Kinderstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chocotof, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hai meiden,

Ik kom op het punt dat ik me moet gaan orienteren op een kinderstoel.
    Er zijn er een aantal die ik wel wat vind. Om te beginnen de Stokke en dan met een babysetje erbij. Wie heeft daar ervaring mee? Ik vind alleen dat zo een babysetje er oncomfortabel uitziet. Hoe zit of zat jou kleintje erin?

Dan de boon flair. Wat zijn daar de ervaringen mee? Ik vind dat zitje er namelijk wel erg comfi uitzien. Ook de extra riempjes lijken me veilig. Ik heb het idee dat bij de stokke je kind dan zo voorover kukelt. En dan als laatste de Meegroeistoel Nuna. Iemand die in zijn bezit?

Ik hoor graag de ervaringen!

Oh en als 'jou' stoel er niet bijstaat maar je bent laaiend enthousiast dan hoor ik het ook graag;)

Bedankt alvast!

Liefs Chocotof

2. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Hier de goedkope Ikea stoel. Prima stoel, goed af te nemen. Groot blad erop waar dochter fijn op kan spelen met haar Little People poppetjes. :)

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb de Stokke en ben er erg blij mee! Hij is makkelijk en je schuift hem overal zo erbij.
    We hebben hem laatst zelfs in de auto meegenomen naar mijn schoonouders.. Kon ze gezellig mee eten!

De babyset heb ik ook, maar ik begon er pas echt iets aan te hebben toen ze vast voedsel begon te eten. Daarvoor vond ik dat ik 'm voor niets had gekocht.
    Het is geloof ik wel ideaal als je al een ouder kindje hebt. Dan kan de baby er ook bij als je oudste aan tafel eet.

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik heb een ouderwetse stoel opnieuw opgeknapt zodat hij bij onze styl past.

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    #5 flipflop, 14 feb 2012
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
    stokke is ideaal!! babyset zit echt wel comfortabel voor de kids! makkelijk te verstellen...gewoon goede stoel! En ideaal dat ie in alle standen te verstellen is! Onze peuter van 3,5 jr zit er super op, en mn kleine van 1jr ook ! Ja wij hebben twee stoelen.

wij hebben ook de ikea stoel voor zomers buiten, mee voor weekendje weg ed. erg handig! maar ik zou hem niet dagelijks willen gebruiken voor de kleintjes omdat dan het zit gedeelte behoorlijk groot is en ze weinig ondersteuning krijgen.

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hier ook Stokke met babyset, ideale stoel. Alleen is het misschien een idee om er ook een tuigje bij te kopen (die heeft Stokke ook), als je een beweeglijk kind hebt....mijn zoontje stond pas opeens op de bovenste plank!:$ Levensgevaarlijk dus!!

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij hebben de Geuther Kid gekozen, een degelijke meegroeistoel. Bevalt ons prima en niet al te duur..

8. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een dapper kinderstoel, erg fijn. lijkt op de stokke, maar.. als je wilt kan er een tafeltje op!

9. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    #9 chocotof, 14 feb 2012
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
    Bedankt voor de reacties! Ik ga eens kijken eekhoorn want een blad erbij is ook wel praktisch. Stokke-kinderstoel-bezitters; missen jullie een blad niet?

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hier ook een stokke fan, ik heb nooit een blad gemist. het idee is juist dat ze mee aan tafel eten. Wij leggen haar eten gewoon op het tafelblad, net op een bordje daar is ze nog te klein voor. we hebben die van ikea als we ergens heegaan maar ook zonder tafelblad. snap het nut daarvan niet hoor. stokke zit ze mooi rechtop in, alle andere tot nu toe hangt ze meer in.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Je schuift haar zo aan tafel, dus nee een blad mis ik absoluut niet.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ook in het bezit van de trip trap en nooit het tafelblad gemist in al die jaren. Kinderen zitten gewoon gezellig aan tafel en je kunt ze zo toch makkelijk voeren. Kind op de kop en jij aan de zijkant. Met een stoel met blad zit je kind niet echt gezellig mee aan tafel.

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben een Brevi Slex kinderstoel. Voor de tweede gaat er zeker nog zo'n stoel aangeschaft worden, geweldig ding!

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben de Nuna kinderstoel. Bevalt op zicht wel goed, alleen is hij wel wat lastig schoon te maken. Blad vind ik wel erg handig, als we Jesse gewoon aan tafel zetten hebben we kans dat hij aan het tafelkleed gaat trekken, met alle gevolgen vandien. Ook is hij er nog nooit uitgeklommen en zit er standaard een tuigje bij. Van eigenlijk alle ouders in mijn omgeving doe een tripptrapp hebben hoor ik dat hun kindjes uit de stoel kunnen klimmen, erg gevaarlijk. Daarnaast vonden wijzelf de tripptrapp niet mooi en oogt hij niet bepaald comfortabel.

15. fanny73

fanny73 Lid

11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hebben ook de Nuna, wij vinden deze erg mooi vergeleken met andere stoelen omdat ie strak is en niet zulke enorme wijde poten eronder.
    Hij bevalt prima, soms wel geklungel met dichtmaken van het tuigje, maar zit er prima in. Kleine is nu 14 maanden en van de week de zitting eraf gehaald zodat ie meer ruimte heeft.
    Erg fijne stoel!

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier de Stokke, met zo'n plastic steuntje. Hij zit er prima in vanaf 6 maanden (wel steeds kort toen tot hij beter zat). Ik heb een doorzichtig zeil om mijn prachtige eiken tafel heen dus het tafelkleed gaat nergens een en hij eet lekker mee aan tafel. Hier staat hij ook wel eens maar hij kukelt er echt niet uit.

17. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Voor het eten hoeft er bij ons ook niet echt een blad op te zitten, maar voor een tussendoortje schuif ik de stoel nog wel ns naar onze "zithoek" en kan hij er gezellig bijzitten, ik leg dan bijvoorbeeld stukjes mandarijn op het blad en hij kan het zelf pakken. Dus ik zou geen stoel zonder blad willen.. Het lijkt mij dat je zonder blad de stoel echt aan tafel moet zetten om hem goed en veilig te kunnen gebruiken (maar dat kan ik mis hebben) en met blad zetten we hem nu dus ook af en toe gezellig tussen de visite, hoort ie er helemaal bij en vindt ie gezellig

Met blad kunnen ze ook prima aan tafel zitten overigens (las net ergens van niet). Dat zal dan misschien van de tafel afhangen, ons blad van de kinderstoel schuift deels onder de tafel, dus hij zit er helemaal bij en niet een meter bij ons vandaan ofzo..

En bij ons kan het blad er ook af, als hij straks wat groter is, halen we dat blad weg en zit hij er ook gewoon bij aan tafel en kan hij zo mee eten, maar nu zou ik het blad nog niet willen missen!
    Het is maar net wat je wil dus eigenlijk

TS: leuke nickname heb je, ik zit toevallig net met een pot chocotoffs op de bank ;)

18. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Wij hebben een trip trap met blad, ideaal!
    Ze noemen het playtray

19. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
  20. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    ik heb een chicco kinderstoel en vind deze ideaal. de rugleuning kan ver naar achter zodat ze er zelfs in zou kunnen slapen (gebeurt nooit maar zou kunnen)

Deel Deze Pagina