ontstoken oogjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Dani heeft sinds gisteren zijn ogen ontstoken ik maak het nu telkens met een watten bolletje met afgekookt gekoeld water schoon....vind hij vreselijk :(
    Wat zouden we nog meer kunnen proberen? iemand ideeen ik vind het zo zielig :(

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kunt het beter schoonmaken met een gaasje dan met watten. Dit omdat watten kunnen pluizen.
    Verder doe je het prima !

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik weet niet of bv geeft, maar dan kan je een druppeltje in het oogje laten vallen. Dit was een tip van mijn kraamhulp...
    Anders weet ik ook niks anders dan afgekoeld, gekookt water.

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Watten pluizen niet meer als je ze nat maakt. Maak het oogje niet te vaak schoon. Wel inderdaad met afgekookt water. Bij Noortje ging het niet vanzelf over. Heb via huisarts een oogzalfje gekregen. Toen binnen 1 week helemaal weg en ook niet meer teruggekomen.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik gebruik altijd hetvolgende: peterselie in een beetje water koken. Dan met dat afgekoelde vocht het oogje schoonmaken. Binnen een dag is het zichtbaar verminderd!

6. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    En voor elk oog een schoon watje zodat je niet steeds blijft besmetten zeg maar. Want t is behoorlijk besmettelijk.

7. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

mijn kraamhulp gaf als tip thee maken en laten afkoelen en t oogje daarmee schoonmaken. Gewoon ook met een watje van buiten naar binnen toe en maar 1 keer vegen.

Bij Fenne helpt dit nog steeds t beste

8. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik deed het gewoon met afgekoelt gekookt water en dan met een watje die niet pluist tot ongeveer 1 jaar kunnen ze best vaak ontstoken oogjes krijgen,het hoeft niet.

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Het water hoeft niet perse gekookte te zijn, gewoon koud stromend water mag ook. Inderdaad van buiten naar binnen schoonmaken en voor elk oogje een apart watje..

10. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Vandaag toch maar even de dokter gebeld omdat het niet minder werd nu hebben we een zalfje dus hoop ik dat het snel minder wordt.
    bedankt voor jullie antwoorden.
    groetjes marloes

Deel Deze Pagina