...viel niet mee! Dus ik moet even mijn hart luchten! Gister was ik jarig. En als één van ons jarig is, dan komt er de hele dag door bezoek. Dit begint om een uur of één (1e lichting) en 's avonds rond 00.00u is de laatste lichting weg. En we zijn er nog niet vanaf, vandaag was er nog bezoek en morgen hebben we ook nog de hele dag bezoek. We proberen Zoë's ritme zoveel mogelijk vast te houden wat ook aardig lukt. Toch is het echt nog teveel voor haar. Gister bijvoorbeeld was ze helemaal overstuur. Dan niet een beetje jengelen maar echt gillen, dikke tranen, adem stotteren zo zielig. Ook voor mezelf want kreeg haar echt niet stil. Ik heb mezelf op een gegevent moment geëxcuseerd en ben met haar naar boven gegaan om haar tot rust proberen te brengen. Maar helaas, pas toen iedereen 's midags weg was, was ons meisje weer rustig. Vanmiddag begon ze weer, maar was het gelukkig niet zo dramatisch als gisteren. Nou zie ik echt ongelooflijk op tegen morgen, want dan komt er ook een tweeling van ruim 2, super hyper en met veeeel lawaai! Ik voel de bui al hangen... Herkennen jullie dit? Dat veel bezoek teveel indrukken zijn voor zo'n kleine en dan volledig van de kaart raakt? Wat doen jullie dan? En het erge is..? Over een maand is mijn vriend jarig, begint het hele circus weer opnieuw! Lisszy
Bij mijn 'eerste' verjaardag is wat familie overdag gekomen (op 1 bepaalde tijd) en savonds de rest toen Iris lag te slapen. Wij deden dus echt niet zoveel visite de hele dag; kon ze idd nog niet hebben. En daar doen we haar trouwens nog steeds geen plezier mee...
heel herkenbaar, ik heb de tijden aangepast met keano's geboorte meestal houd ik het smiddags en bij hoge uitzondering 's avonds maar dan slaapt keano...das alleen vermoeiend voor mijzelf
heel herkenbaar. Heb het dus ook niet echt gevierd. Ik vind het niet zo belangrijk een verjaardag, dus was het erg makkelijk voor mij om alleen mijn broer en zus uit te nodigen. En mijn ouders en schoonouders kwamen een uurtje op de borrel. Ik zou dat echt niet zo doen, Want het is niet alleen voor de kleine te druk maar eigenlijk ook voor papa en mama.
Nou, we moeten het volgende maand maar anders proberen te doen dan! Want dit is voor zowel Zoë als mij erg vermoeiend. Met het gevolg dat ik gestressed ben en zij voelt dat als de beste aan! Mijn familie heeft onderling wat problemen met het gevolg dat de één niet komt als die er is en die niet komt als die er is... Dus alles op één moment doen zit er bij ons niet in. Maar ga wel proberen om het anders in te delen, ze is nog zo klein en kan zich nog niet aflsuiten voor al die indrukken. Ik denk dat dat het is. Al met al was ik al niet heel erg fan van verjaardagen, maar nu helemaal niet meer...
Niet erg herkenbaar, maar lijkt me heel vervelend voor jullie allemaal! Jij voelt je opgelaten, je meisje over de rooie... Misschien kun je het bezoek wat minder spreiden maar gewoon alleen 's avonds laten komen als zij ligt te slapen? Of op verschillende dagen zodat het minder druk is? Op deze manier kun jij ook helemaal niet genieten van je feest (en straks dat van je vriend) want je bent (logisch ook) alleen maar bezig om je dochter te kalmeren. En zij is er helemaal door van slag...
Nog gefeliciteerd Ik herken het wel hoor, Sem is ook wat gevoelig voor veel prikkels, vandaag ook veel indrukken opgedaan en hij is al de hele avond onrustig, steeds wakker, jammeren enz. Als je nu al weet dat je kleine meid er slecht tegen kan dan zou ik de verjaardag van je vriend anders gaan vieren...de familie op 1 tijdstip laten komen, bijv. tussen 13.00 en 17.00 ofzo of alleen 's avonds. Of je hebt een hele grote fam dat je het daarom in delen doet?
Ja, "opgelaten" is het juiste woord! En Zoë is het aller belangrijkst en daarom ben ik op een gegeven moment ook naar boven gegaan met haar. Maar het zweet staat me dan op de rug, bij wijze van, en kan zelf ook wel in tranen uitbarsten! Vaste tijdstippen voor de familie is een goed idee! Zal er met mijn vriend over hebben voor volgende maand. Of alleen even mijn schoonfamilie 's avonds en verder niet (kleine schoonfamilie). Heerlijk rustig. Nou ja, ik had dit in ieder geval neit zo verwacht met Zoë. Maar het is een goede leer voor de volgende keer.
voor ons is het nog afwachten nog niet jarig geweest. maar misschien kunnen julli het op je vriends verjaardag anders doen. Dat jullie mensen op een vaste tijd laten komen en niet de hele dag door? of kan dat niet? zo is het namelijk voor jullie en jullie kleine niet heel erg leuk lijkt me!
wonen je ouders en schoonouders in de buurt. anders zou ik vragen of ze op verschillende dagen willen komen. bv op jou verjaardag komen je eigen ouders... en de dag erna je schoonouders... dan kan je je kleintje overdag ergens "onderbrengen" dat scheelt voor haar heel veel stress! en voor jou mss ook! je zou haar dan bv van 12u smiddags tot 6u savonds ofzo naar je schoonouders of je eigen ouders kunnen brengen en zo hoef jij ook niet constant bang te zijn: er is te veel lawaai, ze word wakker, ze moet nu eerst eten, de gasten moeten eerst koffie,.... mss een idee?
Ons zoontje kan ook niet goed tegen druktes. En vooral niet als mensen die hij weinig ziet hem willen beuren ofzo iets. Wij hebben het eerste jaar de verjaardagen klein gehouden.