gezellig OMDAT t kerst is. Dat hoort zo. En daar hou ik niet van.

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ik vind het ook allemaal niks maar meer omdat het best een gedoe is. Werk vaak en daarna nog de feestdagen vieren. Maar uiteindelijk is het altijd gezellig. Veel mensen hechten er veel waarde aan en daar doe ik het dan ook voor. Genoeg andere dagen waar ik samen met het gezin kan zijn. Dus ik zelf zou mij er over heen zetten, hoort er nou eenmaal bij. Of vanaf nu duidelijk zijn dat je geen kerst meer viert, nu niet nooit niet.

chrystel73 en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina