Hoi hoi, Sinds een halfjaar ben ik ge-emigreerd naar Denemarken. Ik heb reuze naar m'n zin ondanks de cultuur verschil. Als je vragen heb hoe het is, kun je me altijd vragen. Ik ben benieuwd of er ook lotgenoten zijn die in een andere land wonen. Liefs, Josje.
Yep, in Zuid-Oost Azië (ivm herkenbaarheid noem ik niet het land). Maar we hebben het hier ontzettend naar onze zin en willen ook niet meer terug naar Nederland.
binnen een jaar of 2 wel) maar ook niet ver hoor een 20 min duitsland in waarschijnlijk vriend wil in eerste instantie in nl blijven werken. en dan met een jaar of 10 naar oostenrijk
Ik kom zelf uit Israel en ben hiernaartoe gekomen dus omgekeerd. Toen ik 18 was ben ik een aantal jaren terug daar geweest ivm dienstplicht. Ik had het geluk dat mijn mama nederlandse is en ik dus ook vrijwel 100% nederlands kan praten en schrijven op wat imperfecties na. Nederland bevalt prima... ik ben gek op de winters hier.
Nog niet maar er zijn wel plannen om richting Turkije te gaan (mijn vriend is turks en woont nu tien jaar hier maar we hebben interesse om die kant op te gaan), dus ik blijf dit topic even volgen!
Heej leuk, wij zijn nu dus ook plannen in die richting aan het maken! Al een idee waar jullie heen gaan? Bij ons zou het hoogstwaarschijnlijk (aan de rand van) Ankara worden.
Ik heb 14 jaar in Engeland gewoond en woon sinds een paar maanden in Frankrijk. En ook naar volle tevredenheid...