Bonken met hoofd in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Me and, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me and

Me and Actief lid

8 jun 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Hoi!

Mijn zoontje van 17 maanden is sinds een maandje aan het bonken met zijn hoofd tegen het hoofdeinde van zijn ledikantje. Dit doet hij vaak om in slaap te komen.
    Maar soms is hij wakker en probeert hij op deze manier zichzelf weer in slaap te wiegen.
    Dit gaat soms zo hard tekeer! Niet normaal :$

Ik heb vorige week aan het hoofdeinde yogamat gehangen. Dit leek te helpen maar vannacht kon meneertje de slaap niet vatten en bleef ruim 2,5 uur bonken met zijn hoofd en erbij nuriën.
    Ik zoek dus een andere oplossing dan een yogamat, wat ook nog veilig is... wie kan mij helpen en heeft ervaring hiermee?

Soms heeft hij een heel ei op zijn hoofd van het harde bonken :(

Tips zijn welkom!!!!

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Haha in slaap bonken :)

Bedomranding? Hier slaapt dochter het liefst scheef in bed, met haar hoofd tegen de zijkant, dan ben ik toch blij met de bedomranding. Ze wordt niet wakker als ze zich verplaatst met haar hoofd en haar tut blijft mooi in bed liggen :)
    We gebruiken dit al sinds haar geboorte dus ze is het ook wel gewend intussen

3. Me and

Me and Actief lid

8 jun 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Dat is ook nog een optie, is dat een beetje dik dat spul voor die omranding? Ben zo bang dat hij alles los peuterd, of is dat hierbij niet mogelijk?
    Heb wel h.e.e.a. hiervan op internet gezien, maar waar heb jij zoiets gekocht?

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Het is een fase hopelijk gaat die snel voorbij.ik dacht dat een bedomranding juist gevaarlijk was. Je zou advies kunnen vragen hij de cb

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb de onze uit de Dreambaby (Belgische winkel) maar vind je in alle babywinkels..
    Is vastgebonden aan de spaken, maar ze begint er wel afentoe aan te trekken als ze wakker wordt. 's Nachts gelukkig niet.
    Dus ik weet niet of ik het nog lang kan gebruiken, mss toch niet zo een goed idee dan tenzij hij met zijn handen overal vanaf blijft ;)

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoofdbonken gebeurd bij veel kindjes, meer bij jongens dan meisjes. Vaak is het een fase. Heel soms is het een uiting van pijn, dit dus wel eerst uitsluiten.

Men denkt dat jonge kindjes, vaak onder de 4 jaar, dit doen om een veilig gevoel te krijgen. Omdat het lijkt op het botsen tegen de baarmoederwand als ze nog in je buik zitten.
    Het betekend overigens niet dat een kindje die dit doet zich onveilig voelt of ongelukkig is, alleen dat ze het prettig vinden.

Het beste kan je dit gedrag negeren. Door er, positief of negatief, aandacht aan te geven maak je je kindje bewust van 'ander' gedrag. Dan is de kans aanwezig dat dit langer aanhoudt en een manier om aandacht vragen wordt.
    Tenzij het echt uit de spuigaten loopt ook absoluut niets veranderen of in bed leggen (onveilig!).
    Mocht het echt te ver gaan kan je langs je ha, maar ze kunnen hier in principe niets aan doen. Tenzij het een uiting van pijn is, bijv oorontsteking.

Onze oudste heeft dit ook een tijdje gedaan en is er vanzelf weer mee gestopt.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tips heb ik niet, alleen misschien een geruststelling dat het een vrij veel voorkomend iets is. Onze zoon doet het ook. Heeft geregeld een blauwe plek op z'n voorhoofd...

8. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.188
    823
    113
    Hoi,

Heb weleens begrepen van een osteopaat dat het ook kan zijn dat een kind hoofdpijn heeft zonder zich er bewust van te zijn en dat daar dat bonken vandaan kan komen...

9. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Mijn dochter heeft dat ook maanden lang gedaan. Het werd iets minder toen wij voor het slapen wat langer voorlazen. Het is net voor haat 2e over gegaan.

10. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn oudste doet het ook, alleen in het midden van zijn bed (of aan de zijkant).
    Hij raakt dus niet het bed met zijn hoofd.
    Hij doet dit al vanaf een maand of 8, en is in september 3 geworden.
    Het kan dus ook langer duren.

Een neefje deed het wel tegen de rand van zijn bed, daar hebben ze iets van een kussen tegenaan gemaakt. Dat hielp ieg tegen de bulten.

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier ook een hoofdbonkster. Heb er nooit echt een probleem van gemaakt, ze doet het al vandaag een maand of 7.
    Wel even een campingbedje geprobeerd omdat ml het erg vervelend vindt. Helaas slaapt ze dan niet.
    DL heeft het echt nodig om in slaap te komen. Meestal slaapt ze binnen 10/15 minuten dus dat is te overzien :D

Deel Deze Pagina